Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@13:36:51 GMT

تشکیل کمیته مشترک احوال شخصیه ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۹۷۶۳

تشکیل کمیته مشترک احوال شخصیه ایران و عراق

نشست خبری روسای قوه قضائیه ایران و عراق پس از دیدار رسمی برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از میزان، سیدابراهیم رئیسی در این نشست به موضوعات مطرح شده از جمله پیگیری پرونده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان اشاره و با بیان اینکه اقدامات دستگاه قضائی عراق جای تقدیر و تشکر دارد، اظهار کرد: امیدوارم با همکاری اطلاعاتی و قضائی بین دو دستگاه قضائی ایران و عراق، این پرونده به سرانجام برسد و باعث درس عبرت مجرمان برای کیفر ایشان و بازدارندگی برای همه آن‌هایی که در سر ظلم و ستم به مردم و تجاوز به حقوق انسان‌ها را می‌پرورانند، باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در این نشست در مورد مشکلاتی که برخی از خانواده‌ها و زوجین ایرانی و عراقی در عراق در زمینه احوال شخصیه دارند، مقرر شد کمیته‌ای بین دستگاه قضائی عراق و ایران فعال شود و موضوع را پیگیری کند تا این خانواده‌ها که تعدادشان تعداد زیادی است، مشکلات احوال شخصیه و مسائل مدنی آن‌ها حل شود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: مسئله دیگری که مورد بحث قرار گرفت، موضوع زندانیان ایرانی در زندان‌های عراق و بالعکس بود که قرار شد در این رابطه نیز موضوع دنبال شود و در جلسات بعدی که با نخست وزیر و رئیس جمهور خواهیم داشت، موضوع طرح و دنبال خواهد شد.

رئیسی تاکید کرد: تفاهم نامه وزیر دادگستری ایران و وزیر دادگستری عراق، تفاهم نامه فی مابین دادستانی کل کشور عراق و ایران و تفاهم نامه‌ای بین هیئت نزاهت عراقی و سازمان بازرسی کل کشور امضا شد. امیدواریم این تفاهم نامه‌ها در مرحله اجرا و عمل بتواند روابط دستگاه قضائی ایران و عراق را به هم نزدیک و نزدیک تر کند.

وی در ادامه نشست خبری مشترک با رئیس شورای عالی قضائی عراق، گفت: پیوند میان ایران و عراق یک پیوند مستحکم و ناگسستنی است و خون مطهر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و به طور کلی تمام شهدای ایرانی و عراقی، این پیوند را محکم‌تر کرده است.

رئیس قوه قضائیه افزود: هیچ فتنه و توطئه‌ای در عالم از جمله فتنه آمرکایی‌ها نمی‌تواند پیوند مستحکم میان دو ملت ایران و عراق را مخدوش کند؛ چرا که این پیوند، اعتقادی و ریشه‌ای است و روز به روز بر استواری آن افزوده می‌شود و همین امر سبب ناامیدی دشمنان شده است.

رئیسی در پایان ضمن تشکر از فائق زیدان رئیس شورای عالی قضائی عراق گفت: مناسبات حقوقی، سیاسی و اقتصادی میان ایران و عراق می‌تواند با ایجاد راهکارهایی، پیوند میان دو کشور را عمیق‌تر گرداند.

کد خبر 474031

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ایران و عراق عراق وزارت دادگستری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دستگاه قضائی ایران و عراق تفاهم نامه قضائی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، موریس موتو پائز سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال ایران چهارشنبه پنجم اردیبهشت وارد تهران شد.   وی در نخستین روز حضورش در دیدار با سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال هماهنگی‌های لازم برای تمرینات تیم ملی را انجام داد و بلافاصله با حضور در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی هدایت تمرینات تیم ملی والیبال مردان ایران را در دست گرفت.   نخستین نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران ساعت ۹:۳۰ دقیقه یکشنبه نهم اردیبهشت در سالن شماره یک کمیته ملی المپیک واقع در خیابان سئول تهران برگزار می‌شود و سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی کشورمان به سوال‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد و به تشریح برنامه خود در تیم ملی والیبال ایران خواهد پرداخت.   قبلا زمان این نشست ساعت ۹ اعلام شده بود که به دلیل برنامه کاری کمیته ملی المپیک با ۳۰ دقیقه تاخیر از ساعت ۹:۳۰ شروع خواهد شد.   رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از یکم خرداد آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت زیادی دارد.

دیگر خبرها

  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا