Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مختار یوسفیان مدیرعامل یکی از شرکت‌های خلاق گفت: این مجموعه با تحقیقات بر روی ضایعات و دورریز میوه‌ها و ایجاد یک واحد تحقیق و توسعه در این حوزه، موفق شد محصولات تایید شده با کیفیت در این زمینه تولید کند. یکی از مواد اولیه مورد استفاده در این مجموعه، هسته آلبالو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هسته آلبالو پیش از این به عنوان ضایعات دور ریخته می‌شد، اظهار داشت: این دور ریز در حال حاضر با استفاده از فناوری، به ماده اولیه محصولات متعددی تبدیل شده است. در این شرکت چند محصول مختلف از هسته آلبالو تهیه می‌شود. یکی از این محصولات، نوعی "مام" است که برای رفع کبودی‌های بدن از آن استفاده می‌شود.

یوسفیان ادامه داد: یک محصول دیگر نیز، برای رفع لک‌های صورت و لایه‌برداری پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین از این ماده معجزه‌آسا، یک کرم با کیفیت تولید شده است که علاوه بر ایجاد شفافیت در پوست، در درمان زخم‌های قدیمی نیز کاربرد دارد. یک نوع صابون ۱۰۰ درصد طبیعی نیز، از هسته آلبالو تولید می‌شود. تمام این محصولات تاییدیه‌های لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ کرده اند.

وی تولید روغن ویژه مفاصل را از دیگر دستاوردهای این شرکت نام برد و گفت: این محصول برای تسکین درد مفاصل به کار می‌رود. در حال حاضر محصول مشابه خارجی در ایران با قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود، در حالی که محصول این شرکت با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار تومان به مصرف‌کننده ارائه می‌شود.

برچسب‌ها فرآورده های آرایشی بهداشتی صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرآورده های آرایشی بهداشتی صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فرآورده های آرایشی بهداشتی صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار کنکور هسته آلبالو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند