Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس دادگستری شهرستان راور گفت: همزمان با عملیاتی شدن طرح اورژانس قضایی در این شهرستان با مشارکت دستگاه های اجرایی، تاکنون 228 مورد صلح و سازش در پرونده های کیفری حاصل شده است که جای تقدیر دارد.

"محمدرضا سنجری" در نشست اجرایی طرح اورژانس قضایی شهرستان راور افزود: مدیریت آسیب های اجتماعی به یک برنامه ریزی علمی نیاز دارد و طرح اورژانس قضایی بر همین مبنا تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این مطلب که عملیاتی کردن طرح اورژانس قضایی نیاز به مشارکت تمامی دستگاه ها دارد، ادامه داد: زمانی که فرد یا خانواده دچار آسیب روانی یا اجتماعی می شود، یقیناً نیازمند دریافت خدمات حمایتی و حرفه ای است و ارائه این خدمات بسته به نوع مشکل فرد و نیاز وی به دستگاه های مختلف مرتبط می شود.

سنجری ادامه داد: اگر افراد در مواجه با آسیب های روانی و اجتماعی مورد حمایت قرار نگیرند، زمینه برای مشکلات و آسیب های بزرگتر و جدی تر فراهم می شود و باید همه تلاش کنیم تا مداخله به موقع و درست در دستور کار قرار گیرد. وی راه اندازی طرح اورژانس قضایی را یک قدم موثر در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، خصوصاً قضا زدایی عنوان کرد و افزود: برای فرهنگ سازی مراجعه مردم به مراکز مشاوره حمایتی قبل از مراجعه به دستگاه قضا، باید برنامه ریزی های لازم انجام شود.

رییس دادگستری شهرستان راور گفت: تکیه بر اعتقادات دینی در مدیریت آسیب های اجتماعی به مراتب موثرتر از راهکار های دیگر می باشد.

سنجری تاکید کرد: تمامی دستگاه ها باید در اجرای این طرح ورود پیدا کنند و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وی با اشاره به طرح های پیشگیری از وقوع جرم، افزود: موفقیت در اجرای برنامه های پیشگیری از وقوع جرم نیازمند اقدامات ترکیبی و توامان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری های حقوقی و قضایی است.

 وی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت ها برای پیشگیری از وقوع جرم بهره گیری شود، اظهارداشت: نیاز است تا از ظرفیت بسیج برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی بیش از گذشته استفاده شود.

رییس دادگستری شهرستان راور، سپاه را بازوی دادگستری در مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت فعال مجموعه نیروهای سپاه و بسیج در طرح ها و برنامه های مختلف امنیتی و اجتماعی پشتوانه مهمی در پیشبرد اهداف دستگاه قضایی است.

سنجری در این نشست از اجرای طرح مصلحین قرآنی در شهرستان راور برای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه خانواده خبر داد و گفت: در این طرح مصلحین آموزش دیده قرآنی به عنوان معتمدین تاثیرگذار در مناطق مختلف به عنوان بازوی دادگاه خانواده برای حل اختلافات فی مابین افراد تلاش می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم طرح اورژانس قضایی آسیب های اجتماعی شهرستان راور دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری

به گزارش خبرگزاری‬ مهر، ابوالفضل نیکوکار، ‬ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و … شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

کد خبر 6089662

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی