Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی امروز سه شنبه با حضور فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران از محلول ضدعفونی کننده طبیعی و گیاهی آی ام سی ارگا IMC ORGA  در پارک فناوری پردیس رونمایی شد.  

علیرضا زالی رونمایی از محلول تمام ارگانیک ضدعفونی کننده با استفاده از ظرفیت های  اقلیمی، دانش فنی پیچیده، سازگار با محیط زیست و اخذ استاندارهای لازم  توسط محققان داخلی را باعث افتخار دانست وفعالیت های پژوهشگران در پارک فناوری را غرور انگیز توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران از رونمایی بیش از ۲۶ محصول مختلف از جمله  ونتیلاتور، دستگاه های ضدعفونی کننده، زیرساخت های نرم افزاری و کیت های تشخیصی مختلف توسط محققان و پژوهشگران کشور در پارک علم‌ و فناوری  در یکسالی که از شیوع کرونا تا به امروز می گذرد خبر داد و اظهار امیدواری کرد که شرایطی مهیا شود تا مردم‌ بتوانند بیش از پیش با اقدامات محققان و دانشمندان ملی آشنا شوند.

خودکفایی ملی در تولید ونتیلاتور

زالی از خودکفایی ایران در تولید و صادرات ونتیلاتور خبر داد و خاطر نشان کرد: به دلیل این که تهویه مکانیکی برای بسیاری از مبتلایان به کرونا دشوار است و در عین حال دستگاه های موجود از کفایت لازم برخوردار نبودند باعث افتخار است که اعلام کنیم کشور در بازه زمانی از شیوع کرونا تاکنون به خودکفایی در حوزه تولید ونتیلاتور رسیده است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با تاکید بر ضرورت تقویت انگیزه فعالیت های پژوهشی در محققان گفت: توجه بیشتر و رفع موانع پیش روی پژوهشگران به معنای تبلیغات تجاری صرف نیست بلکه این مهم می تواند انگیزه پژوهشگران جوان را در راستای اهداف مترقی کشور بیشتر کند.

وی با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در گستره وسیعی از جغرافیای جهان خاطرنشان کرد: با توجه به این که ضرورت قطع زنجیره کرونا به پیشگیری و درمان موثر نیازمند است، تامین نیازهای متنوع داخلی در حوزه یا صادرات محصولات مقابله و درمان مبتلایان به کووید - ۱۹ می تواند راهکار مناسبی برای افزایش فعالیت و ارائه محصولات پژوهشگران به بازار های صنعتی باشد.

زالی با تاکید بر این که محصولات تولید داخل خصوصا تولیدات بهداشتی و درمانی مقابله با کرونا از بالاترین سطوح ممیزی عبور می کنند افزود: این محصولات نشان از شتاب علمی ایران و خودکفایی در حوزه پژوهش دارد و هرگونه نگاه تردید آمیز به این محصولات می تواند موجب دلسردی محققان داخلی شود.

او یادآور شد: محصولاتی که تا به امروز درحوزه کرونا توسط تلاش های شبانه روزی دانشمندان  و پژوهشگران کشور ارائه می شود، حاصل کار ملی با نگاهی به دانش فنی و بومی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پیچیده بودن و بیماری زایی بالای ویروس کرونا گفت: کرونا به دلیل امکان بقای طولانی در محیط  و احتمال انتقال از دست، لباس و سطوح، ممکن است تا سالها با بشر دست به گریبان باشد و محیط زندگی را تبدیل به محیطی ناایمن کند،  بنابراین اتکا به دانش محققان و استفاده از ابزارهای محافظتی می تواند به میزان قابل توجهی ایمنی در برابر این ویروس را به وجود بیاورد.

زالی با بیان این که بقا کووید در سرما، سطوح مختلف پلاستیکی و فلزی، تاروپود لباس و مواد غذایی نشان از اهمیت شناسایی راهکار موثری برای مقابله دارد تاکید کرد: محصولی که امروز از آن رونمایی می شود می تواند بالاترین اثربخشی در ضدعفونی را ایجاد کند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران نسبت به تخریب محیط زیست به واسطه استفاده گسترده از مواد ضدعفونی کننده خصوصا موادی که برپایه الکل هستند هشدار داد: باید با استفاده از موادضدعفونی کننده گیاهی و بی ضرر به توسعه پایدار کشور و کاهش تخریب محیط زیست کمک کنیم.

آسیب مواد ضدعفونی کننده به پوست دست و ایجاد آلرژی های دستگاه تنفسی از دیگر مضرات مواد ضدعفونی کننده صنعتی بود که زالی به آن اشاره و تصریح کرد: بقا و پایداری، اثر بخشی کافی، بی ضرر بودن برای بدن انسان و محیط زیست و در عین حال کارایی بالا از جمله مشخصات محلول ضدعفونی کننده IMC ORGA است که دستاورد محققان برجسته کشور است.

زالی با بیان این که تولید محصولی طبیعی، ارگانیک و در عین حال اثربخش، کار بسیار پیچیده و دشواری است افزود: در بسیاری از موارد دسترسی و فرموله کردن گیاهان دارویی از ترکیبات صنعتی و شیمیایی پیچیده تر است.

وی استفاده از پتانسیل های بالای کشور در زمینه بهره مندی از گنجینه ارزشمند گیاهان دارویی را کاری ارزشمند و قابل تقدیر توصیف کرد و خاطرنشان کرد: سالیان متمادی است اثر بخشی گیاهان دارویی ثابت شده و امروز محققان کشوربا استفاده از ظرفیت های بومی داخلی با تولید محصولی ارزشمند، منحصر به فرد، اثربخش و دوست دار محیط زیست افتخاری دیگر برای کشور رقم زدند. رونمایی از محصولی صد درصد ایرانی و با استفاده از ظرفیت های داخلی و ملی نشان از دانش فنی و بومی کشور دارد.

دکتر نفیسه حسینی یکتا مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت نیز در ادامه با اشاره به این که شرکت های دانش بنیان علم را به اقتصاد گره می زنند، اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی های محلول ضدعفونی کننده IMC ORGA که امروز از آن رونمایی می شود تکیه بر دانش بومی و کارایی بالای این محصول است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت توجه بیش از پیش به دانش بومی در کشور گفت: صفر تا صد مواد اولیه این محلول از اقلیم ایران تهیه شده و استفاده ای منابع اصیل دانش طب ایرانی در کارکردموثر این محلول خودنمایی می کند.

حسینی یکتا با بیان این که باید اثربخشی طب ایرانی بیش از پیش مورد توجه محققان باشد تاکید کرد: ایجاد اشتغال و تولید ثروت یکی از مزیت های توجه به دانش محققان و استفاده از ظرفیت های داخلی است.

مهندس قنبر پور معاون توسعه پارک فناوری پردیس نیز در این مراسم توضیحاتی درباره پارک فناوری پردیس ارائه داد و گفت: بیش از دودهه ای که از عمر این پارک می گذرد، حوزه فناوری و ارتباط این حوزه با شرکت های دانش بنیان به گفتمان اصلی این پارک تبدیل شده است.

وی با بیان این که هم اکنون  نزدیک به  یک هزار محصول از شرکت های دانش بنیان در پارک فناوری پردیس به بازارعرضه می شود از استقرار ۱۵۰ مرکز رشد در این پارک فناوری خبر داد.

قنبر پور با اشاره به این که برخورد حمایتی و اختصاص فضاهای مناسب و حمایت همه جانبه در دستور کار پارک فناوری پردیس است خاطرنشان کرد: با این اقدامات ریسک راه اندازی بنگاههای کسب و کار کوچک با حمایت از فناوران و پژوهشگران به حداقل ممکن رسیده است.

معاون توسعه پارک فناوری پردیس تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تولید دستگاههای تولید کننده محصولات های تک همانند ونتیلاتور، ماشین بیهوشی، کیت های تشخیصی کرونا، تست های  ارزیابی سلامت ریه و اندامهای درگیر کرونا از جمله اقدامات محققان داخلی مستقردر پارک فناوری پردیس دانست و تاکید کرد: درآینده ای نه چندان دور این پارک به ناحیه بزرگ فناوری درغرب آسیا تبدیل خواهد شد.

دکتر کریمی مدیر مرکز نوآور نیز در مراسم رونمایی از محلول ضدعفونی کننده IMC ORGA با اشاره به این که این محلول محصولی کاملا گیاهی، طبیعی و برپایه آب است اظهار کرد: شرکت ما که فناوری تولید این محصول را دراختیار دارد با دارا بودن مرکز رشد نوآری مشترک در ایران، آلمان وکانادا و ارتباط مستقیم با پژوهشگاههای معتبر دنیا موفق به تولید محلولی آنتی میکروبیال کاملا گیاهی شده است.

وی با اشاره به این که این محلول دارای تاییدیه سیب سلامت از سازمان غذا و دارو و مورد تایید آزمایشگاههای معتبر بین المللی است گفت: قابلیت نزدیک به صد درصدی از بین بردن قارچ، ویروس و باکتری از مشخصه های این محصول است.   

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محلول ضدعفونی کننده IMC ORGA با اثربخشی بالا در پیشگیری از ویروس کووید ۱۹، امکان نابود سازی طیف وسیعی از میکرو ارگانیسم ها را در کمترین زمان ممکن دارد.

ضدعفونی دست، صورت، بدن، سطوح سخت و نرم و ضدعفونی و تمیزکردن انواع زخم، محل جراحی و جای سوختگی از کاربردهای این محصول گیاهی است.

این محصول به تایید آزمایشگاههای داخلی و بین المللی نظیر انستیتو پاستور، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، سازمان پدافند غیرعامل،  CREM CO،  HYGCEN  نیز  رسیده است.

در تستی که در آزمایشگاههای CREM Co کانادا بر کرونا ویروس انجام شد مشخص شده که ترکیب IMC ORGA در از بین بردن این ویروس بسیار اثر بخش عمل می کند و می تواند ۹۹/۹۷ درصد در از بین بردن ویروس اثر بخش باشد.

همچنین ‌اجزای موثره این محلول عصاره آویشن، نعنا، فلفل و زنجبیل است و PH خنثی و سازگاری با پوست از ویژگی های این محصول است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی پارک علم و فناوری اخبار کنکور کرونا در کلان شهر تهران استفاده از ظرفیت محلول ضدعفونی کننده مواد ضدعفونی کننده دانشگاه علوم پزشکی پارک فناوری پردیس مقابله با کرونا فرمانده عملیات پارک فناوری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی دو عنصر علم و فناوری و روحیه معنوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی وعده صادق و توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های اصیل امام راحل است، مطرح کرد: در طول این مسیر نقش حوزه علمی و دانشی بسیار مهم بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد، عنوان کرد: برای تحقق این هدف نیازمند پیگیری و مطالبه‌گری هستیم.

وی اضافه کرد: با یک فکر و بررسی اساسی باید به یک برنامه دقیق برسیم که چگونه می‌توان روح تمدنی انقلاب اسلامی را در مباحث علمی مختلف جاری کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه اگرچه این یک موضوع پیچیده است، ولی باید گام به گام به سمت آن برویم، خاطرنشان کرد: با این منطق باید در عرصه بین المللی کردن دانشگاه‌های کشور نیز اقداماتی انجام می‌شد.

علم قدرت آفرین است

در ابتدای این جدیدار، دکتر روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی داشت. یکی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده فناوری.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و افزود: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت. بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود. غرب از این محصول علم برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد، اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

دهقان با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی اظهار کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

دیگر خبرها

  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود