Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد نیوز، «علیاء الهذلول» خواهر «لجین الهذلول» فعال زن سرشناس سعودی که در زندان به سر می‌برود، امروز (سه‌شنبه) از آزادی خواهرش در روز پنج شنبه آینده خبر داد.

او در صفحه توییتر خود نوشت: همه جلسات خود را در روز پنج شنبه لغو کرده ام، زیرا خواهرم لجین آزاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه کیفری ویژه عربستان پیشتر لجین الهذلول فعال حقوق زنان را به اتهام دست داشتن در چندین فعالیت مجرمانه به پنج سال و هشت ماه حبس محکوم کرده بود.

الهذلول ۳۱ ساله در مه ۲۰۱۸ به همراه حدود ۱۰ فعال زن دیگر چند هفته قبل از صدور اجازه رانندگی برای زنان به علت دفاع از حقوق زنان بازداشت شد و هفته گذشته پس از نهصد روز بازداشت موقت در دادگاه عربستان جایی که قرار بود بررسی پرونده او انجام شود، حضور یافت، اما دادگاه پرونده او را به دادگاه کیفری ویژه تروریسم و مسائل امنیت ملی ارجاع داد.

مقامات سعودی پیش از این مدعی شده بودند این دستگیری‌ها به ظن آسیب رساندن به منافع سعودی و حمایت از عناصر متخاصم در خارج صورت گرفته است. کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد اتهامات علیه این فعال را جعلی خوانده و خواستار آزادی فوری او در اوایل ماه جاری بودند.

«فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شده بود که اتهاماتی علیه «لجین الهذلول»، فعال عربستانی محبوس مبنی بر تعامل او با کشور‌های غیردوست و نیز ارائه اطلاعات محرمانه و دیگر مسائل مشابه مطرح است.

او گفته بود که تصمیم گیری درباره این پرونده به دادگاه مربوط است. ما به هیچ وجه به اعمال فشار بین المللی در خصوص این پرونده اهمیت نمی‌دهیم.

مقامات سعودی در حالی قرار است این فعال زن را آزاد کنند که به دلیل بازداشت او به شدت تحت فشار سازمان‌های حقوق بشری بین المللی و منطقه‌ای بوده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان سعودی شبکه اجتماعی حقوق بشر لجین الهذلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!