Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@11:47:33 GMT

خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره یک ضرورت است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۶۹۰۵

خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره یک ضرورت است

وزیر خارجه کره جنوبی بر ضرورت خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چانگ ایو یونگ، وزیر خارجه جدید کره جنوبی حل و فصل بحران شبه جزیره کره را نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت توصیف کرد.

چانگ ایو یونگ که روز دوشنبه به سمت وزیر خارجه کره جنوبی منصوب شد، در سخنانی گفت دیپلماسی ما در شرایط دشواری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم اطمینان بین المللی در حال عمیق تر شدن است، بنابراین دیپلماسی فعال و استراتژیک در این خصوص مورد نیاز است. وظیفه ما دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره و برقراری صلح پایدار است. این مقام کره جنوبی تاکید کرد: روند صلح در شبه جزیره کره یک انتخاب نیست، بلکه مسیری است که ما موظف هستیم آن را طی کنیم.

مشاور سابق امنیتی کره جنوبی در ادامه اتحاد با آمریکا را سنگ بنای دیپلماسی توصیف کرد، که سئول باید بیشتر برای آن برنامه ریزی کند. چونگ همچنین خواستار همکاری با دیگر شرکای اصلی کره جنوبی از جمله چین، ژاپن، روسیه، کشور‌های آسه آن و اتحادیه اروپا برای دستیابی به صلح و رفاه منطقه‌ای شد.

به تازگی سازمان ملل متحد در گزارشی محرمانه مدعی شد: پیونگ یانگ موفق شده است در سال ۲۰۲۰ علاوه بر حفظ تاسیسات هسته‌ای خود و تولید مواد شکافت پذیر، برنامه موشکی بالستیک خود را نیز گسترش دهد.

خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی سالهاست که به موضوع مورد مناقشه میان پیونگ یانگ، همسایگانش و کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا بدل شده است. مذاکراتی نمایشی در دوره دولت پیشین آمریکا با کره شمالی برگزار شد که خیلی زود بدون حصول نتیجه‌ای به بن بست رسید./ باشگاه خبرنگاران 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا