Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، الاسلام سید جواد سلیمانی پیش از ظهر سه شنبه در همایش نشست نخبگانی بیانیه گام دوم تداوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی در اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان نقش مردم در تحول آفرینی در گام دوم انقلاب اسلامی با بیان اینکه متأسفانه بیانیه گام دوم هم در میان مسئولین و هم در میان نخبگان مغفول مانده است، گفت: رهبری فرمودند که جامعه زنده و پویا احتیاج به تحول و حرکت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید به فکر ایجاد تحول باشیم، افزود: فردی که تحول خواه باشد می‌تواند در تحول آفرینی نیز نقش آفرین باشد.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه امام راحل برای ایجاد دولت مهدوی شروطی بیان کردند، ادامه داد: به دنبال ایجاد تحول و جریانی هستیم که بتواند زمینه محو شدن رفتار ناشایست در جامعه را فراهم کرده و ما را به تمدن نوین اسلامی برساند.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی ایران با همین رویکرد فعالیت‌های خود را آغاز کرد و به تحول آفرینی بود، اضافه کرد: برگزاری رأی گیری برای استقرار جمهوری اسلامی در راستای دموکراسی واقعی و تحول آفرینی از سوی امام راحل انجام شد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه این نوع نگاه می‌تواند انسان به آینده امیدوار کند، افزود: یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین شاخص‌ها که از سوی امام و رهبری برای تحول آفرینی بیان شده توجه به عدالت و مبارزه با فساد است.

وی با بیان اینکه نیازمند تحول فکری، سیاسی و اقتصادی هستیم، گفت: آنچه که در همه عرصه‌ها و در میان همه اقشار می‌تواند تأثیرگذار بوده و نتیجه مثبت به همراه داشته باشد تحول اجتماعی است.

امام جمعه لاهیجان با تأکید بر اینکه با تحول اجتماعی می‌توانیم دین و ارزش‌های اسلامی را در متن جامعه نهادینه کنیم، اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب فساد در جامعه ایران سیستمی نیست و با تحول اجتماعی می‌توان این فساد را از بین برد.

وی ادامه داد: برای مبارزه با فساد و ایجاد تحول اجتماعی نیاز به دو گام اساسی یکی ایجاد احساس مسئولیت در مردم نسبت به تحقق عدالت و دیگری راه اندازی شبکه‌های مطالبه گری داریم.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با بیان اینکه مردم خود باید در راستای اجرا و استقرار عدالت و مبارزه با فساد گام بردارند، اظهار کرد: ایجاد احساس مسئولیت بسیار مهم و حائز اهمیت است و از مواردی است که اهل بیت نیز در راستای نهادینه کردن آن در جامعه گام برداشتند.

وی همچنین به راه اندازی شبکه‌های مطالبه گری به ویژه در میان جوانان که رهبری آنها را عامل برچیده شدن فساد در جامعه معرفی کرده، اشاره و تصریح کرد: فریادهای فردی کمتر اثر دارد اما شبکه سازی و راه اندازی پویش بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه باید یک مطالبه محلی و بومی به منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شود، ادامه داد: اگر شبکه باشد قدرت بازدارندگی دارد با مطالبه مردمی مسئولین را قانع می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما نیازمند تحول هستیم زیرا انقلاب ایران یک انقلاب تحول بود، اضافه کرد: رهبری هم بر این تحول خواهی و تحول آفرینی اشاره کردند و مردم نیز انتظار دارند تحول اجتماعی ایجاد شود.

کد خبر 5143179

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب تمدن نوین اسلامی گام دوم انقلاب سیدجواد سلیمانی ویروس کرونا دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا عکس استانها انقلاب اسلامی ایران گرگان راهپیمایی 22 بهمن شیراز شهرکرد شهرستان کرج تحول اجتماعی تحول آفرینی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران

روابط عمومی صدا و سیمای گیلان اعلام کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به مردم و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی عوامل برنامه ساز سیمای این مرکز درصدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» برآمدند.

این برنامه به دلیل ویژگی مطالبه گری که دارد شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند. 

ذات و ماهیت این برنامه به دنبال طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان گیلان است. 

شفاف سازی، ترویج و توسعه و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران اجرایی و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گیلان با حضور مدیران کل، روسای سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف استان از اهداف برنامه «پاسخ» است. 

این برنامه با بخش‌های گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه و کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از شبکه باران به روی آنتن می‌رود.

عوامل برنامه تلویزیونی «پاسخ» عبارتند از:

تهیه کننده: محمود رحمتی، دستیار تهیه: زهرا فقیری، کارگردان: مهرداد محزون، مجریان: مهدی لطفی، شهریار سروری

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است