Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@07:48:16 GMT

محدودیت‌ها رعایت نشود، عید تلخی خواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۰۰۸۲

محدودیت‌ها رعایت نشود، عید تلخی خواهیم داشت

ایسنا/یزد رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با بیان این که از ابتدا تا ۱۸ بهمن‌ماه تعداد ۲۷۰ نفر در این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: محور اصلی در کنترل این بیماری، شناسایی، قرنطینه و درمان بیماران است.

«عبدالحسین اکرمی» ساعتی قبل در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: بعد از پیک بیماری در آبان و آذر، دی‌ماه نسبتاً آرامی را در ابرکوه با ۱۳۲ مورد ابتلای مثبت داشتیم تا این که مجدداً در بهمن‌ماه شاهد افزایش تعداد بیماران بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون هفت هزار و ۱۰۰ مورد انواع تست کرونا در شهرستان انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۵۵۸ مورد مثبت بوده است.

رئیس شبکه بهداشت  شهرستان تصریح کرد: اگر محدودیت‌ها رعایت نشود، باید منتظر پیک چهارم شیوع کرونا در اسفندماه باشیم که به واسطه افزایش تردد و فعالیت‌های اقتصادی مردم، عید نوروز تلخی را به شهروندان تحمیل می‌کند.

وی با تأکید بر این که کرونا درمان ندارد، ابراز کرد: روند واکسیناسیون در کشور بر اساس اولویت‌های خاص انجام و پیش‌بینی می‌شود واکسیناسیون عمومی تا شش ماه آینده صورت گیرد لذا در حال حاضر بهترین و تنها راهکار کنترل بیماری، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها است.

اکرمی در شرایط کنونی بهترین استراتژی و راهبرد را دوری از تجمعات و برگزاری مراسم‌های مختلف دانست و ادامه داد: محور اصلی دیگر در کنترل بیماری، بیماریابی، شناسایی، کنترل و درمان و قرنطینه بیماران یا ناقلین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه كرونا واکسن کرونا استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود

مژگان مینوسپهر رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:با استفاده وسیع تراز واکسن‌های موجود، می‌توان سالیانه از دومیلیون مرگ دیگرجلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: برنامه توسعه ایمن سازی کودکان از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳بوده است.

مینوسپهر خاطر نشان کرد: فراهم آوری امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن، تامین به موقع واکسن و بکارگیری نیرو‌های آموزش دیده در رده‌های مختلف سبب شد که پوشش واکسیناسیون کودکان زیر یکسال از ۳۷ درصد در سال آغاز برنامه به سرعت به بالای ۹۰ درصد در سال ۱۳۶۸ برسد و طی ۱۵ سال گذشته همواره بالای ۹۵ درصد بوده است.

مینو سپهر ادامه داد: از جمله دستاورد‌های تلاش ۵۰ ساله در زمینه واکسیناسیون می‌توان به حذف کزاز نوزادی، کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، کاهش چشمگیر موارد شدید بیماری سل در دوره کودکی، حذف سرخک و سندروم سرخجه مادرزادی و عاری شدن کشور از فلج اطفال اشاره کرد.

وی افزود: سالهاست که کشور عاری از فلج اطفال است، سرخک، سرخجه وکزازنوزادی حذف شده اند. بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون کنترل شده اند و میزان شیوع حاملان مزمن هپاتیت B به کمتراز یک درصد کاهش یافته است.

مینوسپهر تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم جمعیت اتباع، تردد غیر مجاز آنها و باور‌های غلط نسبت به واکسیناسیون و اینکه می‌توانیم با روش‌های مختلف مانند طب سنتی جایگزین مناسب برای واکسیناسیون پیدا کنیم از جمله تهدید‌های این برنامه می‌باشد و امکان بازگشت بیماری‌هایی مانند سرخک، دیفتری، سیاه سرفه و سایر بیماری‌هایی که در این چند دهه کنترل شده است وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد