Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این برنامه که با هماهنگی خانه فرهنگ ایران در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان انجام شد، همسر سرکنسول کشورمان در کراچی، همسر مدیر خانه فرهنگ و همسر امور کنسولی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، میهمان برنامه زنده "Hum Masala" بودند.

در این برنامه که هر هفته با حضور شخصیت‌های معروف ملی، بین المللی، دیپلمات‌ها و سرکنسول‌های مقیم پاکستان پخش می‌شود، ضمن گفتگو درخصوص فرهنگ و سنت‌های ایران اسلامی تعدادی از غذاهای ایرانی از سوی بانوان دیپلمات کشورمان در برنامه معرفی و آموزش داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول برنامه بینندگان متعددی تماس گرفته و ضمن تمجید از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و همسایه و ابراز خوشحالی از حضور بانوان ایرانی در برنامه تلویزیونی پاکستان؛ پرسش‌هایی درباره فرهنگ، زبان فارسی و غذاهای مخصوص ایرانی مطرح کردند که مجری برنامه سخنان همسران دیپلمات ایرانی را در طول برنامه از زبان انگلیسی به زبان اردو ترجمه کرد.

در برخی از این تماس‌ها نیز بانوان پاکستانی تلاش کردند با زبان فارسی با میهمانان برنامه گفتگو کنند و از خاطرات خوش سفر به ایران اسلامی گفتند.

در پایان برنامه، مجری به نمایندگی از تلویزیون هَم هدایایی را به میهمانان ایرانی اهدا و از حضور بانوان ایرانی در برنامه تشکر و قدردانی کرد.

شبکه تلویزیونی"هَم" Hum پاکستان با کانال‌های متعدد نمایش فیلم و سریال، خبر، سرگرمی و ورزشی جزو پربیننده‌ترین و بزرگترین شبکه های تلویزیونی پاکستان است که ساختمان اصلی آن در کراچی قرار دارد.

روز گذشته نیز «بهرام کیان» مدیر خانه فرهنگ ایران درکراچی با خانم «سلطانه صدیقی» مدیرعامل و مالک این شبکه دیدار و در خصوص توسعه وگسترش روابط رسانه‌ای و تلویزیونی دوکشور و همکاری و مشارکت در تولیدآثار مشترک، نمایش فیلم و سریال‌های ایرانی و تبادل هیات‌های رسانه‌ای گفتگو کرد. 

برچسب‌ها جهان و انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران پاکستان خانه فرهنگ ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهان و انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران جهان و انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران پاکستان خانه فرهنگ ایران اخبار کنکور اسلامی ایران فرهنگ ایران خانه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

 قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است