Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@01:05:36 GMT

گفتگوی جانسون و مرکل با محور برجام

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۱۴۳۶

گفتگوی جانسون و مرکل با محور برجام


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی، پیرامون تحولات بین‌المللی از جمله توافقنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

 

آن‌ها همچنین درباره وضعیت افغانستان، لیبی و همه‌گیری کرونا نیز بحث و تبادل نظر کردند.آن‌ها با اشاره به برنامه جهانی کواکس برای تسهیل دسترسی کشورهای فقیر به واکسن کرونا، بر اهمیت حمایت از آن تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل و جانسون درباره تلاش‌ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش ضایعات کربنی نیز گفت‌وگو کردند. بر اساس این گزارش بوریس جانسون نقش مهم آلمان را در چارچوب روابط دوجانبه و به عنوان متحد ناتو برای همکاری در زمینه‌های یاد شده مورد تاکید قرار داد.

رهبران دو کشور در بخشی دیگر از این گفت‌وگوی تلفنی، بازداشت الکسی ناوالنی چهره منتقد دولت ولادیمیر پوتین را محکوم کردند. نخست وزیر با تکرار ادعای برخورداری روسیه از سلاح شیمیایی نوویچوک تصریح کرد که دولت مسکو باید ضمن علنی کردن این موضوع به تعهداتش ذیل کنوانسیون تسلیحات شیمیایی پایبند باشد.

دو طرف توافق کردند که در اولین فرصت پس از فروکش کردن بحران کرونا با یکدیگر ملاقات کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دهه فجر حکومت پهلوی واکسیناسیون کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر واکسیناسیون کرونا در ایران مرکل برجام بوریس جانسون دهه فجر حکومت پهلوی واکسیناسیون کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر واکسیناسیون کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است

وحیدی وزیر کشور گفت: تقسیم تهران به دو استان شرقی و غربی بر اساس ضوابط قانونی در حال پیگیری است و در صورت به نتیجه رسیدن تاثیری بر روی حوزه انتخابیه ری و شمیرانات ندارد و آنها همچنان در حوزه انتخابیه تهران باقی خواهند ماند.

شهریور ماه سال گذشته بود که استاندار پایتخت جزئیاتی از تقسیم‌بندی تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران اعلام کرد و گفت که برای غرب استان تهران با مرکزیت شهریار پیش‌بینی‌ها و پیشنهادهایی شده است. بخش دیگر هم به شرق تهران مربوط است که با مرکزیت ورامین یا دماوند شکل خواهد گرفت. او البته تاکید کرد که احتمالا تا پایان دولت سیزدهم این تقسیمات انجام می‌شود. با این حال نمایندگان مجلس تاکید کردند که ثبت تقاضا برای تفکیک استان‌های بزرگ در مجلس افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • گفتگوی سخنگوی دولت با یک دانشجو درباره پیشرفت‌های ایران + فیلم
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا