Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:30:21 GMT

شانه ساز: منابع تهیه واکسن کرونا متفاوت خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۹۷۲۰

شانه ساز: منابع تهیه واکسن کرونا متفاوت خواهد بود

«شانه ساز» که در راس هیاتی در مسکو بسر می برد،  با بیان اینکه واردات واکسن کرونا تنها از روسیه در دستورکار نیست تصریح کرد: تلاش می شود منابع معتبر و مطمئن دیگر شناسایی و تهیه شود.

شانه ساز افزود: شرکت هایی که توانسته اند فاز سه کارآزمایی بالینی واکسن کرونا را با موفقیت پشت سر گذارند در برنامه کار سازمان دارو و غذا برای تهیه واکسن و نیز همکاری برای تولید مشترک قرار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی  واکسن اسپوتنیک وی را واکسن مطمئنی خواند که ایمنی زایی آن و سلامت این محصول مورد تایید است و به تازگی نشریه علمی معتبر  «لنست» گزارشی درباره این واکسن منتشر کرده است.

شارنه ساز گفت: ایران در حال حاضر و در مجموع در چارچوب قراردادی با روسیه از این کشور دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی دریافت خواهد کرد.

وی به تلاش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای یافتن منابع معتبر تولید واکسن کرونا در سطح جهانی اشاره و تصریح کرد که همکاری با شرکت های دارای توانایی بالای تولید انبوه واکسن کرونا به منظور خریداری این واکسن و همچنین تولید مشترک آن در دستورکار قرار دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تحویل گرفتن نخستین محموله واکسن اسپوتنیک وی اظهار داشت: محموله اول وارد ایران شد و محموله های دیگر از این نوع واکسن به فاصله یکی دو هفته پشت سر هم تحویل خواهد شد.

 شانه ساز به شرایط مهم حمل و نقل واکسن اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه واکسن اسپوتنیک وی در درجه حدود منهای ۲۰ درجه زیر صفر نگهدای می شود، از این نظر بر واکسن آمریکایی «فایزر» که باید در منفی ۶۰ درجه نگهداری و حمل شود، برتری دارد و شرایط نگهدای آن آسانتر است.  

وی همچنین  به امضای یادداشت تفاهم همکاری در حوزه توسعه و تحقیقات مربوط به بیماری کووید-۱۹ بین موسسه پاستور ایران و موسسه آزمایشگاهی گامالیا که دیروز (دوشنبه) امضا شد اشاره کرد و گفت: دو کشور همکاری ها را در این زمینه ادامه می دهند.

هیات وزارت بهداشت ایران امروز سه شنبه برای بازدید از خط تولید کارخانه واکسن سازی روسیه به استان ولادیمبر این کشور عزیمت کردند

این هیات روز چهارشنبه با وزیر بهداست این کشور ملاقات دارند و در باره قرارداد نهایی تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی گفت و گو خواهند کرد.  

به گزارش ایرنا، در مراسمی که دوشنبه  موسسه آزمایشگاهی گامالیا به عنوان سازنده واکسن «اسپوتنیک وی» ‌ برگزارشد، یادداشت تفاهم تحقیقات و توسعه مربوط به بیماری کووید ۱۹ بین موسسه پاستور ایران و موسسه آزمایشگاهی گامالیا به امضای محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذای غذا و داروی ایران و نمایندگان وزارت بهداشت روسیه رسید.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو روز یکشنبه در راس هیاتی وارد مسکو شد.  این هیات قرار است بعد از مذاکرات با مقامات روسیه، توافقنامه همکاری مشترک تولید واکسن کرونا را نهایی کند.  

برچسب‌ها روسیه اسپوتنیک وی سازمان غذا و دارو ایران محمدرضا شانه ساز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اسپوتنیک وی سازمان غذا و دارو روسیه اسپوتنیک وی سازمان غذا و دارو ایران اخبار کنکور واکسن اسپوتنیک وزارت بهداشت واکسن کرونا سازمان غذا غذا و دارو شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد

سجاد میر و ناهید عساکره به‌عنوان بازیگران اصلی نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به کارگردانی پرهام خاکزاد و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، از ۲۴ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

سجاد میر، بازیگر نمایش «آنتیگونه» و ناهید عساکره، بازیگر نمایش «صد در صد مرده» که هر دو اجرا از نمایش‌های موفق سال ۱۴۰۲ بودند، در این پروژه به‌عنوان دو بازیگر نقش اصلی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین سعید ‌گیلاسی، فربد ‌صدیقی، علیرضا ‌دماوندی و مهدی ‌حبیبی بازیگران مکمل این اثر نمایشی هستند.
 
سجاد افشاریان تهیه‌کننده این نمایش نزدیک به یک دهه با ایجاد کمپانی تئاتر جوانان، نسل جوان تئاتر ایران را حمایت می‌کند.

 این پروژه پنجمین همکاری‌ پرهام خاکزاد با افشاریان در حوزه تئاتر است.

علی ‌مشکین ‌مقدم، عرفان ‌بیگی (گروه کارگردانی)، فرشاد ‌نصیری (طراح نور)، آروین ‌فلاح (آهنگساز)، کارگاه هیولاسازی (صحنه و لباس)، نسترن حسنی (دستیار صحنه و لباس)، رضا حسینی (مربی حرکات شعبده)، سهیل ‌فلاح، علیرضا ‌قاسمی (تیزر و موشن‌گرافی)، سهیل ‌فلاح (طراح گرافیک و پوستر)، سجاد ‌تیموری (لوگوتایپ)، امیر ‌قالیچی-تئاتربازها (روابط عمومی)، امیرحسین ‌میرزائی (مدیر تبلیغات)، علیرضا ‌قاسمی (تصویربردار)، امیرحسین ‌میرزائی (عکاس) و علی ‌کیهانی (مشاور رسانه‌ای) عواملی هستند که خاکزاد را در «بیرون‌پشتِ‌در» همراهی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی هم‌اکنون می‌توانند از سایت تیوال و گیشه تئاتر اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سوپ گوشت و هویج؛ یک سوپ متفاوت و مقوی (فیلم)
  • جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روسها
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است