Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ایرانی، شامگاه روز دوشنبه، در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» درباره گفت‌و‌گوی «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن با مقامات ایرانی جزئیاتی ارائه کرد.

فرستاده سازمان ملل روز گذشته در سفری دو روزه وارد تهران شد و با مقامات ایرانی از جمله «محمد جواد ظریف»‌ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام ایرانی یادشده که در گزارش الجزیره اشاره‌ای به نام او نشده، در این خصوص گفت: «گریفیتس بر اهمیت توقف فوری جنگ یمن و پاپان دادن به محاصره برای پیشبرد راه‌حل سیاسی تأکید کرد».

این مقام ایرانی ادامه داد: «گریفیتس تأکید کرد که شرایط کنونی برای پایان دادن به جنگ یمن و آغاز گفت‌و‌گوهای صلح به پختگی رسیده است».

مقام یادشده در ادامه اظهاراتش افزود: «ما به گریفیتس توضیح دادیم که هر گونه ابتکار می‌بایست با متوقف کردن جنگ یمن و اعلام آتش‌بس و پایان دادن به محاصره آغاز شود؛ به گریفیتس گفتیم که گفته‌های دولت بایدن کافی نیست و می‌بایست برای پایان دادن به جنگ یمن گام‌هایی بردارند».

وی همچنین گفت:‌ «در گفت‌و‌گو با گریفیتس تأکید کردیم که به رسمیت شناختن دولت نجات ملی در صنعاء به روند پایان دادن به بحران سرعت خواهد بخشید».

وزیر امور خارجه ایران، روز گذشته در دیدار با گریفیتس با اشاره به تحولات پس از آغاز بحران یمن به ویژه سوابق تحرکات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها و از طرق مختلف، به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه دادن به این بحران بزرگ انسانی در منطقه و لزوم کاهش آلام و مشکلات مردم محروم یمن پرداخت و تنها راه‌حل بحران یمن را از طریق سیاسی و نه جنگ تحمیلی خواند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: مقام ایرانی مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در امور یمن جنگ یمن پایان دادن مقام ایرانی جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا

به گزارش "ورزش سه" ورونای ایتالیا که در این فصل امین اسماعیل نژاد را در اختیار داشته در آخرین بازی فصل خود برای کسب رتبه پنجم سوپرلیگای ایتالیا باید به مصاف لوبه برود.

تیمی که بتواند پیروز از میدان خارج شود می تواند سهمیه کاپ اروپا را از آن خود کند تا حداقل در یک تورنمنت اروپایی حضور داشته باشند. هر دو تیم برای سهمیه لیک قهرمانان اروپا بسته شده بودند که در گرفتن سهمیه ناکام شدند.

امین اسماعیل نژاد قطر پاسور ایرانی باشگاه ورونا که در این فصل در این تیم فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد در چند بازی گذشته تیمش عالی کار کرده و حالا میخواهد در آخرین بازی فصل خود با این تیم با خاطره ای خوش به اردوی تیم ملی والیبال ایران بیاید.

امین اسماعیل نژاد احتمالا از فصل آینده در لیگ لهستان و در یکی از تیم های معتبر این لیگ به میدان خواهد رفت. او حالا با تجربه ای که از مسابقات سوپر لیگای ایتالیا به دست آورده می تواند ستاره تیم ملی والیبال ایران را در لیگ ملتهای والیبال باشد.

دیگر خبرها

  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • پایان غمگین قصه امین اسماعیل‌نژاد در ایتالیا
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد