Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@06:29:26 GMT

ستاد ملی احیای دریاچه هامون تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۰۲۶۵

ستاد ملی احیای دریاچه هامون تشکیل می‌شود

فداحسین مالکی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی با اسحاق جهانگیری،گفت: این جلسه روز گذشته انجام شد و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم در این جلسه حضور یافت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انگیزه اعضای فراکسیون مرزنشینان مجلس، شفاف‌سازی معابر تجاری و اقتصادی است و با توجه به آنکه ۱۶ استان مرزی در کشور داریم، باید از این ظرفیت‌ها برای تقویت اقتصاد استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطروحه در این جلسه، گفت: در این جلسه تصمیمات مهمی اتخاذ شد از جمله اینکه قرار بر این شد جاده‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران استانداردسازی و از حالت پراکندگی فعلی خارج شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه درباره این موضوع بحث و تبادل نظر شد که در ورود کالاها به کشور از مبادی مختلف تجدیدنظر شود و حتماً کالاهایی که در زندگی مردم تأثیرگذار است، وارد کشور شود.

مالکی تصریح کرد: همچنین قوانین دست و پاگیر، مزاحم و بخشنامه‌های متعددی از سوی دستگاه‌های مختلف صادر می‌شود که در این جلسه بحث و تبادل نظر و تأکید شد که از این اقدام جلوگیری شود.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۱۶ دستگاه در حوزه مرزهای کشور فعالیت می‌کنند و گاهی‌اوقات کارهای یکدیگر را با اقداماتشان خنثی می‌کنند و دود این کارها به چشم مردم می‌رود که قرار شد از این کار هم جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین در شعاع فعالیت‌های تجاری استان‌های مرزی تغییراتی داده شد، گفت: قرار بر این شد که شعاع فعالیت‌های تجاری سیستان و بلوچستان تا ۵۰ کیلومتر و اردبیل تا ۱۰ کیلومتر شود. همچنین در برخی دیگر از استان‌ها در زمینه شعاع فعالیت‌های تجاری تغییراتی به وجود آمد.

مالکی اظهار داشت: تاکنون دولت سودی را که از طریق صادرات مرزی به دست می‌آورد، از طریق هدفمندی یارانه‌ها به مردم ۸ استان کشور اعطا می‌کرد که سهمیه آن ۴۵۰ میلیون لیتر بود. در این باره هم پیشنهاد شد که این سهمیه به ۸۰۰ میلیون لیتر برسد و چهار استان دیگر هم به آن اضافه شد. در مجموع به ۱۲ استان کشور که عمدتاً استان‌هایی هستند که مرزهای خاکی دارند، سود فروش نفت تعلق می‌گیرد.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دریاچه هامون ماهیت بین‌المللی دارد و قرار شد ستاد ملی احیای دریاچه هامون برای آنکه این دریاچه سال‌ها خشک شده، تشکیل شود.

کد خبر 5143240 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: فداحسین مالکی سیستان و بلوچستان مرزنشینان دریاچه هامون فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی صحن مجلس محمد باقر قالیباف روسیه انتخابات 1400 چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی نیروی هوایی ارتش محمدجواد ظریف ایالات متحده امریکا ارتش جمهوری اسلامی ایران محمدباقر قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ پایان می‌یابد.

ستاد انتخابات کشور

کد خبر 6094311 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا