Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه روحانیت مبارز و مجمع نیروهای خط امام به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران بیانیه‌های جداگانه‌ای صادر کردند.

جامعه روحانیت مبارز و مجمع نیروهای خط امام به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران بیانیه‌های جداگانه‌ای صادر کردند.

بیانیه جامعه روحانیت مبارز به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

بیانیه جامعه روحانیت مبارز و مجمع نیروهای خط امام به مناسبت دهه فجر

بسم الله الرحمن الرحیم

و لقد ارسلنا موسی بایاتنا ان اخرج قومک من الظلمات الی النور و ذکرهم بایام الله ان فی ذلک لایات لکل صبار شکور(سوره مبارکه ابراهیم آیه شریفه ۵)

پیروزی شکوهمند مبارزات و نهضت انقلابی ملت ایران در بیست و دوم بهمن ماه ۱۳۵۷ همانگونه که از سوی بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بین المللی عنوان شده بی تردید «بزرگترین رویداد قرن بیستم» به شمار آمده است، چراکه این انقلاب و نظام سیاسی و فکری برآمده از آن، توانست با احیای مجد و عظمت اسلام و ایجاد حس خودباوری، استقلال و ظلم ستیزی در نقطه ای استراتژیک از جهان، در مقابل هر دو ابرقدرت شرق و غرب بایستد و موجب عزت و اقتدار ملت مسلمان ایران و باعث فخر و مباهات تمام انسانهای آزادیخواه و حق طلب در سراسر جهان شود و به واقع انقلابی دوران ساز رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انقلاب اسلامی ایران در واقع تحقق حاکمیت حق و تجلی وعده الهی مبنی بر «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» بوده و هست و مادام که ملت انقلابی و مسلمان ایران و البته مسولان و کارگزاران نظام و انقلاب با تمام توان در این مسیر حق و حقیقت گام بردارند و الگوی سبک فکری و زیست سیاسی و اجتماعی خود را با آموزه های شریعت اسلام و سنت نبوی منطبق سازند، این انقلاب و نظام هر روز مقتدرتر و بالنده تر پیش خواهد رفت.
اکنون با گذشت بیش از چهار دهه از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی شاهدیم که هر روز بر طراوت و بالندگی این میراث گرانپایه و عزیز افزوده شده و پیشرفتهای خیره کننده و متنوع ایران اسلامی در حوزه‌هایی چون فناوری، نانو تکنولوژی  امنیتی، نظامی، علوم هسته ای و تکنولوژیکی  و ... موجب امیدواری دوستان و پریشان حالی و عصبانیت دشمنان شده است. در مقابل این بالندگی و راه روشن، اما دشمنان سرسخت و احمق این نظام و ملت با حقارت و سرافکندگی از صحنه حذف و طرد شده و به تاریخ می پیوندند!
در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پاسداشت این رویداد بزرگ و بیان دستاوردها و تبیین توفیقات نظام اسلامی یک ضرورت راهبردی به شمار می آید. هیچ کس نافی مشکلات و منکر کاستی ها نیست و بازخوانی داشته ها و یافته ها همراه با بیان مشکلات و برخی بی تدبیری ها معنا پیدا می کند و همگان باید بر این مسأله تفطن داشته باشند و با عدم تکرار برخی تجربیات تلخ گذشته و درس گرفتن از مشکلات، برای پیمودن راه آینده با کیاست و هوشمندی وارد میدان شوند.
آرمانهای رفیع امام خمینی (رحمه الله علیه) و رهنمودهای والای خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از چنان استحکام و اتقانی برخوردار بوده و هستند که موجب شده سیاست مقتدرانه نظام اسلامی در طی کردن این مسیر دشوار  اما با افق روشن و در مواجهه با فشارها و تبلیغات دشمنان، مستحکم تر از همیشه به پیش رود و همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند «دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی هیچ غلطی نمی توانند بکنند و اسلام و جمهوری اسلامی رو به قوت و اقتدار روزافزون است.»
اینک با لحاظ شرایط خاص داخلی و بین المللی که گویی شاهدیم مواجهه جدیدی آغاز شده و اردوگاه دشمن به فکر بازی فریب تازه ای افتاده اند تا به گمان خود بخش هایی از جامعه و برخی سیاسیون را دچار خطای محاسباتی کنند، و همچنین با عنایت به اینکه در آستانه برگزاری دو انتخابات حساس ریاست‌جمهوری و شوراها در خرداد ۱۴۰۰ قرار داریم، شایسته و بایسته است که با  هوشیاری و بصیرت مضاعف و با «اعتماد به وعده حق الهی» و «حضور همه جانبه مردم در صحنه»، «اتحاد کلمه» و وحدت نیروهای انقلابی، با تمام توان دنبال شود و فضای همدلی و همکاری و مدارای مسوولین و نخبگان سیاسی و اجتماعی بیش از پیش مد نظر قرار داشته باشد و همگان تنها در مدار اخلاق سیاسی و بر اساس مفاهیم منظومه فکری و سیاسی «امامین انقلاب» در عرصه سیاست و سیاست ورزی حضور داشته باشند.
جامعه روحانیت مبارز با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و تبریک یوم الله ۲۲ بهمن و آرزوی سعادت و عظمت روز افزون ملت مسلمان ایران، و همچنین تشکر و تقدیر ویژه از دست اندرکاران نظام سلامت و بهداشت کشور که توانستند با تلاش و مجاهدت، آمار مربوط به بیماری کرونا را کنترل و در وضعیت با ثباتی قرار دهند، از تمام نخبگان، سیاسیون، تریبون داران، اهالی رسانه و اندیشمندان و صاحبان قلم تقاضا دارد با درک عمیق و  تبیین صحیح شرایط خاص داخلی و جهانی، مردم و افکار عمومی جامعه را نسبت به اهمیت مقطع کنونی و حساسیت انتخابات آتی و آینده روشن و باشکوه ملت عزیز ایران آگاه سازند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
جامعه روحانیت مبارز

بیانیه مجمع نیروهای خط امام به مناسبت دهه فجر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خط امام متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصتی مغتنم برای یادآوری و احیای آرمان‌های بلند این حماسه بزرگ انسانی و اسلامی است.

انقلابی که ذیل رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) در عصری به ثمر نشست که معنویت و مبارزۀ آزادیخواهانه و عدالت‌طلبانه بنام دین رونقی نداشت و از سوی پیروان مکاتب شرقی و غربی غیرممکن خوانده می‌شد؛ اما همگان در کمال ناباوری دیدند که دین و ارزش‌های منبعث از آن نه تنها راهگشا بود که الهام‌بخش دیگر مبارزان در داخل و خارج از ایران هم شد.

آن سال‌ها هر کس با هر گرایش فکری و سیاسی و عقیدتی، خود را در شمار میلیون‌ها انسانی می‌دید که امام خمینی(س) مطالبات آن‌ها را نمایندگی می‌کرد و این شگفت آور نبود، زیرا این امام خمینی(ره) بود که مترقی‌ترین مواضع را در دفاع از آزادی و کرامت انسانی و حقوق مردم با نگاهی مبتنی بر دین عرضه می‌کرد. او همان‌گونه که از ضرورت تشکیل حکومت دینی سخن می‌گفت، از جمهوریت و اصالت رأی مردم هم دفاع می‌کرد و این دو را نه در عرض هم که در طول یکدیگر می‌دید. و اساساً یکی از دلایل قیام عمومی مردم واکنش به نادیده گرفته شدن و تحقیر آنان در طول بیش از پنجاه سال سلطنت پهلوی بود.

اکنون این ما هستیم و انقلابی که بنام خدا و تایید مردم شکل گرفت. این ما هستیم و ملتی که تا پای جان در دفاع از نظام و کشور ایستادند و با تقدیم جان و مال خود هزینه‌هایی سنگین پرداختند.

این مردم شریف و نجیب که امام خمینی(ره) آنان را بهتر و برتر از مردم عهد رسول‌الله(ص)، توصیف نمود، شایسته بهترین و بالاترین کرامت‌ها هستند. و این مهم بیش از هر چیز مسئولیتی سنگین بر دوش کارگزاران نظام در همۀ بخش‌ها نهاده است.

مجمع نیروهای خط امام( ره) با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و درود به روان پاک همۀ شهیدان و تعظیم در برابر تمام ایثارگران و خانواده مکرم آنان، تصریح می‌کند که منافع و امنیت ملی در گرو حضور موثر و آگاهانه و امیدوار مردم در همۀ صحنه‌هاست.

این نظام متکی به مشارکت مردم تأسیس و تثبیت شد و جز این راهی برای حفظ و تقویت آن نیست و هر اقدام و رویکردی که به این مهم آسیب برساند، یا موجب کاهش مشارکت در صحنه‌هایی مانند انتخابات بشود، در تضاد با منافع و امنیت ملی خواهد بود.

بالطبع یکی از راه‌های حفظ حضور آگاهانه مردم، شناخت روشن مطالبات آنان و همراهی با آن است و هرگونه مقاومت یا نادیده گرفتن یا تفسیر سلیقه‌ای و غیر کارشناسی و انحراف خواسته‌های مردم و عدم درک تحولات فرهنگی و اجتماعی، آسیب جدی به اعتماد عمومی و پشتوانه مردمی نظام خواهد زد.

به دلسوزان در همۀ جناح‌ها یادآور می‌شویم که بدبینی به انتقادات مشفقانه و خیرخواهانه و دلخوش شدن به تمجیدهای ریاکارانه موجب غفلت از آسیب‌هایی خواهد شد که جبران آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

مجمع نیروهای خط امام از همۀ مسئولان و نهادهای سیاستگذار انتظار دارد با فهم عمیق از تحولات فرهنگی و اجتماعی که موضوعی فرا جناحی و فرا بخشی است، به ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی جامعه در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی نگریسته و زمینه‌های تقویت وحدت ملی حول منافع ملی را بیش از پیش فراهم آورند.

مجمع نیروهای خط امام

/خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی چهل و دومین سال امام خمینی دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی

به گزارش «تابناک»، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حضرات بزرگان محترم روحانیت

سلام علیکم

تصور می‌شد، عملیات "وعده صادق" علیه رژیم‌صهیونیستی و نیز آغاز مجدد فعالیت گشت‌ارشاد (با نام جدید طرح نور) بتواند اتفاق پیش‌آمده در یکی دوماه اخیر درباره جناب آقای کاظم‌صدیقی را به محاق ببرد و به فراموش بسپارد.

گواهی می‌دهم هر روز با افراد متعددی در خیابانها، فروشگاهها ، وسایل نقلیه بخصوص مترو مواجه می‌شوم که درباره دو سه موضوع اظهارنظر یا پرسش می‌کنند. این بدان معناست که قضیه از نگاه افکارعمومی نه تنها تمام نشده، بلکه چون شفافیت کامل در آن صورت نگرفته، فضایی از بدبینی را حفظ کرده است.

به عنوان یک علاقمند به روحانیت و معتقد به حفظ شان و جایگاه آن و مهمتر بازگشت مرجعیت این طبقه برای مردم، انتظار دارم موضوع آقای صدیقی استخوان لای زخم نماند. اگر رفتار او صحیح،قابل دفاع و بدون خدشه است، صراحتا اعلام و ابهامات جامعه برطرف شود. در غیراین صورت، توقع جامعه مبنی بر برخورد بدون تبعیض با ایشان عملی گردد.

توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

متاسفانه حضور آقای صدیقی در نمازجمعه و توجیهات طلبکارانه‌ای که در برابر شائبه ها بیان داشت، سوءتفاهم‌های موجود را افزایش داد و بیم آن می رود این دمل چرکین سربسته بماند و بعدها خدای ناکرده عواقبش دامنگیر همه روحانیت (که قطعا بسیاری از آنها از آن دفاع نمی‌کنند) شود. 

آنچه نوشته شد صرفا گزارشی از حرفهای شفاف مردم کوچه و بازار است. چشم بستن برواقعیت، واقعیت را از بین نمی برد بلکه دیر یا زود، روی تلخ خود را نشان می دهد.

والامر الیکم

دیگر خبرها

  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»