Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا با اولویت افرادی که بیشتر از دیگر افراد جامعه در معرض ابتلا هستند یعنی افراد شاغل در ICU بیمارستان‌های ریفرال کرونا آغاز شده است، گفت: در روزهای آینده، دوزهای بیشتری از واکسن در سراسر کشور توزیع خواهد شد و بر اساس اولویت‌های کمیته علمی کشور، تزریق واکسن ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ناصر ضیغمی در حاشیه آغاز نخستین مرحله واکسیناسیون کرونا که امروز (۲۱ بهمن‌ماه) همزمان با سراسر کشور در بیمارستان رازی اهواز انجام شد، اظهار کرد: امروز، روزی تاریخی و مهم و واکسیناسیون، گامی اساسی برای مدیریت بیماری است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: واکسیناسیون را با اولویت افرادی که بیشتر از دیگر افراد جامعه در معرض ابتلا هستند یعنی افراد شاغل در ICU بیمارستان‌های ریفرال (معین) کرونا آغاز کرده‌ایم و امروز دوزهای در نظر گرفته شده، متناسب با این جمعیت است.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: در روزهای آینده، دوزهای بیشتری از واکسن در سراسر کشور توزیع خواهد شد و بر اساس اولویت‌های کمیته علمی کشور، تزریق واکسن ادامه خواهد یافت.

ضیغمی بیان کرد: واکسن اسپوتنیک در دو مرحله تزریق خواهد شد که نوبت دوم، ۲۱ روز پس از تزریق مرحله اول، خواهد بود.

وی افزود: تزریق واکسن در خوزستان از بیمارستان رازی اهواز آغاز شد و به تدریج در بیمارستان‌های ریفرال دیگر نیز انجام خواهد شد.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: شروع واکسیناسیون به این معنا نیست که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود. مهم‌ترین اقدام برای کنترل بیماری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که باید تا پایان بیماری ادامه یابد. واکسیناسیون نیز به کنترل بهتر بیماری کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه دکتر ماندانا قنواتی رئیس بیمارستان رازی اهواز نیز اظهار کرد: در مرحله نخست، سهمیه واکسن برای کلیه نیروهای شاغل در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های سانتر کرونا که شرایط تزریق را دارند، تزریق خواهد شد.

وی افزود: تاکنون این واکسن برای هشت نفر تزریق شده است و تزریق واکسن همچنان ادامه دارد.

قنواتی گفت: وظیفه این واکسن این است که ایمنی فرد را تقویت کند و موجب ایجاد حفاظت در مقابل ویروس کرونا در فرد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا بیمارستان های ریفرال تزریق واکسن خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است