Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@21:18:13 GMT

افزایش ۲۱ هزار و ۶۲۶ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۰۳۵۳

افزایش ۲۱ هزار و ۶۲۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱ هزار و ۶۲۶ واحدی معادل ۱.۸۱ درصد به یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۳۷۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 21 بهمن) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 4159 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون  196 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱ هزار و ۶۲۶ واحدی معادل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۱ درصد به یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۳۷۰ واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۶۴۳ واحدی معادل ۱.۸۱ درصد به رقم ۳۱۶ هزار و ۹۰۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۹۷۲ واحدی معادل ۰.۷۱ درصد، عدد ۷۲۳ هزار و ۶۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۹۴۳ واحدی به رقم ۲۷۶ هزار و ۶۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۶۴۴۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۷ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۲۱۶۲۷ واحد افزایش به رقم ۸۸۰ هزار و ۱۸۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۴۸۳ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، فملی، شپنا، خساپا، خودرو و شیران به ترتیب با 2521، 1558، 439، 393، 227 و 208 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خساپا – سايپا، كلوند - كاشي‌ الوند، خزر - فنرسازي‌زر، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، تاپیکو، فارس، وغدیر، شپنا و خودرو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کویر، غزر، سصفها و وخاور، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۴۵۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۸۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۷ هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (دوشنبه 20 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲ هزار و ۳۰۲ واحدی معادل ۱.۹۱ درصد به یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۳۴ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۸۲۰ واحدی معادل ۱.۹۱ درصد به رقم ۳۱۱ هزار و ۲۸۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۵۷ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد، عدد ۴۲۰ هزار و ۱۱۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۶۱ واحدی به رقم ۲۷۴ هزار و ۷۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۳۵۵۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۱ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۲۱۸۴۱ واحد افزایش به رقم ۸۵۸  هزار و ۶۳۳  واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۵۸۲۸ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۶۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاصیکو، حکشتی، کویر و وپخش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۴۱۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۵۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۲۹ هزار و ۳۰۳میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد را به نمایش گذاشت نمادهای معاملاتی واحدی معادل ۱ شاخص کل بورس واحد افزایش یک میلیون شاخص بازار شاخص قیمت واحد رسید هزار واحد ۱ درصد بر اساس هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۲۲۲۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با رشد ۱۲۲۲۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۶۰۱۸.۲۶ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۷۷۴ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۵,۲۳۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۵,۹۱۸.۵۳۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748297

دیگر خبرها

  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳