Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:53:55 GMT

اقدامات ایثارگرانه رزمندگان برای جوانان بازگو شود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۰۵۸۳

اقدامات ایثارگرانه رزمندگان برای جوانان بازگو شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در مراسم نهضت خاطره‌گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان سمنان که به مناسبت سالروز عملیات والفجر ۸ و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، اظهار کرد: بهشت هشت باب دارد و باب مجاهدین دری از درهای بهشت است که برای رزمندگان باز است و باید سعی کنیم با حرکت در مسیر ولایت و انقلاب این در را باز نگه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که جلسات خاطره گویی برکاتی دارد، افزود: یاد و خاطره شهدا در این مراسم‌ها باعث برکات در این جلسات می‌شود و ضرورت دارد فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی و جان‌افشانی‌های رزمندگان برای نسل جوان و نوجوان بازگو شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: گرامیداشت این روزهای به‌یادماندنی و قدردانی از حماسه‌آفرینان وظیفه‌ای است که نباید فراموش شود.

 وی گفت: آنچه انقلاب را پیروز کرد و تاکنون نگه داشت خون شهدا است و امروز که در حال جنگ سرد با دشمنان هستیم باید با هوشیاری و بصیرت ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

نقش رزمندگان سمنان در عملیات والفجر ۸ 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این مراسم اظهار کرد: دهه فجر یادآور حماسه‌های بزرگ ملت ایران در مقابل نظام سلطه و توطئه‌های دشمنان بود.

سرهنگ محمدحسن سلامی گفت: عمر ۴۲ ساله انقلاب اسلامی ایران یادآور ۴۲ سال پایداری، ایستادگی و مقاومت ملت ایران است که هوشمندانه و با بصیرت پشت سر امام راحل (ره) و رهبر عظیم الشان انقلاب حرکت کردند.

وی افزود: از مصداق بزرگ ایستادگی، مجاهدت و وحدت ملت ایران، هشت سال دفاع مقدس بود که رزمندگان با مال و جان خود در راه خدا جهاد کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: ماه‌های پایانی سال، ایام پیروزی‌های بزرگ در دفاع مقدس است، رزمندگان استان سمنان در ماه‌های دی و بهمن در ۶ عملیات بزرگ حضور داشتند، عملیات کربلای ۶، عملیات کربلای ۴ و ۵ با ۲۵۶ شهید، عملیات بیت‌المقدس با ۴۵ شهید، والفجر مقدماتی با ۶۰ شهید و عملیات والفجر هشت با ۱۹۶ شهید برگ زرینی را در تاریخ دفاع مقدس استان رقم زدند.

وی گفت: این روزها باید در تاریخ ایران و انقلاب زنده بماند و ما وظیفه داریم دستاوردها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به نسل آینده انتقال دهیم.

سلامی افزود: عملیات والفجر ۸ یکی از پیروزی‌های بزرگ ملت ایران بود که استان سمنان با سه گردان از شهرستان شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار در این عملیات شرکت داشتند.

وی در خصوص نقش رزمندگان استان سمنان در عملیات والفجر ۸ ادامه داد: رزمندگان استان یک شب قبل از عملیات اصلی، جزایر بوارین و ام الرصاص را به تصرف خود درآوردند تا توجه دشمن به این منطقه جلب شود و رزمندگان در منطقه فاو بتوانند راحت‌تر مواضع دشمن را تصرف کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان افزود: احداث سدهای خاکی حضرت فاطمه (س) روی رودخانه بهمن‌شیر در والفجر ۸ یکی از شاهکارهای گردان‌های رزمی و مهندسی و جهادگران استان سمنان بود که توانست در جزیره مجنون کار رزمندگان را آسان کند.

در ادامه این دیدار، ۶ تن از رزمندگان عملیات والفجر ۸ خاطراتی از این عملیات بیان کردند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ دفاع مقدس استان سمنان نماینده ولی فقیه در استان سمنان ایثار رزمندگان دفاع مقدس استان عملیات والفجر ۸ دفاع مقدس استان سمنان ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروهک تروریستی موسوم به «انصار الفرقان» با تکیه بر حمایت مالی دشمنان انقلاب و نظام تاکنون تعدادی از حافظان امنیت در حوزه استان سیستان و بلوچستان را به شهادت رسانده است.

آنگونه که خبرگزاری دانشجو روایت کرده، فیلم اعترافات عضو بازداشت‌شده گروهک انصارالفرقان درباره یکی از سرکردگان گروهک الیاس قنبرزهی معروف به «گرگین» و جنایات این گروهک تروریستی منتشر شده است که در آن همدست تروریست الیاس قنبرزهی درباره اقدامات این گروه می‌گوید: در پاکستان آموزش‌های لازم را فرا گرفتیم و برای انجام عملیات به اطراف زاهدان آمدیم؛ در چند عملیات مختلف چند سرباز و بسیجی را کشتیم؛ در پلیس راه زاهدان و خاش چند عملیات داشتیم.

وی با تشریح عملیات تروریستی گروهک انصارالفرقان تاکید کرد: گرگین در هر جایی که عملیاتی انجام می‌داد تعداد کشته‌ها و مجروحان را برای اینکه پول بیشتری دریافت کند افزایش می‌داد و تمام اقدامات تروریستی که انجام می‌داد فقط برای پول بود.

این تروریست با اعلام پشیمانی از انجام اقدامات تروریستی که در زاهدان و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان با دستور الیاس قنبرزهی انجام می‌داد، گفت: در تمام عملیات‌ها فردی از مراحل کار فیلم می‌گرفت و به طور گسترده در فضای مجازی پخش می‌کرد؛ الان که به اقدامات تروریستی که انجام داده‌ام نگاه می‌کنیم می‌بینیم اشتباه کرده ام برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفته و بسیار پشیمانم.

وی با بیان اینکه تمام کارهایم اشتباه بوده و هم این دنیای خود و هم آخرتم را خراب کردم، گفت: جوانان سیستان و بلوچستان هوشیار باشند و بدانند این ترویست‌ها فقط پول می‌گیرند تا جوانان را خراب کنند و هیچ‌گاه دلسوز مردم نیستند و جوانان اگر کشور و شهر خود را دوست دارند باید از آن‌ها دوری کنند و اگر کسی از این تروریست‌ها با آن‌ها ارتباط گرفت فورا به ماموران اطلاعاتی خبر بدهند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901312

دیگر خبرها

  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است