Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۴۰ طرح تحقیقاتی در حوزه ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک به نتیجه رسیده است.

دکتر علیرضا کمالی ۲۱ بهمن ماه در حاشیه تزریق اولین دوز از واکسن کرونا ویژه کادر درمان در بیمارستان امیرالمومنین اراک در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز برای اولین بار واکسن روسی کرونا(اسپوتنیک) برای کادر درمان، پزشکان و متخصصین بیهوشی بخش مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی اراک تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به مطالعات اخیر انجام شده و نتایج مندرج در مجلات معتبر دنیا از جمله مجله لنست، خوشبختانه این واکسن نتایج مثبت و قابل دفاعی داشته و امیدواریم برای تمامی اقشار جامعه تزریق شود ولی مشخصا افرادی که در برخورد بیشتر با این بیماری قرار دارند در اولویت تزریق قرار دارند.

کمالی با بیان اینکه این واکسن دو مرحله ای است، گفت: یک مرحله به میزان ۱۰۰ دوز امروز تزریق شد و ۲۱ روز دیگر دوز دوم واکسن تزریق می شود که به ترتیب تمام پزشکان، پرسنل کادر درمان و بیماران پرخطر و سپس سایر افراد جامعه واکسن را دریافت می کنند تا سطح ایمنی لازم در سطح جامعه ایجاد شود.

معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص ترس جامعه از تزریق واکسن اظهار کرد: مسلما با توجه به اینکه قبلا در مورد واکسن کرونا و ویروس کووید ۱۹مطالعات و اطلاعات لازم در دنیا وجود نداشت، پس امروز در قبال واکسن هم می تواند ترسی وجود داشته باشد. ویروس کرونا مرگ و میر بالایی داشته است و این ترس طبیعی است، اما با توجه به مطالعات و تست‌های انجام شده در سایر کشورها، پزشکان داوطلبانه آماده دریافت واکسن شدند چراکه تزریق واکسن به نفع جامعه و مردم است تا ایمنی ایجاد شده و زنجیره انتقال شکسته شود.

وی در خصوص پژوهش‌های انجام شده در حوزه کرونا توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اراک، بیان کرد: از اسفندماه ۱۳۹۸ و همزمان با شیوع ویروس کرونا، طرح های متعدد پژوهشی و پایان‌نامه هایی در این زمینه ثبت و بالغ بر ۸۰ طرح تحقیقاتی مصوب شد و کد اخلاق دریافت کرد که از این تعداد نیمی به نتیجه رسید و نتایج آنها نیز به چاپ رسید.

کمالی افزود: طرح‌هایی که به نتیجه رسیده در زمینه‌های مختلفی اعم از پیشگیری، تشخیص، شناخت، درمان و علائم بالینی در دانشگاه علوم پزشکی اراک به انجام رسید، همچنین دو فناوری در زمینه ویروس کرونا نیز تولید شد که شامل کیت تشخیص همزمان ویروس کرونا و آنفلوآنزا بود و در زمینه فناوری واکسن نیز در دانشگاه، اقدامات و تحقیقاتی به انجام رسید. در زمینه پیشگیری و استفاده از داروی پیشگیرانه نیز مطالعاتی توسط پژوهشگران دانشگاه عملیاتی شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در این دوران پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اراک موفق به تهیه شربت گیاهی موکوزیفت با پایه زنیان شدند که با همکاری گروه عفونی و پزشکان طب سنتی دانشگاه به نتیجه رسید و ضمن تجاری سازی به بازار عرضه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا بیمارستان امیرالمومنین طرح های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی اراک استانی اجتماعی استان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اراک نتیجه رسید ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!