Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری، صبح سه شنبه در بازدید از حوزه قضایی بهاباد بر ضرورت اهتمام به صلح و سازش و حرکت در مسیر عدالت ترمیمی تاکید کرد و اظهار داشت: این رویکرد در حال حاضر در استان یزد و شهرستان بهاباد مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه پایان بخشید به خصومت و حل اختلافات با رویکرد سازشی، بسیار اثرگذارتر از صدور حکم است، عنوان کرد: این موضوع باید به عنوان یک اولویت در دستور کار دستگاه قضایی استان یزد قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهشیری در مورد اعتراض به آرا قضایی نیز بیان کرد: در شهرستان بهاباد ۱۰ درصد آرا صادر شده مورد اعتراض قرار می‌گیرد که نباید نسبت به این اعتراض‌ها بی‌تفاوت بود بلکه باید با اقناع شاکی و متشاکی، مستدل و موجه بودن آرا صادر شده را تبیین کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در مورد آرا مورد تایید حوزه قضایی بهاباد نیز اظهار داشت: از مجموع آرا صادره در این مجموعه ۶۵ درصد آن مورد تائید و تنها ۲۶ درصد آرا در این حوزه نقض شده که این امر نشان از تلاش، اقناع مراجعان و صدور آرا متقن در این حوزه دارد.

دهشیری در مورد کاهش پرونده‌های مسن در دستگاه قضایی نیز بیان کرد: این مهم از رویکردهای مهم و محوری دستگاه قضایی در استان یزد است و البته تحقق این امر نیازمند تلاش جدی و مضاعف قضات و کارکنان دستگاه قضایی است.

کد خبر 5143158

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ویروس کرونا دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا انقلاب اسلامی ایران گرگان عکس استانها راهپیمایی 22 بهمن شیراز شهرکرد شهرستان کرج دستگاه قضایی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه، «اطاله در فرآیند دادرسی» در کنار دو چالش «غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی» و «اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام» موانعی است که در مسیر تحقق مأموریت قوه قضاییه در زمینه «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات»، قرار دارد.

سند تحول قضایی برای «اطاله در فرآیند دادرسی» هفت علت شناسایی کرده است. نظارت ناکافی بر زمان رسیدگی به پرونده، یکی از هفت علتی است که برای اطاله دادرسی احصا شده است.

سند تحول برای رفع این عامل، راهبرد «پیگیری ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های معوق» را ارائه داده و راهکار لازم برای اجرای این راهبرد را مشخص کرده است.

پیگیری ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوق

پایش و رصد هوشمند پرونده‌های معوق به تفکیک شعب و مراحل رسیدگی مانند: اعطای نیابت، ارجاع به ضابطان، انجام استعلامات و تشکیل هیئت نظارت استانی برای بررسی دلایل اطاله رسیدگی و اتخاذ تصمیمات ویژه در زمینه ساماندهی پرونده‌های معوق در هر حوزه قضایی و ایجاد سازوکار تشویق قضات و کارکنان برای رسیدگی سریعتر به پرونده‌های معوق، راه‌حل مشخصی است که سند تحول برای اجرای راهبرد پیگیری ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوق، ارائه داده است.

متولی اجرای این راهکار، دادگستری استان‌ها، دادستانی کل کشور، معاونت راهبردی و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه است و مهلت اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6093751

دیگر خبرها

  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد