Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی طی آیینی با حضور مسئولان و متولیان امر، تفاهم‌نامه ساخت پردیس سینمایی مدرن در مراغه بین شهرداری این شهر و حوزه هنری کشور به امضاء رسید.

معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور در این آیین، احداث پردیس سینمایی را شروعی برای اتفاق‌های بعدی در بخش فرهنگی این شهر عنوان کرد و گفت: یک پردیس برای شهر ۲۰۰ هزار نفری مراغه کافی نیست و امید می‌رود احداث آن زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالحمید قره‌داغی با اشاره به اینکه مراغه هنرمندان برجسته‌ای دارد، اظهار کرد: حوزه هنری تجربه‌های موفقیت‌آمیزی در یزد، مشهد، بندرعباس و چندین شهر دیگر کشور داشته است و امید می‌رود ساخت پردیس سینمایی مراغه نیز در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز و با پیشرفت مناسب روبرو شود.

معاون امور سینمایی حوزه هنری کشور نیز در این آِین گفت: مراغه ظرفیت‌های بصری قابل توجهی دارد و در حوزه تولید فیلم سینمایی نیز می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

حمیدرضا جعفریان بیان کرد: در سایه همکاری مسئولان محلی، پردیس سینمایی سقز طی حدود یک ماه راه‌اندازی شد و امیدواریم ساخت پردیس مراغه نیز با سرعت پیش برود.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه بیان کرد: مردم فرهنگ‌دوست مراغه حداقل دو دهه برای احیای سینما در این شهرستان انتظار کشیده‌اند و کمبود سینما چندبار در رسانه‌های محلی به چالش تبدیل شده است.

سیدمحمدحسین بلاغی افزود: امروز حوزه هنری با جهاد فرهنگی و هنری پای کار است تا یک پردیس فرهنگی و سینمایی در این شهرستان احداث شود.

وی با تاکید بر اینکه سینما آرامش را به جامعه تزریق می‌کند و فرهنگ را تعالی می‌بخشد، اظهار کرد: اگرچه یک پردیس برای مراغه کم است، اما همین زیرساخت در واقع با حداقل شش هزار مترمربع مساحت، بزرگترین پردیس شمالغرب کشور خواهد بود.

وی همچنین در ادامه سخنان خود مراغه را اولین شهر اولویت‌دار برای تاسیس دفتر حوزه هنری عنوان کرد.

شهرام مروتی، سرپرست شهرداری مراغه در این آیین ضمن اشاره به فراز و نشیب‌های سینما در طول تاریخ، با بیان اینکه سینما جایگاهی ویژه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان دارد، گفت: در حال حاضر شهرستان مراغه سینمای استاندار ندارد و ساخت پردیس سینمایی در این شهرستان اقدام فرهنگی ارزشمندی به شمار می‌رود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در ادامه با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مستمر جریان داشته است، گفت: با وجود تلاش مسئولان، شاهد مشکلات عدیده در حوزه فرهنگی هستیم و مسئولان باید به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در این زمینه جامه عمل بپوشانند.

سیدعلی موسوی، رعایت زمانبندی در ساخت پردیس سینمایی از سوی شهرداری مراغه و حوزه هنری را مورد تاکید قرار داد و افزود: مراغه به پشتوانه فرهنگ دیرینه‌اش به جهان‌شهر شهرت دارد و نیاز این شهرستان به پردیس سینمایی به عنوان یک ضرورت احساس می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این آیین تاریخ راه‌اندازی نخستین سینمای این شهر با ظرفیت ۲۰۰ نفر در محل فعلی بانک ملی (شعبه مرکزی) را ۱۳۲۶ شمسی عنوان کرد و گفت: نیاز به سینما در مراغه جنبه زینتی ندارد و ظرفیت‌های فرهنگی این شهر وجود یک پردیس سینمایی مدرن را طلب می‌کند.

احمد فیاضی اضافه کرد: اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان به راه‌اندازی پلاتو، موزه‌ هنرهای معاصر و سایر زیرساخت‌های فرهنگی نیز نیاز دارند.

احمد ملکی، عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه اظهار کرد: ظهور شخصیت‌های فرهنگی برجسته در مراغه اتفاقی نیست و از گذشته‌های دور تاکنون آوازه شخصیت‌های شاخصی چون عبدالقادر و اوحدی بر سر زبان‌ها افتاده‌ است و در زمان حاضر نیز استاد کریمی و استاد حیدر عباسی در عرصه فرهنگی این شهر می‌درخشند.

وی، احیای سینما را مطالبه جدی مردم مراغه عنوان کرد و افزود: مردم این شهرستان احداث نگارخانه، تماشاخانه و سایر زیرساخت‌های حوزه فرهنگی در کنار این پردیس را از مسئولان انتظار دارند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ساخت پردیس سینمایی مدرن مراغه که گفته می‌شود بزرگترین پردیس شمالغرب کشور خواهد بود، حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آذربايجان شرقي پردیس سینمایی ساخت پردیس سینمایی مراغه نیز حوزه هنری یک پردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند که از دیروز آغاز شده بود با ارائه مقالات برگزیده و برگزاری پنل‌های تخصصی به کار خود پایان داد.
سجاد خوشه چین دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند گفت: در حاشیه این همایش ، دو تفاهم نامه امضا شد که اولی با هدف شناسایی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات سازمان انرژی اتمی و اقدامات فناورانه، آزمایشگاهی، دانشی، پژوهشی و علمی بین دکتر علی نوروزی، معاون سازمان انرژی اتمی و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.
از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه ایجاد ظرفیت فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت و فرصت مطالعات دانشگاهی برای خبرگان صنعتی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی و راه اندازی دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی است.
خوشه چین افزود: همچنین تفاهم نامه دیگری بین دکتر محمد حسن زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.

گسترش همکاری‌ها و استفاده بهینه از منابع و امکانات،  تبادل تجربیات علمی و پژوهشی  و برگزاری دوره‌های آموزشی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه است.

به گفته دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند ۱۰۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۵۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: از این میان، ۳۳ مقاله به صورت پوستری و ۲۰ مقاله به صورت ارائه حضوری و مجازی و ۴ مقاله در دو پنل تخصصی ارائه شد.
دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند با حمایت سازمان انرژی اتمی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، شرکت پتروشیمی نوری، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه تفرش و برج علم و فناوری لارستان به مدت ۲ روز به میزبانی مرکز آموزش عالی لارستان برگزار شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد