Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:40:05 GMT

ابررایانه از اجزاء زیرساخت‌های مهم اطلاعاتی است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۹۰۰۳

ابررایانه از اجزاء زیرساخت‌های مهم اطلاعاتی است

به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ابررایانه یکی از اجزاء زیرساخت‌های مهم اطلاعاتی مورد نیاز کشور است که با مدیریت پژوهشگاه ارتباطات در حال اجراست و با تکمیل آن، کشور ما نیز در زمره کشورهای صاحب این تکنولوژی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، حسین فلاح جوشقانی به همراه وحید یزدانیان -رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات- در بازدید از پروژه ابررایانه سیمرغ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از فاز صفر پروژه ابررایانه سیمرغ که با تجهیزات جدید راه‌اندازی شده است، بازدید کرده و سپس از فضایی که جهت تجهیزات فاز آزمایشگاهی درحال آماده‌سازی است و همچنین قسمت NOC بازدید انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص "نقش ابررایانه سیمرغ در اکوسیستم حوزه ICT کشور گفت: دنیای امروز دنیای خدماتی است که وابسته به پردازش‌های سریع و فوق سریع است و عملا همه سرویس‌هایی که در دنیا وجود دارند، مبتنی‌بر پردازش‌های فوق سریع هستند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حال حاضر همه چیز وابسته به زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی است و یکی از اجزا مهم شبکه ملی اطلاعات نیز سیستم‌های فوق سریع با قدرت پردازش بسیار بالاست که ابررایانه سیمرغ قاعدتا یک زیرساخت اصلی شبکه ملی اطلاعات بوده و همینطور در بحث‌های اقتصادی نیز دخیل می‌باشد.

طبق اعلام پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، فلاح جوشقانی به حضور موثر پژوهشگاه در پروژه ابررایانه سیمرغ اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر پژوهشگاه با تغییر رویکرد خود و حرکت به سمت مدیریت پژوهش، تحول بسیار خوبی را رقم زده است و پژوهشگاه با مدیریت مناسب و نگاه پژوهشی - کاربردی که داشته، طی همکاری با مراکز دانشگاهی موضوع ساخت ابررایانه سیمرغ را به خوبی پیش برده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: تنها مجموعه‌ای که می‌توانست موضوع پروژه ابررایانه سیمرغ را بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوزه‌های دانشگاهی پیوند دهد، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. ظرفیت‌های پژوهشگاه و دانشگاه هر کدام به تنهایی کافی نبوده و تلفیق این دو مجموعه و مدیریت پژوهش توسط پژوهشگاه باعث شد تا از ظرفیت‌های علمی و کاربردی هر دو مجموعه بهترین بهره حاصل شود و پروژه ابررایانه نتیجه مطلوب را به دست آورد.

فلاح جوشقانی ادامه داد: ما در این پروژه صرفا با یک پژوهش علمی روبرو نیستیم و در آینده نزدیک کاربردهای آن را لمس خواهیم کرد. تیم توانمندی روی این پروژه در حال فعالیت است و با توانمندی‌ای که وجود دارد کار در زمان مناسب به سرانجام خواهد رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابررايانه ارتباطات و فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رادمنش ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش زیادی از این روستاها برای اولین بار از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شدند و بخشی از آنها دارای پوشش جامع و بهینه‌تر شدند.

وی بیان داشت: پروژه فیبر نوری روستایی در استان اجرا و در این مدت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر روستایی تحت پوشش فیبر نوری قرارگرفته است.

رادمنش اظهار داشت: در فاز دوم این پروژه، ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای استان از دیگر پروژه‌های راهبردی و زیرساختی استان است که این پروژه در سه شهر دهدشت، چرام و گچساران در حال اتمام است و بزودی در دیگر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.

رادمنش با بیان اینکه استفاده از شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: سرعت اینترنت ثابت بر بستر فیبر نوری افزایش ۱۰۰ برابری داشته و با اجرای این پروژه مردم استان طعم شیرین فناوری را با کیفیت و سرعت بالا خواهند چشید.

وی افزود: توسعه و بهبود خدمات ارتباطی و اینترنتی در شهرهای و روستاهای مختلف استان بر روی بستر شبکه فیبر نوری ضروری است و رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم نسبت به استفاده از این فناوری ایمن، پیشرفته و قابل اتکا همکاری کنند.

رادمنش تصریح کرد: باید ذائقه و نگرش مردم را نسبت به این مهم تغییر داد و نقش رسانه‌ها در این راستا بسیار تعیین کننده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه در ۳۰ ماه عمر دولت سیزدهم، ما شاهد رشد کم نظیر زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد بودیم، گفت: دولت سیزدهم همواره با نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته تلاش کرده است که در راستای برقراری عدالت ارتباطی قدم بردارد.

کد خبر 6091162

دیگر خبرها

  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی