Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:49:59 GMT

افتتاح ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه شهرداری شیراز

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۸۸۹۸

افتتاح ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه شهرداری شیراز

ایسنا/فارس مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: ۴۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه مدیریت شهری شیراز افتتاح می‌شود.

حمید جورکش سه‌شنبه ۲۱ بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه‌های آماده افتتاح در بخش‌های مختلف عمرانی، تفریحی، فرهنگی و خدماتی ایجاد شده است، افزود: امروز دو پروژه شاخص "تقاطع استاد بهمن بیگی" و "بوستان کوهستانی سایه" با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص زیرگذر تقاطع استاد بهمن بیگی گفت: این زیرگذر با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در تقاطع بولوار امیرکبیر و بزرگراه مهندسین احداث شده است. همچنین فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی در تابستان امسال توسط شهرداری شیراز افتتاح شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز هدایت مستقیم وسایل نقلیه سنگین از ورودی جاده بوشهر به طرف کمربندی، تکمیل رینگ پیرامونی شهر و تقسیم ترافیک در ورودی جنوب غرب شهر را از اهداف احداث این پروژه برشمرد.

جورکش افتتاح بوستان سایه را در راستای افزایش سرانه فضاهای ورزشی و تفریحی شرق شیراز عنوان کرد و افزود: این بوستان به مساحت ۹.۵ هکتار و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در شمال بولوار رسول اعظم (ص) جنب بوستان نماز واقع شده است.

او یکی از ویژگی‌های مهم بوستان سایه را مناسب سازی آن برای معلولین و جانبازان محترم دانست و خاطرنشان کرد: در این بوستان چهار  هکتار فضای سبز، آبنما، آبشار و دریاچه مصنوعی اجرا شده است و جز بوستان های دوستدار کودک محسوب می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز ادامه داد: همچنین به دلیل کوهستانی بودن در این پارک امکاناتی چون اسلک لاین، زیپ لاین و صخره نوردی زیر نظر هیات صخره نوردی استان ایجاد شده است.

او با اشاره به سایر پروژه‌ها که به صورت همزمان افتتاح می‌شوند، افزود: پارک ترافیکی بوستان مادر، پارک ریاضی و نجوم، بهسازی محلات، نورپردازی تقاطعات، منظر فضای سبز خلیج فارس، فضای شهری عدالت و ... از جمله این پروژه‌هاست.

جورکش همچنین از اجرای ۲۵ برنامه نورافشانی و آتش بازی به مناسبت بزرگداشت ۲۲ بهمن در نقاط مختلف شهر شیراز خبر داد و گفت: این برنامه شامگاه سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه، به شکل همزمان اجرا می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه‌های نورافشانی در شهرک گلستان، پل جهاد ، پل معالی آباد، پیست اسکیت چمران، میدان معلم، میدان والفجر، درب اصلی باغ جنت، باغ عفیف آباد، چهارراه ملاصدرا،  میدان پارسه، خیابان عادل آباد، بوستان هاشمی، شیشه گری، شاهچراغ، دروازه کازرون، میدان گاز، دروازه قرآن، پل کابلی، شهرک سعدی، پل غدیر، میدان فرصت شیرازی، بوستان سایه، تقاطع استاد بهمن بیگی و شهرک دوم میانرود اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری شیراز خليج فارس شاهچراغ خلیج فارس افتتاح پروژه در دهه فجر شهرداری شیراز میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از کارگاه پروژه دوگاز و تکمیل فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی حق‌بین در صدوهیجدهمین پویش امید و افتخار در آیین افتتاح پروژه تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری، گفت: شاید ابعاد این پروژه کوچک باشد؛ اما پیچیده و سنگین بود؛ به گونه‌ای که یک سال است که همکاران ما در کنار سنگین‌ترین ترافیک عبوری در حال فعالیت هستند و باید بگویم که در پیشبرد پروژه‌ها ابعاد پروژه مهم نیست؛ بلکه ما به نیاز شهروندان و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود، توجه می‌کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در منطقه ۲۱ پروژه بزرگ‌مقیاس زیادی تعریف شده است، تصریح کرد: در نظر داریم ظرف شش ماه اول سال نسبت به تکمیل تقاطع فتح – باغستان اقدام کنیم ؛چرا که تأثیر زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به بزرگراه آزادگان دارد.

حق‌بین همچنین به تجهیز کارگاه پروژه دوگاز اشاره و اظهار کرد: این پروژه سال‌ها متوقف بود؛ اما امسال احداث آن را شروع می‌کنیم و امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شود تا موجب بازگشایی ترافیک در این محدوده شود.

به گزارش ایسنا، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران نیز بیان کرد: شاید این پروژه از نظر حجم و وسعت کوچک باشد؛ اما واقعیت این است که معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران با این پروژه حل شد.

وی با بیان این‌که افزایش دو به سه خط در لاین کندروی آزادگان باعث گشایش ترافیکی شده، به گونه‌ای که دیگر ترافیک چند کیلومتری در این محدوده نمی‌بینیم، اظهار کرد: ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان تحکیم بستر شد و با این تحکیم بستر اصولی چندین سال به عمر مفید این محدوده اضافه شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران اضافه کرد: در مسیر جنوب به شمال محدوده فتح به ابوسعید نیز به طول کیلومتر لاین کندرویی افتتاح شده است که موجب کاهش شدید ترافیک در این محدوده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک