Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@17:00:53 GMT

واگذاری ۱۵۷ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان تهران

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۱۶۲۹

واگذاری ۱۵۷ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، امین شاهرخی مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران پیش از ظهر امروز همزمان با ایام دهه فجر در آئین واگذاری ۱۵۷ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان تهران با محوریت ورامین به شکل ویدئو کنفرانس، اظهار کرد: بسیار خرسندیم در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آئین افتتاح واگذاری ۲۳۸۱ واحد مسکونی برای مددجویان جامع هدف سازمان بهزیستی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوشبختانه سهم استان تهران از این تعداد واحد مسکونی ۱۵۷ واحد بوده است به شکل نمادین در شهرستان ورامین یک واحد در یکی از روستاهای این شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران ادامه داد: در سطح استان تهران وظیفه تهیه ۱۲۰۰ واحد مسکونی را در سال ۹۹ داشته که تا الان لحظه حدود ۸۰۰ واحد از این واحدهایی که برای مددجویان جامعه هدف بهزیستی در نظر گرفته شده به این عزیزان تعلق گرفته است.

شاهرخی بیان کرد: با فعالیت خوب واحد مشارکت‌های مردمی و ارتباط خوبی که با وزارت کار و امور اجتماعی منجر به  اختصاص سامانه‌ای برای این امر شاهد این بودیم که درخواست‌های جامعه هدف به واحد اشتغال بهزیستی می‌دهند که تقریباً بلافاصله اجرا می‌شود و در محل‌هایی که از قبل در سامانه تهیه شده مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: در رابطه با بحث اشتغال تعهد ما در سال جاری، ۲۵۰۰ نفر بوده که خوشبختانه تا امروز ۲ هزار نفر از این تعهدات به مرحله عملی رسیده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران ابراز کرد: امتیازاتی که در بحث مسکن این عزیزان برای احداث واحدهای مسکونی قائل شدیم، برای یک مرتبه از پرداخت حق عوارض انشعابات آب، برق و گاز و عوارض شهرداری معاف خواهند بود.

به گزارش فارس، تاکنون ۳۴۵ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان بهزیستی شهرستان ورامین واگذار شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهزیستی استان تهران سازمان بهزیستی واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی