Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خیرالله خادمی در برنامه رادیویی درباره آخرین دستاوردهای کشور در حوزه ساخت پروژه‌های بزرگراهی، آزادراهی و ریلی اظهار داشت: وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل کشور امروز نسبت به پیش از انقلاب اسلامی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و ظرفیت حمل و نقلی ما به میزان زیادی افزایش یافته است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* ساخت و آسفالت 100 هزار کیلومتر راه روستایی پس از انقلاب اسلامی

وی ادامه داد: تا سال 57 در کشور ما 47 هزار کیلومتر راه اصلی، شریانی، فرعی و درجه 2 وجود داشت و کل راه‌های روستایی آسفالته 3 هزار کیلومتر بود، اما امروز بیش از 100 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور داریم که بسیاری از این جاده‌ها مربوط به نقاط محروم هست.

* افزایش 3 برابری خط‌آهن نسبت به سال 57

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: در بخش ریلی پیش از انقلاب 4560 کیلومتر مسیر ریلی داشتیم که امروز با احتساب مسیرهای آنتنی و فرعی ریلی، 14 هزار کیلومتر خط آهن در کشور داریم.

خادمی با بیان اینکه در حوزه توسعه شبکه ریلی امروز اقدامات خوبی در حال انجام است، اضافه کرد: در حال حاضر 3400 کیلومتر مسیر ریلی در قالب قرارداد در حال ساخت داریم که از این 3400 کیلومتر اولویت‌بندی از سال گذشته انجام شد تا مسیرهایی که تأثیر بیشتری در شبکه ریلی دارند و پیشرفت فیزیکی آنها هم بالاتر است در اولویت قرار گیرند که در این راستا 8 مسیر ریلی به طول 1532 کیلومتر در اولویت قرار گرفت تا زودتر تکمیل شده و تحویل مردم شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال 1400 حداقل هزار کیلومتر از این مسیر ریلی تحویل مردم شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: این مسیرهای ریلی در شبکه ریلی در ترانزیت و اتصال مراکز بار به شبکه ریلی و همچنین شهرها به راه‌آهن مؤثر هستند.

خادمی گفت: در حوزه ساخت خطوط ریلی نسبت به سال 57 بیش از سه برابر افزایش خطوط ریلی را داریم، ضمن این که خطوط ریلی دیگری نیز در دست مطالعه است.

* افزایش 13 برابری آزادراه‌های کشور نسبت به سال 57

وی  با بیان اینکه آزادراه‌ها، شاهراه‌های اصلی حمل و نقل جاده‌ای ما محسوب می‌شوند، اظهار داشت:‌ تا سال 57 طبق آمار 200 کیلومتر آزادراه در کشور وجود داشت، اما امروز آنچه از شبکه آزادراهی زیر بار عبور ترافیک است، 2500 کیلومتر مسیر آزادراهی است که در حال سرویس‌دهی است و 1240 کیلومتر آزادراه طبق قرارداد در حال احداث است که به صورت سرمایه‌گذاری مشترک دولت و بخش خصوصی در حال ساخت است.

* اولویت گذاری 9 پروژه آزادراهی با طول 575 کیلومتر و تکمیل تا پایان 1400

خادمی ادامه داد: در پروژه‌های آزادراهی نیز از سال گذشته اولویت‌گذاری در دستورکار قرار گرفت و بر اساس اهمیت پروژه و پیشرفت فیزیکی، 9 پروژه آزادراهی در اولویت قرار گرفت. طول این 9 پروژه 575 کیلومتر آزادراه است، که تلاش می‌کنیم تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری برسد و بدین ترتیب طول آزادراه‌های کشورو 23 درصد افزایش می‌یابد.

* ‌10 هزار کیلومتر آزادراه در کشور نیاز داریم

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: نیاز کشور در حوزه آزادراهی وجود 10 هزار کیلومتر آزادراه در کشور است که با توجه به افزایش ظرفیت در محور‌ها این نیاز برآورد می‌شود، یعنی آنچه در طرح‌های آینده داریم.

وی بیان کرد: اگر ما به رقم 5 هزار کیلومتر آزادراه در سطح کشور تا 4 سال آینده برسیم، اغلب شبکه‌های اصلی اجرا شده است و مابقی هم در توسعه‌های آینده قرار می‌گیرد. در حوزه آزادراه‌ها اقدامات بیشتری ضروری است.

* تحویل 1270 کیلومتر ‌مسیر‌ بزرگراهی تا پایان سال 1400

خادمی بیان کرد: در بخش بزرگراهی نیز تا پیش از انقلاب یک‌هزار کیلومتر بزرگراه داشتیم، اما امروز 17 هزار کیلومتر بزرگراه داریم. بزرگراه‌ها نیاز به پرداخت عوارض ندارد، ضمن آنکه دسترسی بیشتری دارد و نیاز مردم به بزرگراه‌ها بیشتر است؛ بنابراین تلاش شد، در این حوزه عملکرد بهتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: در حال حاضر 7800 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در حال ساخت در کشور داریم و معمولا سالانه 1000 تا 1200 کیلومتر از این مسیرها را تحویل می‌دهیم و برنامه این است تا پایان سال 1400 میزان 1270 کیلومتر از این مسیرهای بزرگراهی را تحویل مردم کشور بدهیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی فجر 42 ساخت آزادراه ساخت بزرگراه ساخت راه آهن مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور کیلومتر آزادراه حمل و نقل کشور هزار کیلومتر راه تا پایان سال 1400 آزادراه ها مسیر ریلی شبکه ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت : این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۷۸ درصدی داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

دیگر خبرها

  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه