Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،با اشاره به انجام واکسیناسیون کادر درمان بر علیه کرونا در مشهد همزمان با سراسر کشور گفت: تا رسیدن به ایمنی مناسب در سطح جامعه که پس از واکسیناسیون ۷۰ درصد از مردم کشور محقق می‌شود؛ استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را نباید فراموش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: آغاز واکسیناسیون در کشور خبر مسرت بخشی است و نوید دهنده‌ی روز‌های بهتر برای همه هموطنان به ویژه کادر درمان کشور است؛ چرا که ما عزیزان زیادی از کادر بهداشت و درمان کشور را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم که جبران فقدانشان در عرصه علمی و عملی آسان نخواهد بود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در پاسخ به سوالی در خصوص واکسیناسیون بر علیه کرونا در سطح استان، ادامه داد: طبق اعلان‌های رسمی، کادر درمانی شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه و درگیر با بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی در سراسر کشور و خراسان رضوی در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند. این واکسن در ۲ دوز و به فاصله ۲۱ روز تزریق می‌شود که با رعایت ضوابط مشخص و براساس کد ملی صورت می‌گیرد.

بیرجندی نژاد بیان کرد: بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۵۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۸ هزار و ۵۳۶ نفر را در کشورمان گرفته است. یک میلیون ۲۶۰ هزار و ۴۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون در ایران بهبود یافته‌اند.

او تصریح کرد: امیدواریم با تسریع روند واکسیناسیون برای کادر بهداشت و درمان و رسیدن تعداد کافی واکسن به داخل کشور شاهد واکسیناسیون همکاران بهداشت و درمان در محله نخست، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در مرحله بعدی و همه‌ی هموطنانمان در سایر مراحل باشیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد خواستار تلاش مسئولین وزارت بهداشت و سایر مسئولین امر در خصوص تهیه واکسن از منابع قابل دسترسی برای عموم مردم شد و تاکید کرد: ورود واکسن به داخل کشور از منابع قابل دسترسی ضروری است؛ صحبت از روز و ساعت نیست حتی ثانیه‌ای تعلل به قیمت جان هموطنانمان تمام خواهد شد؛ بنابراین تقاضا داریم که علاوه بر سرعت بخشیدن به روند تولید واکسن داخلی، روند تامین واکسن از منابع خارجی معتبر نیز تسریع گردد.

بیرجندی نژاد اظهار کرد: وضعیت فعلی، وضعیت بسیار شکننده‌ای است؛ نگرانی‌های زیادی در خصوص موج چهارم کرونا وجود دارد. متاسفانه پیک‌های دوم و سوم به مراتب گسترده‌تر و سخت‌تر بودند و این بدان معنا است که احتمالا در پیک بعدی شرایط بسیار سخت تری را تجربه خواهیم کرد؛ بنابراین بایستی تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا همه گیری کرونا به شرایط بحرانی و خیز مجدد در کشور نرسد.

او افزود: متاسفانه تا آمار مرگ و میر کمی کاهشی می‌شود یا اخبار مرتبط با واکسن مطرح می‌شود؛ شاهد افزایش حجم مسافرت ها، برگزاری مجالس و میهمانی‌ها و ... در بین مردم هستیم. کرونا همچنان وجود دارد و آماده است تا از هر فرصتی که ما برایش فراهم کنیم؛ استفاده کند. همین اواخر شاهد فوت دو تن از ورزشکاران برجسته کشور در شرایطی که روند شیوع رو به کاهش گذارده؛ بودیم.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا الزام ماسک دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، ۵۰ زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی در مراسمی، آغاز زندگی مشترکشان رو جشن گرفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت