روحانی درگذشت آیت الله ضیاء آبادی را تسلیت گفت
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۰۵۵۹
رئیس جمهور: درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی از محققان و مفسران برجسته قرآن کریم، موجب تاثر و اندوه فراوان گردید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی از محققان و مفسران برجسته قرآن کریم، موجب تاثر و اندوه فراوان گردید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این روحانی وارسته که مربی اخلاق کثیری از جوانان مؤمن و دستگیر نیازمندان بود، از علمای مهذب و فعال و مروج دین در تهران محسوب می گردید.
راه او راه ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و تعالیم نورانی اهل بیت علیهم السلام بود و تمام عمر شریف خود را در این مسیر سپری کرد و آثار پرباری برجا گذاشت که به یقین در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.
اینجانب این ضایعه را به حوزه های علمیه، علمای اعلام، شاگردان، ارادتمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
منبع: شبکه خبر
کلیدواژه: آیت الله ضیاء آبادی آیت الله روحانی پیام تسلیت درگذشت رئیس جمهور استاد اخلاق حوزه علمیه آیت الله
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آستانۀ برگزاری سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، انتشارات صهبا (مؤسسه ایمان جهادی) از کتاب «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد.
کتاب «حدیث مکارم اخلاق»، کتابی است اخلاقی، در شرح و تبیین حدیثی از امام صادق علیهالسلام، که در آن ده صفت از صفات پیامبر اکرم را بیان کردهاند؛ یقین، قناعت، صبر، شکر، حلم، حسن اخلاق، سخاوت، غیرت، شجاعت، و مروّت. این کتاب دربردارندۀ متن جلساتی است که مقام معظّم رهبری در سال ۱۳۵۲ شمسی در مسجد کرامت مشهد داشتهاند، و در آن جلسات این روایت را خوانده، و این صفات را شرح دادهاند.
البته، برای تکمیل مباحثی که ضبط نشده بوده، و رفع نواقص جلسات، روایتهایی از احادیث دروس خارج فقه دوران رهبری معظّمله، به کتاب اضافه شده است. کتاب حدیث مکارم الاخلاق در یازده فصل و مطابق صفاتی که در حدیث ذکر شده تنظیم شده است.
لازم به توضیح است که انگیزۀ جمعآوری این کتاب از جانب مردم و مخاطبان ایجاد شد که با دلهای پاک خود، طالب محصولی با محتوای اخلاقی از حضرت آیتالله خامنهای حفظهالله بودند؛ این کتاب در ۳۹۰ صفحه، در قطع رقعی و با قیمت ۸۵ هزار تومان در فروشگاه اینترنتی انتشارات صهبا به نشانی www.sahba.ir و کتابفروشیهای سراسر کشور موجود است و علاقهمندان میتوانند برای خرید کتاب اقدام نمایند.
برشی از کتاب:
در روایات صادره از ائمۀ هدی علیهمالسلام راجعبه حلم خیلی تأکید شده. در قرآن کریم هم در مقام ستایشِ بعضی از بندگان شایسته و عظیمالقدر، آنها به صفت حلم توصیف شدند، «اِنَّ اِبراهیمَ لَحَلیمٌ اَوّاهٌ مُنیبٌ». انسان با خودش فکر میکند که این حلم چیست و چرا اینقدر در روایات و کلمات ائمۀ هدی صلواتاللهعلیهم که پیشوایان اخلاق و اندیشۀ بشری هستند، تأکید شده راجعبه حلم، یا در قرآن بهصورت صفتی برای ابراهیم خلیلالله ذکر شده. این انسان را وادار میکند که دنبال صفت حلم راه بیفتد در روایات و در لغت و در گفتار بزرگان، تا بالاخره دربیاورد که معنای این صفت چیست؟ آیا همینکه مردم امروز به آن میگویند حلم، این است؟ حلم همین است؟
متأسفانه این صفت هم، این لغت هم، این مفهوم هم مثل واژه و مفهوم صبر یا قناعت یا شکر، در طول زمان تحریف شده. آنچه که ائمۀ ما علیهمالسلام از آن تعریف کردهاند، آن چیزی است، آنکه ما امروز به نام حلم میشناسیم، چیز دیگری است. نمیگویم که صددرصد باهم اختلاف دارند، اما پنجاه درصد باهم اختلاف دارند. حالا بنده این را عرض میکنم و در روایات درمیآوریم مطلب را، تصدیق و قضاوتش با شما عزیزان.۱۶/۱۱/۱۳۵۲
انتهای پیام/