Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@06:40:24 GMT

وزیر اقتصاد: باید برای اشتغال چاره‌اندیشی کرد‌

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۷۱۷۰

وزیر اقتصاد: باید برای اشتغال چاره‌اندیشی کرد‌

گروه استان‌ها ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر سرمایه‌گذاری برای تولید و اشتغال گفت: ما باید برای اشتغال مرده چاره‌ای بیندیشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان، فرهاد دژپسند صبح امروز در آیین افتتاح متمرکز و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان گرگان اظهار داشت: رشد و اعتلای شمال کشور در گروی تفکر منسجم و به هم پیوسته است، اگر نگاه واحد به منطقه داشته باشیم می‌توان از ترکیب توانمندی‌های سه استان شمالی به گونه‌ای استفاده شود که برای ایفای نقش در سطح ملی بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر از قابلیت‌ها خوب استفاده کنیم می‌توان از مقیاس و زنجیره تولید در این منطقه به نحو احسن بهره ببریم.

دژپسند با بیان اینکه صنعت یک زنجیره است، خاطرنشان کرد: گلستان دارای صنایع سرمایه‌بر نیست و صنایع آن متکی بر محصولات کشاورزی است که هزینه اشتغال کمتری دارد و ما هم باید برای شغل مردم چاره بیندیشیم.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری کمترین تخریب منابع طبیعی را داشته باشد و ارزش افزوده ایجاد کند، این منطقه می‌تواند بخشی از نیازهای کل کشور را تامین کند.

دژپسند تصریح کرد: گلستان گندم باکیفیت تولید می‌کند و اگر ما از قابلیت‌های این منطقه به درستی استفاده کنیم صاحب برند خواهد شد.

580 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی در گرگان افتتاح شدتوسعه مراکز درمانی تأمین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد در گرو ایجاد زیرساخت‌های اشتغال استرئیس مجمع ملی صنعت مسکن: "آخوندی" اشتغال کشور را در صنعت مسکن ‌به هم ریخت

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی کمک کرد به خودباوری برسیم، گفت: در سه سال اخیر بدترین نوع تحریم و بیشترین فشار به کشور تحمیل شد و با این وجود پروژه‌های افتتاح شده دوبرابر سال گذشته بود.

دژپسند افزود: سهم درامدهای نفتی در 10 ماه اول امسال ناچیز بوده و می‌توانیم با تغییر بنیادین نگاه‌ها و نگرش‌ها و استفاده بهینه از عوامل مختلف، شرایطی را رقم بزنیم که به ایرانی بودن و جامعه اسلامی افتخار کنیم.

انتهای پیام/588/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم آغاز پروژه ساخت جاده هرات-غور اظهار داشت ساخت بزرگراه‌ها نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت افغانستان با کشورهای منطقه‌ دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

هیئت اقتصادی افغانستان در راه تهران؛ «ملابرادر» عازم ایران شدمعاون نخست وزیر افغانستان خطاب به تاجران ترک: برای سرمایه گذاری زمینه خوبی فراهم شده استانتقاد ملابرادر از سکوت جامعه جهانی درباره توقیف دارایی‌های افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه