Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش‌های مختلف از جمله شیلات، ابتکاری در حال شکل گرفتن است که می‌تواند به شناسایی نقاط کلیدی صنعت شیلات کمک کند و منجر به توسعه این صنعت شود؛ بدیهی است که ابزارهای مربوطه مانند تسهیلات نیز در اختیار این صنعت قرار می‌گیرد.

عیسی منصوری در آیین انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه مرکز ملی توسعه و توان‌افزایی شیلات ایران که امروز (۲۱ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اینکه یک تصمیم به صورت مشترک بین دستگاه‌های مختلف برای توسعه گرفته می‌شود، یک گام رو به جلو برای توسعه منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحث اشتغال در کشور عنوان کردیم که فعالیت‌های دارای ارزش افزوده و دارای اشتغال به صورت همزمان که ظرفیت بالاتری دارند، از نظر ما در اولویت حمایت برای توسعه قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در بخش کشاورزی یکی از این رسته‌های در اولویت، پس از توافق با وزارت جهاد کشاورزی، شیلات عنوان شد. تمرکز در این بخش می‌تواند موفقیت سریع‌تر با راندمان بیشتری داشته باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حوزه شیلات بر اساس محصولاتی که در مناطق مختلف وجود دارند، قطب‌ها شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان از استان‌های پرظرفیت کشور است، ادامه داد: در بخش دام سبک، زراعت و دیگر بخش‌ها موفقیت‌های خوبی داشتیم و این بار مداخله مشترکی برای رفع مشکلات صنعت شیلات خواهیم داشت. خوشبختانه ظرفیت کمی و کیفی خوبی در حوزه صنعت شیلات در استان خوزستان وجود دارد که به این مرحله رسیده است.

منصوری تصریح کرد: در بخش‌های مختلف از جمله شیلات، ابتکاری در حال شکل گرفتن است که می‌تواند به شناسایی نقاط کلیدی صنعت شیلات کمک کند و منجر به توسعه این صنعت شود؛ بدیهی است که ابزارهای مربوطه مانند تسهیلات نیز در اختیار این صنعت قرار می‌گیرد. بخشی از این منابع در اختیار وزارت کار است و بخشی نیز در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه تفاهم‌نامه سه‌جانبه مرکز ملی توسعه و توان‌افزایی شیلات ایران با رویکرد ایجاد اشتغال بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان شیلات و استانداری خوزستان منعقد شد.
(ایسنا)

برچسب ها: شیلات ، تسهیلات ، وزارت جهاد کشاورزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Mam

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شیلات تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی صنعت شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست

 

آرش فهیم کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون درباره سریال نون خ گفت: فصل پنجم سریال «نون خ» یک گام بلند و زیبا در جهت بازنمایی تصویر واقعی قوم بلوچ در آثار نمایشی است.

وی ادامه داد: همان طور که در فصل‌های قبلی دیدیم، مجموعه تلویزیونی «نون خ» به نام کردستان و قوم کرد سند خورده است و اکثر بازیگرانش نیز هنرمندان بومی کُرد هستند و در چهار فصل قبلی اش، جنبه‌ها و ابعاد مختلف فرهنگ و آداب و رسوم و جغرافیا و هنرِ کُردی را به تصویر کشید.

وی عنوان کرد: اما فصل پنجم «نون خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست، چون در یک حرکت خلاقانه و به موقع، بلوچستان و قوم بلوچ نیز به این سریال راه یافته است. طوری که می‌توان «نون خ ۵» را از نظر فرهنگی و قوم شناختی، بازتاب دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست. موسیقی تیتراژ پایانی این سریال نیز تلفیقی از موسیقی نواحی بلوچی و کردی است و زیبایی‌ها هر دو قوم را در این فصل از «نون خ» می‌بینیم.

 

این کارشناس عنوان کرد: البته «نون خ ۵» نیز دچار ضعف‌ها و اشکالات ساختاری و محتوایی است، اما اهمیت این مجموعه تلویزیونی بالاست و می‌توان آن را یک سریال استراتژیک و راهبردی در جهت منافع و اقتدار ملی دانست. فراموش نکنید که از گذشته تا به حال، یکی از ترفند‌های دولت‌های استعماری و دشمنان ایران، ایجاد تفرقه بین اقوام و گروه‌ها و پیروان مذاهب و ادیان گوناگون ایرانی بوده است. آن‌ها با وسائل و ابزار مختلف، ازجمله با رسانه‌ها همواره در پی این بوده اند که بین ترک و کرد و لر و فارس و بلوچ و شیعه و سنی و شهری و روستایی و زن و مرد و ... اختلاف و تنش ایجاد کنند تا آرزوی محال تجزیه ایران را به واقعیت تبدیل کنند.

فهیم تاکید کرد: اینکه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام به تولید سریالی، چون «نون خ ۵» کرده که محور اصلی داستان آن همراهی و همنشینی اقوام مختلف و بازنمایی زیبایی‌های فرهنگی و قومی و جغرافیایی قوم بلوچ است، یک رویکرد روشن و مترقی محسوب می‌شود.

وی افزود: متأسفانه به خاطر سیاست‌های استعماری قوای بیگانه و همچنین فعالیت برخی گروهک‌های تروریستی وابسته به جریان‌های دشمن با ایران، تصویری جعلی و دروغین از خطه پرافتخار بلوچستان و مردم نجیب و دلاور این بخش از ایران در ذهن برخی ایجاد شده است. اما مجموعه «نون خ ۵» این روز‌ها تصویری واقعی و درست را از بلوچستانِ ایران و مردم بلوچ نشان می‌دهد. خانواده ناخدا در این سریال، نماینده و نمودی از قوم بلوچ هستند که سرشار از تدبیر و مهربانی و مهمان نوازی و وطن دوستی اند.

این منتقد خاطر نشان کرد: امید است تولید سریال‌هایی با رویکرد اتحاد اقوام و بازنمایی زیبایی‌های قوم‌های مختلف ایرانی روز به روز در صداوسیما بیشتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است