Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@18:55:26 GMT

نقش مدیریتی رهبران در خیزش‌های اجتماعی تبیین شود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۹۷۶۸

نقش مدیریتی رهبران در خیزش‌های اجتماعی تبیین شود

 حجت الاسلام محمدهادی نظیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه انقلاب اسلامی به دوران اوج بلوغ خود نزدیک شده و یاس و ناامیدی جبهه کفار را شاهد هستیم؛ اگر چه باید کمی نگران باشیم که نکند در درون شجره طیبه هنوز به آن بلوغ، ایستادگی، توانمندی و ظرفیت باور نرسیده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دنیای امروز مسئله اصلی و مهم ابرقدرت‌های پوشالی مواجهه و مقابله با نظام اسلامی است بنابراین نباید نگاه دقیقی به اقتدار و عظمت انقلاب داشته باشیم گفت: امیدوارم خداوند توفیقی به ما عنایت کند و امانت‌دار خوبی برای انقلاب باشیم و آن را به آیندگان تقدیم کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به رونمایی از کتاب "خیزش دانش‌آموزی" طی روز گذشته در همدان و قدردانی از تلاش مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور و نویسنده این اثر افزود: در این کتاب هوشمندی، دقت و ظرافت کاملا مشهود بوده و می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی با بیان اینکه در این کتاب از "حاج جواد بیات" به عنوان یکی از یادگاران دوران مبارزات و انقلاب گفته شده است گفت: ما این فرد را به عنوان سخنگوی انقلاب می‌شناسیم که هرگاه پشت منبرها و تربیون‌ها قرار می‌گیرد تداعی‌کننده خاطرات، شعارها و خط مشی انقلاب است.

نظیری خاطرنشان کرد: این اتفاق توفیقی است که عده‌ای در مسیر انقلاب تبدیل به نماد انقلاب می‌شوند که حاج جواد بیات در بستر استان همدان نمادی از ارزش‌ها و شعارهای انقلابی است چون در طول انقلاب در معرض شعارها و گفتمان انقلاب قرار داشته که خیلی‌ها هم فرمایش‌های بسیار ظریف، دقیق و حکیمانه‌اش را تایید می‌کنند.

وی با بیان اینکه با یک دقت نظر و کنکاش و به دور از نگاه‌های فردی و شخصی و  تحلیل‌های گاهی ناآگاهانه و ناعالمانه اقداماتی صورت می‌گیرد و اسناد جمع می‌شود افزود: گردآوری یک اثر بسیار دشوار است چون هرکسی از ظن و نگاه خود حادثه را تحلیل و تبیین می‌کند و خیلی‌ مواقع برخی به تمام ابعاد حادثه اشراف ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه بسیاری از اسناد تاریخی که مبین دوران تاریخ زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده نیز به این عارضه مبتلا هستند گفت: گاهی فرد بر اساس نظام فکری و برداشت خود حادثه را نقل می‌کند و نه در یک نظام فکری منسجم و نه با یک نگاه ادب که این یک آسیب جدی است.

وی با بیان اینکه وقتی دیگر آن نسل حاضر نباشد دیگران نمی‌توانند واقعه را تحلیل و راستی آزمایی کنند و باید در همان زمان کار به خوبی صورت گیرد تاکید کرد: این کتاب بیانگر یک خیزش هدفمند و هوشمندانه جریان دانش‌آموزی استان در ۳۰ مهر سال ۵۷ است؛ ابعاد این مسئله در سه لایه باید مورد دقت و کنکاش قرار گیرد.

یک حرکت اجتماعی در یک پازل رهبری هوشمندانه شکل می‌گیرد

نظیری با اشاره به اینکه ما خیزش و حرکت اجتماعی را باید در یک پازل با مقدمات و موخرات آن ببینیم عنوان کرد: قاعدتا یک حرکت اجتماعی در یک پازل رهبری هوشمندانه شکل می‌گیرد و در گام اول این هدایت هوشمندانه و درست رهبران اجتماعی بوده که ناشی از فهم درست، عمیق و دقیق آنها از مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی کار صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یک عالم، مجتهد، فقیه و فیلسوف آنچه که از معارف و نظام ارزش‌های دین درک و استنباط می‌کنند، می‌خواهد آن را در قالب یک ساختار اجتماعی ظهور و بروز دهد که باید حکمت‌های آن را مطالعه کرد افزود: باید دید چرا شهید مدنی  چهار نهاد و ساختار اجتماعی مسجد، درمانگاه، دارالایتام و صندوق قرض‌الحسنه مهدیه را در همدان ایجاد می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه بسیاری از مجتهدین بودند و هستند اما حرکت‌های فقاهتی و عالمانه آنها منتهی به خیزش‌های اجتماعی و طراحی ساختارهای اجتماعی نمی‌شود گفت: این مهم نشان می‌دهد نگاه برخی در فهم درست از معارف دین دقیق نیست.

وی با اشاره به اینکه باید تبیین‌ها و گفت‌وگوها برجسته شود که سه لایه موثر است افزود: باید به رهبران اجتماعی از مرحوم آیت‌الله آخوند تا شهید مدنی و دیگران که بر اساس فهم درست از اندیشه امام انقلاب، در سطح استان هدایت فکری را دنبال می‌کردند، به صورت جدی پرداخت.

نظیری با بیان اینکه آنچه ما از سیره انبیا و ائمه معصومین (ع) و امام(ره) و شاگردانش فهمیدیم این است که برای شکل‌گیری حرکت‌های اجتماعی هدفمند هسته سختی نیاز داریم خاطرنشان کرد: اگر تربیت محقق نشود حرکت جدی و هوشمندانه در توده‌های مردم شکل نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر حلقه‌های ایجاد شده از کسانی که بسترسازی و پشتیبانی می‌کنند در نظام فکری تربیت نشده باشند این خیزش نتیجه نخواهد داد گفت: مرحله بعدی توده‌های مردمی هستند که تحت هدایت رهبران و هسته‌های سخت انسانی حرکت می‌کنند و وارد میدان می‌شوند و این خیزش‌های اجتماعی را ایجاد می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: ما باید در یک سیر خیزش‌ها را مطالعه کنیم چون اگر این عوامل موجب پیروزی انقلاب شده سوال اینجاست که چرا امروز ما از این عوامل در امتداد حرکت‌های اجتناعی هدفمند غافل هستیم؟!

وی با اشاره اینکه امروز گاهی استنباط ما از اوامر امام جامعه و رهبر و هدایت بخش جامعه متفاوت می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین این عوامل آن است که حلقه‌های میانی نقش خود را به درستی ایفا نمی‌کنند یعنی کسانی که باید به عنوان هسته‌های سخت هدایت بخش باشند.

نظیری در پایان سخنانش بیان کرد: گاهی فهم اینها از نگاه امام جامعه متفاوت است و ثانیا ارتباط وسیعی با توده‌های جامعه ندارند که باید توجه کرد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان انقلاب اسلامی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب

گروه اقتصاد و درآمد: مرکز پژوهش های مجلس با انتشار جدولی از سیاستگذاری ها، اقدامات و تاثیرات آن در طول سالهای پس از انقلاب تا سال 1400 و همچنین ذیل شش برنامه اجرا شده پس از انقلاب، خواست در نهایی شدن برنامه هفتم، عملکرد احکام مربوط به مسکن و نتایجی که داشته اند مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جماران، تحلیل پیشینه برنامه های توسعه پنج ساله اول تا ششم و اینکه چه چارچوبها، سرفصلها و هدفگذاری هایی به طور معمول انجام می شود، راهنمای خوبی برای ارزیابی و تحلیل برنامه هفتم است.

براساس اعلام این نهاد پژوهشی؛ با توجه به تقدیم لایحه قانون برنامه هفتم توسعه به مجلس لازم است عملکرد احکام مربوطه درقوانین برنامه های پنج ساله پیشین مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد تا ضمن تحلیل برنامه های گذشته، بررسی دستاوردها، مسائل و مشکلات، نسبت به تنظیم برنامه هفتم اقدام شود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب
  • باید حرکت‌های دانشجویی در حمایت از غزه در جوامع بین‌المللی تبیین شود
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • تبیین سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب/معلمان امیدآفرینی کنند