Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:42:48 GMT

شفافیت آرا مطالبه عمومی و حق مردم است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۹۱۹۸

شفافیت آرا مطالبه عمومی و حق مردم است

نماینده ملکان در مجلس، گفت: مردم حق دارند از نظر، دیدگاه و آرای موکل خود نسبت به طرح‌ها و لوایح اطلاع و آگاهی داشته‌ باشند. - اخبار سیاسی -

سید علی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در موافقت با طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت: مردم حق دارند از نظر، دیدگاه و آرای موکل خود نسبت به طرح‌ها و لوایح اطلاع و آگاهی داشته‌ باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه رأی بنده نسبت به طرح شفافیت آرای نمایندگان مثبت بود، افزود: اگر نماینده‌ای حسابش پاک است نباید از محاسبه باکی داشته باشد و باید خودش را در معرض دید و آرای عمومی بگذارد و با مردم صادق بوده و حالت دوگانه نداشته باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه شفافیت در آرا نمایندگان حق مردم است، ادامه داد: نظر عمومی مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به طرح شفافیت آرای نمایندگان، مثبت بود و تنها چند رأی برای تصویب کلیات آن کم بود.

موسوی با تاکید بر اینکه باید با رای به این طرح به مطالبه عمومی احترام بگذاریم، گفت: پنهان ماندن آرای نمایندگان هیچ‌گاه در تصمیمات تخصصی به نفع کشور نیست مردم باید از آرای نمایندگان مطلع باشند.

نماینده ملکان در مجلس، اظهار داشت: مجلس باید شفافیت را از خودش شروع کند و بعد از دولت و سایر بخش‌ها شفافیت را مطالبه کند شفافیت آراء حق شهروندی و یک تکلیف برای تمام کارگزاران کشور است.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه (15 بهمن ماه) گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون آبین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی (شفافیت آرای نمایندگان) را بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از رأی گیری بیان کرد: از آنجا که این طرح آئین نامه داخلی مجلس را تغییر می‌داد نیازمند دو سوم آرا بود و تنها با 3 رأی به تصویب نرسید هم مخالفین و هم موافقین کلیات با اصل شفافیت موافق بودند انشاءالله کمیسیون آیین نامه تلاش کند تا در زمینه شفافیت گام برداریم.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ملکان در مجلس نسبت به طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، «علی کریمی فیروزجایی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس، اعلام کرد: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی از نمایندگان، اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از هیات رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد.

کد خبر 6092229 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد