Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: کیفیت کار در جهت رضایت‌مندی مردم از برنامه‌های اولویت‌دارمان بوده و در این راستا تمام توان خود را به‌کار خواهیم گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول ساختمان پزشکی قانونی استان کردستان که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: امیدواریم با افتتاح این ساختمان روند خدمات‌رسانی به مردم استان تسریع یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت تخصیص اعتبار برای تکمیل و تجهیز ساختمان پزشکی قانونی استان کردستان گفت: امیدواریم این پروژه تا سال 1400 به‌طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا خللی در ارائه خدمت به مردم عزیز صورت نگیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان  با بیان اینکه اجرای بخش عمده‌‌ای از سند تحول قضایی، نیازمند اصلاح قوانین و مقررات و توسعه زیرساخت‌ها است، تصریح کرد: بهره‌برداری از این ساختمان می‌تواند تحول مورد نظر را ایجاد کند.

وی "خدمت‌رسانی به مردم، کیفیت‌بخشی به آراء و پیشگیری از وقوع جرم" را جزو رسالت دستگاه قضایی در استان عنوان کرد و افزود: کیفیت کار در جهت رضایت‌مندی مردم از برنامه‌های اولویت‌دارمان بوده و در این راستا تمام توان خود را به‌کار خواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه در پزشکی قانونی با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: متأسفانه این وضعیت سبب شده که تعدادی از اجساد از سایر شهرستان‌های استان برای معاینه به مرکز کردستان انتقال یابد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه یکی از مهمترین حوزه‌های فعالیت سازمان پزشکی قانونی بخش تشریح و معاینات اجساد است، یادآور شد: علی‌رغم کمبود اعتبارات و امکانات اما تعطیلی در انجام وظایف و ارائه خدمات به مردم در وظایف سازمان جایی ندارد و همواره خود را خادم مردم می‌دانیم.

1000 مورد تصادف ساختگی در سطح کشور کشف شدپرونده‌های موجود در دادگستری استان مرکزی 20 درصد کاهش یافت

 اتمام پروژه ساختمان پزشکی قانونی کردستان نیازمند 12 میلیارد تومان اعتبار است 

بهتاش خانی‌آباد، مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از یک دهه از عمر این پروژه می‌گذرد، اظهار داشت: تاکنون 9 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و قوه قضاییه برای احداث ساختمان پزشکی قانونی استان کردستان هزینه شده و اتمام و خرید تجهیزات آزمایشگاهی نیازمند 12 میلیارد تومان دیگر است.

وی با تأکید بر اینکه باید یک فضای مناسب در اختیار پزشکان و کارشناسان سازمان پزشکی قانونی کردستان قرار گیرد، افزود: در صورت اتمام پروژه آزمایشگاه و سالن تشریح می‌توان به قطب مناسب پژوهشی-تحقیقاتی مربوط به پزشکی قانونی در سطح کشور و حتی در راستای ارائه خدمات به کشورهای همسایه بدل شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان با ذکر اینکه در سال گذشته یک هزار و 90 مورد جسد معاینه شده است، خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به سال 97 رشد 2.7 درصدی داشته که شهر سنندج 550 مورد، سقز 146 مورد، قروه 88 مورد، مریوان 78 مورد، بانه 68 مورد، بیجار 62مورد، کامیاران 81 مورد و دیواندره 17 مورد را به خود اختصاص داده‌اند. 

خانی‌آباد بیشترین آمار معاینه اجساد را مربوط به تصادفات با رقم 343 مورد عنوان کرد و افزود: تعداد فوتی‌های تصادفات در سال گذشته در درون شهری 44 مورد، برون شهری 270 مورد و جاده‌های روستایی 29 مورد بوده که در درون شهری 14 درصد و در برون شهری 13 درصد نسبت به سال 97 کاهش داشته که این رقم مربوط به شروع قرنطینه و محدودیت‌های ترددی ناشی از کرونا بوده است.

انتهای پیام/490/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پزشکی قانونی استان کردستان ساختمان پزشکی قانونی رئیس کل دادگستری دادگستری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی پیش از ظهر شنبه در جلسه با شورای معاونین، رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضائی استان اظهار کرد: مدیران قضائی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضائی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم افزود: مسؤولان قضائی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: سند تحول قضائی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضائی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان بر تکریم مراجعین به دستگاه قضائی تاکید و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حجت‌الاسلام حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه کردن پرونده‌های قضائی توأم با اتقان آرا تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضائی تاکید کرد و افزود: مدیران قضائی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و بصورت مستمر ضمن حضور در مساجد و اماکن مذهبی، درخواستهای حقوقی و قضائی آنها را رسیدگی کنند.

در این جلسه، اعضای شورای معاونین دادگستری استان و رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی تابعه استان به بیان برنامه‌های حوزه‌های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس کل دادگستری استان کردستان رسید.

کد خبر 6089790

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله