Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@14:58:21 GMT

هر آنچه که برای شروع کراس فیت باید بدانید

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۸۷۵۹

هر آنچه که برای شروع کراس فیت باید بدانید

اگر از ورزشکاران حرفه‌ای باشید ورزش کراس فیت را به خوبی می‌شناسید. برای داشتن عضلاتی قوی و بدنی با مقاومت بالا و همچنین سنجش توانایی جسمانی این ورزش را دنبال کنید.

به گزارش برنا، اگر از ورزشکاران حرفه‌ای باشید ورزش کراس فیت را به خوبی می‌شناسید. برای داشتن عضلاتی قوی و بدنی با مقاومت بالا و همچنین سنجش توانایی جسمانی این ورزش را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزش کراس فیت

یکی از ضروری‌ترین نیازهای بدن انسان تحرک و ورزش به همراه تغذیه مناسب است. افراد مطابق علاقه و نیاز بدنی خود ورزش مناسبی را انتخاب می‌کنند. باشگاه‌های ورزشی در رشته‌های مختلف بستری مناسب برای ورزشکاران است که با دستگاه‌ها و تجهیزات حرفه‌ای پذیرای آنان است. ورزش خانگی نیز طرفداران خاص خود را دارد. افراد با تهیه دستگاه‌های ساده ورزشی، وزنه و مبل، کش پاور باند و ... می‌توانند حرکات تمرینی فراوانی انجام دهند.

کراس فیت ورزش نام آشنای دوستداران ورزش است که در ردیف ورزش‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرد. باشگاه کراسفیت ابزار و دستگاه‌های مورد نیاز مانند اسکی ارگ ، ایربایک، بتل روپ، تردمیل مکانیکی و ... را به همراه مربیان آموزش دیده در اختیار علاقمندان این ورزش قرار می‌دهد. در ادامه به معرفی کراسفیت می پردازیم.

آشنایی با کراس فیت

یکی از ورزش‌های جدیدی که امروزه در دنیا توجه بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده است  ورزش کراس فیت می‌باشد. این ورزش در خانواده ورزش‌های سنگین قرار دارد و افرادی که در ورزش‌هایی مانند : ژیمناستیک، وزنه برداری و دو به عنوان افراد موفقی شناخته می‌شوند و یا در این ورزش‌ها سررشته دارند و به آنها علاقه دارند‌، در کراس فیت نیز می‌توانند به علایق و موفقیت چشمگیری دست یابند؛ زیرا کراس فیت بازتابی از این سه نوع ورزش است .

به صورت کلی‌تر باید گفت که کراس فیت به عنوان مجموعه‌ای از حرکات کاربردی که دارای تمرینات با شدت بالا می‌باشد ، شناخته می‌گردد که تمرین‌های موجود در کراسفیت به صورت مرتب در حال تغییر هستند.

از طرفی می‌توان کراس فیت را به عنوان ورزشی در نظر گرفت که قادر است تا افرادی که از نظر بدنی به عنوان آماده‌ترین افراد در دنیا شناخته می‌شوند را وارد چالش کند. تمرینات موجود در این ورزش نیز برای افراد مختلف مورد تغییر قرار نمی‌گیرد بلکه وزنه‌ها و شدت ورزش برای افراد مختلف به صورت متفاوت می‌باشد .

حال در رابطه با این ورزش نوین لازم به ذکر است که گروهی از اصطلاحات در این ورزش به کار برده می‌شوند که آشنایی با این اصطلاحات برای افرادی که به کراس فیت علاقه دارند و یا تمایل به حضور در این ورزش را دارند، مفید و یا حتی به عبارتی واجب است.

اصطلاحات ورزش کراس فیت

در کراس فیت از اصطلاحات زیادی استفاده می‌شود که هر کدام از آنها دارای معنای خاص خود هستند؛ اما ما در این بخش فقط برخی از مهم‌ترین اصطلاحات به کار رفته در کراس فیت را برای شما ذکر می‌کنیم :

RX

این اصطلاح به معنای (مطابق نسخه) می‌باشد که از سیستم‌های پزشکی برگرفته شده است.

منظور از تمرین های RX این است که ورزشکار باید کاملا بر اساس دستورالعمل تمرین آر ایکس عمل کند و تعداد حرکات و وزن مورد نظر را در مدت زمانی که از او خواسته شده است، انجام دهد. در این خصوص لازم به ذکر است که با توجه به سنگین بودن تمرین‌های آر ایکس تنها ورزشکارانی قادر به انجام آن هستند که بسیار آماده باشند.

SCALE (تقلیل تمرین)

منظور از این اصطلاح این است که ورزشکار باید حرکات، وزنه‌ها و حتی تکرار حرکات را بر اساس مهارت و توانایی و قدرت شخصی خود تنظیم کند. در رابطه با این اصطلاح لازم به ذکر است که کراس فیت به عنوان یک ورزش بسیار تقلیل پذیر شناخته می شود و به ورزشکارانی که وارد آن می‌شوند، این امکان را می‌دهد که مهارت و قدرت مورد نیاز برای انجام هر حرکتی را در شرایط ایمن و مناسبی به دست آورند.

AMRAP

از جمله اصطلاحات ورزش کراس فیت می‌توان به AMRAP اشاره کرد که این اصطلاح به معنی وجود یک ساختار تمرینی می‌باشد که در آن به ورزشکار مدت زمان مشخصی ارائه می‌گردد و از او خواسته می‌شود که در طول این زمان تعیین شده حداکثر تکرار تمرین مورد نظر را انجام دهد.

EMOM

به کار بردن این اصطلاح در کراس فیت به این معنا است که ورزشکار باید یک ست تمرینی مشخصی را در طول هر دقیقه انجام دهد و این کار را تا پایان یافتن زمان مشخص شده انجام دهد.

RFT

یکی دیگر از اصطلاحات ورزش کراس فیت نیز RFT می‌باشد که به این معناست که ورزشکار باید تعداد مشخص شده‌ای از یک ست تمرینی را با حداکثر سرعتی که در توان دارد، انجام دهد. به عبارت دیگر در رابطه با این نوع تمرین لازم  به ذکر است که ورزشکار باید تعداد تمرین و تکرار آن را مطابق با برنامه انجام دهد تا زمانی که تمرین به پایان برسد.

BOX

در انتها باید بگوییم که باکس نیز یکی از اصطلاحات این ورزش جدید می‌باشد که به معنای باشگاهی است که تمامی لوازم و دستگاه‌های لازم برای انجام تمرینات کراس فیت در آن موجود است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کراس فیت ورزش کراس فیت کراس فیت کراس فیت انجام دهد دستگاه ها ورزش ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت

به گزارش "ورزش سه" با توجه به فاصله دو روزه تا دیدار جام حذفی در اراک و اینکه تمرین امروز مهمترین تمرین سرخ‌ها پیش از این بازی به حساب می‌آمد اوسمار در جلسه‌ای فنی مسائل مربوط به تیم خودی و حریف را تشریح کرد.
سرخپوشان تمرین امروز خود را از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه و بعد از جلسه فنی آغاز کردند.
با حضور بازیکنان در زمین پس از گرم کردن و انجام کارهای کششی، مرور برنامه‌های تاکتیکی مورد نظر اوسمار ویرا، پاس‌کاری تحت فشار و شوتزنی از بخش‌های مختلفی بود که به انجام رسید.

تمرین امروز حدود یک ساعت به طول انجامید، در حالی که امید عالیشاه، همچنان زیر نظر کادر پزشکی تمرین می‌کند و علیرضا بیرانوند نیز تمرینات اختصاصی خود را دارد.
پرسپولیس آخرین تمرین خود برای بازی با آلومینیوم را فردا انجام می‌دهد و پس از آن راهی اراک خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • اسدبیگی:سوپرگل مسابقه بعد از سوپرگل تمرین!
  • پاسخ ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • پهلوانی به قامت «حیدر»
  • (عکس) جلسه فنی اوسمار برای شاگردانش
  • اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت