Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، تیم‌های دانشجویی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب رتبه‌های اول و سوم در هشتمین دوره ملی و دومین دوره‌ مسابقات بین المللی کن ست ایران شدند. همچنین در این رویداد تیمی از دانشگاه یزد موفق به کسب مقام دوم این دوره از مسابقات شد.

براساس این گزارش، در این رویداد جذاب و مهم، تیم‌های برتر کلاس علمی - اکتشافی بر مبنای گزارش های ارسال شده، مستندات و انجام تست‌های عملیاتی پروازی که توسط تیم داوری بر روی کن ست صورت می پذیرد، انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رقابت اصلی امسال‌ تیم ها در بخش نحوه صحیح فرود و شاخص‌های سنجشی مدنظر کن ست بود که رویداد امسال را نسبت به سال‌های گذشته متمایز می‌کرد.

رقابت های امسال با حضور تیم‌هایی از ایران و چند کشور دیگر از جمله ترکیه برگزار شد. سرپرست علمی تیم های دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر کامران رئیسی  و سرپرستی  اجرایی بر عهده احمدرضا کرمی بود به طوری که اعضای تیم AUTSPACE-PLUS ،  پوریا مروتی نیلاوره، هماقربانی،  فاطمه زهرا رحمانی،  کیمیا امینی و اعضای تیم AUTSPACE  پوریا مروتی نیلاوره،  مهسا آزادمنش،  امیرحسین غلامی بودند.

دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر به مناسبت  گرامیداشت دهه فجر از نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه بازدید و از نزدیک با دستاوردهای صنعت هوافضا آشنا شدند.

در این نمایشگاه دستاوردهای مختلف نیروی هوافضای سپاه در حوزه‌های موشکی، پدافند هوایی، پهپادی، عملیات هوایی و فضایی در فضایی گسترده به نمایش در آمده است.

مجوز تأسیس سرای نوآوری فولاد دانشگاه آزاد صادر شد

مجوز تأسیس طرح سراهای نوآوری کاشی و سرامیک میبد و طرح سرای نوآوری فولاد، زنجیره تأمین و صنایع وابسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با حضور اعضای شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان صادر شد.

سراهای نوآوری طرح های خود را در ۴ بخش برنامه شتابدهی و آموزش فناوری، مرکز رشد، تجاری سازی و همچنین برنامه ریزی های مالی ارائه کرده و توانمندی های واحدها در این بخش ها تبیین شد همچنین با کلیت تأسیس سرای نوآوری کاشی و سرامیک واحد میبد نیز موافقت شد.

 رویداد ملی «مجلسی شو» برگزار می‌شود

 رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: رویداد ملی «مجلسی شو» در قالب پارلمان تخصصی دانشجویی و رقابت‌های اندیشه‌ورزی در حوزه مدیریت، اقتصاد، کسب‌وکار و کارآفرینی برگزار می‌شود.

موضوعاتی شامل «بررسی ابعاد مالیات بر خانه‌های خالی»، «راهکارهای رونق و جهش تولید»، «محرومیت‌زدایی از مناطق کمتربرخوردار و حاشیه‌ای کشور»، «کاهش التهابات در سطح بازارها و تثبیت قیمت کالاهای اساسی»، «تقویت نظام سلامت و بیمه عمومی» و «سیاست‌های تسهیل ازدواج جوانان و کاهش موانع پیش روی زوج‌های جوان» از جمله محورهای مسابقه ملی مجلسی شو است که  به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به آدرس https://evand.com/events/majlesisho در این رویداد ثبت‌نام کرده و ایده‌های خود را در قالب فیلم ۳ تا ۵ دقیقه‌ای از ۲۲ بهمن‌ماه تا ۷ اسفندماه سال جاری به آدرس  yrc.iauctb۲@gmail.com ارسال کنند.

 دبیر کمیسیون مرکزی نظارت بر انجمن‌های دانش‌آموختگان منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، طی حکمی، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارت را به عنوان دبیر کمیسیون مرکزی نظارت بر انجمن‌های دانش‌آموختگان و نماینده تام الاختیار وزیر در این شورا منصوب کرد.

 در متن حکم وزیر علوم آمده است:با استناد به بند (الف) و (ب) ماده ۲۸ آیین‌نامه نحوه تشکیل انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مصوب جلسه مورخ ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ شورای معاونان و با توجه به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب عالی، به موجب این حکم به سمت "نماینده تام الاختیار اینجانب و دبیر کمیسیون مرکزی نظارت بر انجمن‌های دانش‌آموختگان" منصوب می‌شوید.

ارائه گزارش  اجرایی افزایش مرحله دوم حقوق کارکنان وزارت علوم

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در نشست هم‌اندیشی با معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور، گزارش جامعی از روند اجرایی افزایش حقوق مرحله دوم کارکنان وزارت عتف، (مصوبه افزایش ۵۰% حقوق کارکنان، بهره‌مندی از امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری) ارائه داد.

محمد تقی نظرپور معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم  ضمن اشاره به ابلاغ مصوبه افزایش ۵۰% حقوق کارکنان، موضوع بهره مندی از امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور،گفت: براساس این بخشنامه مجوز افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تا پنجاه درصد برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون خدمات کشوری از تاریخ یکم اسفند ‏۹۸‬ صادر شد. به عبارت دیگر اساساً این بخشنامه به کارکنانی که بر اساس ماده یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه حقوق دریافت می‌کنند، نمی‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مکاتبه اخیر وزارت عتف با سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد این وزارتخانه در خصوص چگونگی اعمال فرمول ۵۰ درصد افزایش برای کارکنان وزارت عتف ارائه شده و مورد موافقت این سازمان قرار گرفت و همچنین در ادامه پیگیری‌ها درخواست تسریع در تشکیل کارگروه یکپارچه‌سازی ضرایب حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه‌ها ارسال شد.

وی افزود: موضوع بخشنامه توسط مدیران و کارشناسان خبره ستاد وزارت عتف و کارشناسان تعدادی از دانشگاه‌های کشور بررسی شد تا امکان چگونگی تعمیم بهره‌مندی از بخشنامه مذکور به کارکنان وزارت عتف که تابع ماده یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه هستند، نیز صورت پذیرد که مقرّر شد وزارت متبوع طی مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور موضوع را پیگیری نماید.

دکتر نظرپور ادامه داد: در پاسخ به این مکاتبه، سازمان اداری استخدامی عنوان کرد"چنانچه حقوق و مزایای کارکنان مشمول ماده «یک» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در مقایسه با کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در سطح پایین‌تری قرار داشته باشد، این سازمان در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور با اعمال افزایش‌های مورد درخواست موافق بوده و آمادگی انجام بررسی‌های لازم را در این زمینه دارد".

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: نامه پیشنهاد افزایش حقوق کارکنان توسط سازمان برنامه و بودجه، بعد از ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی انجام شد اما متاسفانه با گذشت حدود ۱۰ ماه از سال جاری، تاکنون هیچ اعتباری برای تأمین هزینه¬های اجرای طرح فوق الذکر به ستاد وزارت علوم، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ نشده است که امیدواریم هر چه زودتر اقدام مقتضی در این خصوص انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه تعلیم مهندسی هوافضا مجلسی تیم های دانشجویی کسب مقام اول دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی سازمان برنامه و بودجه مالی و مدیریت منابع کارکنان وزارت دانش آموختگان حقوق کارکنان خدمات کشوری دانشگاه ها وزارت علوم وزارت عتف تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم/ آفت مدارس آموزش حافظه‌محور است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره ششمین جشنواره فرهیختگان جوان  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از کودکستان تا دکتری در امر تعلیم و تربیت نقش جدی دارد و به عنوان یک کنشگر متفکر عالم می‌خواهد در این صحنه حاضر است.

توجه به دانش‌آموز امری اساسی است

وی افزود: توجه به دانش‌آموز برای کشوری که می‌خواهد پژوهشگران نخبه داشته باشد، امری ضروری و اساسی است. در همه اسناد کشورهای مختلف می‌بینیم که پژوهش برای اینکه در وجود دانش‌آموزان نهادینه شود، بایستی از مدرسه شروع شود.

آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است

دکتر طهرانچی با بیان اینکه آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است، ادامه داد: لذا این امر باید به آموزش عمیق، کاربردی و فایده‌محور تبدیل شود. اگر همچنین رخدادهایی نباشند، بلاشک شرایط عرصه بروز و ظهور یادگیری عمیق فراهم نمی‌شود.

جشنواره فرهیختگان جوان؛ بزرگترین رویداد کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: جشنواره فرهیختگان جوان به عنوان بزرگترین رویداد کشور در حال حاضر در مجموعه مدارس بعد از فرهیختگان برای سطح ربوکاپ این مجموعه را صرفا برای دانش‌آموزان برگزار کردیم و این دانش‌آموزان در این جشنواره در نقش معلمان حاضر می‌شوند.

وی گفت: باید در خصوص اجرای جشنواره‌های این‌چنینی حرکت جدی‌ای داشته باشیم و در کشور برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل شوند.

دانشجو خوب از پرورش دانش‌آموزان حاصل می‌شود

دکتر طهرانچی با بیان اینکه تقریبا ۷۵۰ تیم شرکت‌ کردند، اظهار کرد: نسبت به سال‌های قبل پیشرفت خوبی کردیم، زیرا بیماری همه گیر کرونا افت شدیدی در برگزاری مسابقات ایجاد کرد. حضور دانشگاه‌های کشور به‌صورت جدی در این عرصه‌ها و رخدادهای این چنینی مهم تلقی می‌شود، چراکه دانشجوی خوب از پرورش دانش‌آموزان خوب و مستعد حاصل می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه از سراسر ایران ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در این رخداد دانش‌آموزی حضور دارند، تصریح کرد: شور و نشاط حاصل از دانش‌آموزان بسیار لذت‌بخش است و از همه دانش‌آموزان خوب سرزمین دعوت می‌کنیم تا سال آینده با رخداد بزرگ‌تری میزبانی کنیم.

دکتر طهرانچی با اشاره به برنامه دانشگاه آزاد برای تقویت مهارت‌محوری، ادامه داد: بالاتر از مهارت‌محوری افزایش قدرت توانایی دانش‌آموزان همزمان با دانایی آن‌هاست.

دانش‌آموزان نسبت به دانایی غفلت بزرگی دارند

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان نسبت به دانایی غفلت‌های بزرگی دارند، ابراز کرد: مهارت تنها کافی نیست و بایستی دانایی و توانایی دانش‌آموزان، روحیه دانستن و پرسش برای توانستن و دانستن را تقویت کنیم؛ لذا دانشگاه آزاد یک برنامه مدون و مشخص با محور مدیریت عالمانه مدارس دارد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی در حال شکل‌گیری است و عهده‌دار مدارس سمای دانشگاه شده‌اند که ۸۵۰ مدرسه است. درصدد هستیم مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را نشان دهیم.

به گزارش آنا، ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان در راستای ایجاد شور و نشاط علمی در میان دانش‌آموزان و استعدادیابی و ظهور خلاقیت دانش آموزان با هدف گسترش فرهنگ و تحقیق و پژوهش و رشد مهارت‌های علمی، فناورانه و مهارتی دانش‌آموزان ایران اسلامی امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد و تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه پلیس به دستگاه تعلیم و تربیت ستودنی است
  • حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان تعیین تکلیف شد /ضوابط اجرایی قانون بودجه سال جاری ابلاغ شد
  • ۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند
  • دانشجویان نخبه‌ از سربازی معاف می‌شوند
  • طهرانچی: مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم/ آفت مدارس آموزش حافظه‌محور است
  • آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است/ مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم
  • برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد یک دانشگاه هوشمند
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود