Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: عملیات اجرایی 10 معبر مصوب به‌عنوان منتخب برای مرحله اول اجرای خیابان کامل در شهر تهران آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مناف هاشمی گفت: اجرای خیابان کامل در 10 معبر به عنوان اولویت اجرایی نخست خیابان کامل در شهر تهران مورد تایید شورای شهر تهران قرار گرفته و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی گفت: هر 22 معبر مطالعه شده، واجد شرایط بازطراحی برای نزدیک شدن به معیار‌ها و ویژگی‌های خیابان کامل هستند و مصوبه لازم را از کمیته شبکه معابر شهر تهران دارند.
وی ادامه داد: با توجه به برخی محدودیت‌ها، شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در حال حاضر آغاز عملیات اجرایی 10 معبر را به عنوان مرحله نخست اجرا تایید کرده است.
مناف هاشمی افزود: احداث خیابان کامل با هدف توزیع عادلانه امکانات و فضا‌های عمومی شهر در حوزه حمل و نقل بین همه اقشار، کاربران و گونه‌های مختلف حمل و نقل انجام می‌شود. «توسعه و احداث خیابان کامل در شبکه معابر شهر تهران با استناد به احکام برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و در گام اول، با توجه به نبود دستورالعمل یا آیین‌نامه مرتبط در ایران با این موضوع، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با همکاری کمیته TOD شورای اسلامی شهر تهران، نسبت به تدوین «دستورالعمل خیابان کامل شهر تهران» اقدام کرد.»
معاون شهردار تهران ادامه داد: «پس از تدوین دستورالعمل یادشده، با همکاری مناطق شهرداری تهران و حوزه حمل و نقل، فهرست بلندی از خیابان‌های شهر تهران با پتانسیل بازطراحی در مسیر تبدیل به خیابان کامل تهیه شد. با یک غربالگری اولیه، از این فهرست بلند 36 معبر در سطح شهر تهران به طول 62 کیلومتر به منظور اجرای خیابان کامل برای مطالعه و بررسی بیشتر انتخاب شد.»
هاشمی گفت: «پس از انجام مطالعات این معابر، 22 معبر به طول 33 کیلومتر دارای شرایط اجرای خیابان کامل بوده که وارد مطالعات تکمیلی، شامل طراحی نقشه‌های مرحله دو، نقشه‌برداری و متره و برآورد هزینه اجرای طرح شده و تاییدیه‌های لازم نیز از کمیته شبکه معابر شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران دریافت شد و با طرح جزئیات طراحی این 22 معبر در شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، که با حضور شهردار محترم تهران، ریاست محترم پلیسراهور تهران بزرگ، نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران و سایردستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شد، اجرای خیابان کامل در 10 معبر به عنوان اولویت اجرایی نخست خیابان کامل در شهر تهران مورد تایید قرار گرفت.»
معابر مصوب به عنوان منتخب برای مرحله اول اجرای خیابان کامل در شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، عبارتند از:
1- خیابان شهرداری در منطقه 1 حدفاصل میدان قدس تا میدان تجریش
2- بلوار خوردین در منطقه 2 حدفاصل میدان صنعت تا بلوار دادمان
3- خیابان شهید دکتر آیت در منطقه 4 حدفاصل بزرگراه رسالت تا خیابان فرجام
4- خیابان ولیعصر (عج) در محدوده مناطق 6 و 11 حدفاصل خیابان‌های فاطمی تا
جمهوری‌اسلامی
5- خیابان امام خمینی (ره) در منطقه 11 حدفاصل میدان حسن‌آباد تا میدان حر
6- خیابان سی‌متری نیروی هوایی در منطقه 13 حدفاصل خیابان دماوند تا خیابان پیروزی
7- بلوار دستواره در منطقه 16 حدفاصل بلوار ابریشم تا بزرگراه آزادگان
8- بلوار معلم در منطقه 18 حدفاصل بزرگراه آیت‌الله سعیدی تا میدان معلم
9- خیابان فداییان اسلام در منطقه 20 حدفاصل میدان شهر ری تا خیابان شهید غلامی
10- بلوار شاهد در منطقه 21 حدفاصل بلوار گل‌ها تا بزرگراه آزادگان
در برنامه‌ریزی شهری و مهندسی ترافیک، خیابان کامل به راه‌های ارتباطی گفته می‌شود که به منظور ایجاد دسترسی امن، جذاب و راحت برای تمام کاربران از جمله عابران پیاده، دوچرخه‌سواران، خودرو‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی با هر سن یا میزان توانایی جسمی برای عبور در طول یا عرض خیابان، طراحی، ساخته و مورد استفاده قرار گرفته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خیابان کامل شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اجرای خیابان کامل شهرداری تهران حدفاصل میدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو

رسانه‌های روسی روز یکشنبه از نمایش یک تانک پیشرفته به غنیمت گرفته شده از ارتش اوکراین توسط نیرو‌های روس در روز‌های آتی خبر دادند.

نظامیان روس در حال جابجایی تانک آبرامز ساخت آمریکا از منطقه عملیات نظامی به مسکو هستند.

قرار است این تانک پیشرفته همراه با دیگر غنایم جنگی در منطقه‌ا‌ی در مسکو به نمایش گذاشته شود.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد که اوکراین به طور موقت تانک‌های آمریکایی آبرامز را به دلیل نگرانی از پهپاد‌های روسی از مقدم نبرد عقب کشیده است.

برخی متخصصان روسی می‌گویند که تانک‌های آبرامز اهداف راحتی برای پهپاد‌های روسی هستند.

دو مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که این تانک‌ها قادر نیستند به طور فزاینده بدون اینکه شناسایی یا مورد هدف قرار بگیرند عمل کنند.

سال گذشته ایالات متحده در بخشی از بسته کمک‌های تسلیحاتی خود ۳۱ تانک آبرامز ام ۱‌ای ۱ به ارتش اوکراین داد، اما علیرغم استقرار اولیه، این تانک‌ها نتوانسته اند آنطور که باید موثر باشند و تا کنون گزارش شده است که پنج دستگاه از این تانک‌ها درحملات ارتش روسیه منهدم شده یا آسیب دیده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو