Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@16:36:12 GMT

باندی که در فدراسیون فوتبال از هم پاشید

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۰۰۹۳

از ۹ نفری که در سال ۹۵ به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال راه یافتند، فقط دو نفر در انتخابات این فدراسیون در دهم اسفند حضور دارند و مجددا شانس خود را برای حضور در هیات رئیسه امتحان خواهند کرد اما هفت نفر به دلایل مختلفی در این انتخابات حضور ندارند.

به گزارش تابناک ورزشی، در انتخابات اردیبهشت ۹۵، تیم جدیدی با چهره‌های تازه نفس سکان‌دار فدراسیون فوتبال شدند و در آن مقطع نسبت به بهبود اوضاع خوشبینی زیادی بود اما ۹ نفری که صندلی ریاست و هیات رئیسه را تصاحب کردند، بعد از گذشت پنج سال از فوتبال ایران کنار گذاشته شده‌اند و میراث به جز بدهی به جای نگذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی تاج، علی کفاشیان، حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، محمود شیعی، عبدالکاظم طالقانی، فریدون اصفهانیان و هدایت ممبینی در اردیبهشت ۹۵ پیروز انتخابات شدند اما از این تعداد فقط دو نفر امکان حضور مجدد در انتخابات را دارند و فضای حاکم به هیچ وجه به نفع این نفرات نیست.

مهدی تاج سال ۹۸ به علت عارضه قلبی از ریاست فدراسیون استعفاء داد اما ادامه اقدامات او از جمله آوردن ویلموتس و نحوه عقد قرارداد با این سرمربی بلژیکی همچنان گریبان فدراسیون را گرفته و قانونا هم نمی‌توانست برای این انتخابات نام‌نویسی کند.

علی کفاشیان، نایب رئیس اول فدراسیون هم بعد از یک رفت و برگشت یک ساله به واسطه محرومیت از سوی کمیته اخلاق، علاقه‌ای به شرکت در انتخابات نداشت و از طرقی به طور قانونی هیچ کسی نمی‌تواند برای چهار دوره در هیات رئیسه حضور داشته باشد.

حیدر بهاروند، جنجالی‌ترین عضو هیات رئیسه که بعد از تاج سرپرست فدراسیون هم بود، در این دوره هم برای ریاست نام‌نویسی کرده و ائتلافی را هم تشکیل داده بود اما او در مرحله بررسی صلاحیت‌ها رد شد و نمی‌تواند در این انتخابات شرکت کند.

فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران که سال‌های سال نسبت به عملکرد او در این کمیته انتقادات جدی وجود دارد، باز هم برای انتخابات ورود کرده بود که او هم مانند بهاروند در مرحله بررسی صلاحیت‌ها، رد شد و بالاخره فرد دیگری شانس ریاست کمیته داوران را خواهد داشت.

محمود اسلامیان، محمود شیعی و لیلا صوفی‌زاده هم در هیچ لیستی حضور نداشتند و مستقلا هم وارد انتخابات نشدند تا آن‌ها از همان راهی که آمده بودند، بروند و حداقل خودشان به این نتیجه رسیدند که زمان مدیریت مجدد آن‌ها در فدراسیون فوتبال سر آمده است.

اما عبدالکاظم طالقانی و هدایت ممبینی، دو عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که انتقادات جدی هم به عملکردشان در پنج سال گذشته وجود دارد، قانونا مشکلی برای شرکت در انتخابات نداشتند و دهم اسفند شانس خود را امتحان می‌کنند و باید دید مجمع فدراسیون تا چه حد از عملکرد این دو نفر در پنج سال گذشته رضایت داشته است.

در نهایت تیمی که با امیدواری زیادی روی کار آمده بود، در نهایت آنطور که باید و شاید موفق نبود و قضاوت کارشناسان حاکی از عملکرد بسیار ضعیف این فدراسیون است؛ به طوری که در حال حاضر پرونده ۶ میلیون یورویی ویلموتس و چندین میلیارد تومان بدهی روی دست فدراسیون مانده است.منبع:ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: دهه فجر حکومت پهلوی واکسیناسیون کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان فدراسیون فوتبال انتخابات فوتبال رد صلاحیت تابناک ورزشی مهدی تاج دهه فجر حکومت پهلوی واکسیناسیون کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان فدراسیون فوتبال هیات رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!

ظاهرا حواشی اخیر پیرامون ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال با محرومیت هوادار پیرمرد سپاهان تمام نشد و این محرومیت شامل هواداران زن دیگر تیمها هم شده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ با تصمیم شورای تامین استان مازندران، بانوان تماشاگر نمی‌توانند در این بازی در ورزشگاه حضور داشته باشند و این بازی را از نزدیک تماشا کنند. این تصمیم برای دیدار نساجی برابر استقلال هم اتخاذ شده است.

تیم فوتبال نساجی قائمشهر در هفته بیست‌وششم لیگ برتر در یک بازی حساس در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.

این تصمیم باتوجه به این موضوع گرفته شده که درب ورودی که در هفته‌های گذشته برای حضور بانوان در نظر گرفته شده بود، در این هفته محل ورود تماشاگران تیم میهمان است و به همین منظور این ورزشگاه در این بازی مهم پذیرای بانوان نخواهد بود. 

قرار است در جایگاه بانوان ورزشگاه وطنی، تماشاگران تیم مهمان یعنی پرسپولیس قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • واکنش هیات فوتبال استان به تهران به ماجرای عدم حضور آمبولانس اورژانس در دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی
  • آجر لو : تفرقه می‌تواند مجلس دوازدهم را به شکست منجر کند/ به طور حتم، هیات رئیسه مجلس تغییراتی خواهد داشت + فیلم
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!
  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی