Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:49:30 GMT

تزریق واکسن کرونا به کادر درمان آبادان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۱۷۰۸

تزریق واکسن کرونا به کادر درمان آبادان آغاز شد

به گزارش ایرنا شکرالله سلمان‌زاده در بیمارستان طالقانی آبادان اظهار داشت: در مرحله نخست ۴۵ دوز واکسن کرونا به پزشکان و پرستارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان بیماران کرونایی را پذیرش می‌کنند تزریق می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در نوبت ‌های بعدی مقدار دوز واکسن بیشتری در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار خواهد گرفت و با اولویت به افراد پرخطر از جمله سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه اظهار داشت: شیوع بیماری کووید ۱۹ در جنوب غرب استان خوزستان در شیب بسیار تندی قرار دارد و ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان طالقانی آبادان تکمیل شده است.

سلمان زاده میزان استفاده از ماسک در جنوب غرب خوزستان را کمتر از ۴۰ درصد بیان کرد و از مردم خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حتی‌المقدور از منازل خارج شوند.

وی گفت: متاسفانه شاهد برپایی آیین ها و مراسم مختلفی در مناطق مختلف آبادان ، خرمشهر و شادگان هستیم که شرایط بسیار نگران کننده‌ای را ایجاد کرده‌ است و در صورت ادامه این روند ، پیک بسیار سنگینی پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان سکونت دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن خوزستان آبادان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن خوزستان ویروس کرونا واکسن خوزستان آبادان بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته

به گزارش مدیسن نت، محققان نتیجه گرفتند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر نوزادان داشته است و ۶۰ درصد (۹۴ میلیون) از زندگی‌های نجات یافته توسط ایمن سازی را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه می‌گوید به طور کلی، واکسن‌ها در نیم قرن گذشته در هر دقیقه جان ۶ نفر را نجات داده‌اند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری سازمان گفت: «واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌هایی را که زمانی قابل ترس بودند قابل پیشگیری کردند.»

گبریسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه کنی است و با توسعه جدیدتر واکسن‌ها علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، ما مرزهای بیماری را به عقب می‌رانیم. با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می‌توانیم جان میلیون‌ها نفر را امروز و در ۵۰ سال آینده نجات دهیم.»

محققان دریافتند طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری به طور مستقیم به کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان و بیش از ۵۰ درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن‌ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری ذات الریه مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب زرد مبارزه می‌کنند.

به گفته محققان، این دستاوردها اهمیت ترویج واکسیناسیون را، به ویژه در میان ۶۷ میلیون کودک تخمین زده شده که در طول سال‌های همه گیری یک یا چند واکسن را از دست داده اند، برجسته می‌کند.

این مطالعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی است که در سال ۱۹۷۴ توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تأسیس شد، انجام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد