Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:15:23 GMT

۲ طرح کشاورزی در کاشمر به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۲۰۴۹

۲ طرح کشاورزی در کاشمر به بهره‌برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: در نهمین روز از دهه مبارک فجر گاوداری ۵۰۰ راسی شیری با مساحت ۵.۲ هکتار و زیربنای چهار هزار و ۳۶۰ متر مربع با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

محمد شجعی زنجیره تولید گوشت سفید صالح کاشمر را  یکی از بزرگ‌ترین زنجیره‌های تولید گوشت کشور و بزرگ‌ترین زنجیره تولیدی شرق کشور دانست و افزود: در همین راستا سردخانه کشتارگاه طیور در مساحت ۶۰۰ متر مربع و ارتفاع ۶ متر با ظرفیت هزار تن و سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کشتارگاه طیور کاشمر با مساحت سه هکتار ظرفیت کشتار چهار هزار قطعه در ساعت را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر وجود ۷۹ واحد صنایع تبدیلی و غذایی را از جمله ظرفیتهای این شهرستان دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان می‌طلبد تعداد صنایع تبدیلی و غذایی منطقه افزایش یابد.

شجعی افزود: در دهه مبارک فجر امسال عملیات آبی و خاکی از جمله لوله‌گذاری، آبیاری تحت‌فشار، ساخت جاده بین مزارع و مرمت قنوات به میزان ۴۷ میلیارد ریال، توزیع حدود ۱۲ هزار تن نهاده‌های دامی و چهار هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی، پرداخت تسهیلات به کشاورزان از سامانه‌های مختلف به میزان ۹۰ میلیارد ریال و برگزاری کلاس‌های آموزشی به میزان هشت هزار و ۵۰۰ نفر - روز را داشته‌ایم.

مدیر عامل زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر هم در این مراسم گفت: احداث سردخانه کشتارگاه طیور در اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و در نهمین روز دهه مبارک فجر با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

غدیر صالحی افزود: با سه سردخانه دیگری که داریم ظرفیت سردخانه‌ای کاشمر به هزار و ۵۰۰ تُن افزایش یافته است و ما اگرچه برخی مواقع مرغ ذخیره راهبردی را تأمین می‌کنیم ولی مجبور هستیم مرغ را برای نگهداری به شهرستان‌های دیگر بفرستیم اما با احداث این سردخانه مرغ مورد نیاز در همین شهر نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: برای احداث این سردخانه هیچ‌گونه تسهیلاتی از بانک گرفته نشده و وام‌هایی که دریافت می‌شود از اعتبار خود زنجیره تولید گوشت مرغ است که طی ۴۰ سال گذشته به دست آورده‌ایم.

مدیر عامل زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر گفت: تمام هدف ما این است که سرمایه را وارد شهرستان کنیم و از خروج آن جلوگیری شود و تاکنون در این زنجیره ۴۵۰ نیرو به‌کارگیری شده اند که تلاش می‌شود افراد بیشتری به کارگیری شوند.

شهزستان کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها مشهد دام و طيور کاشمر دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دام و طيور کاشمر مشهد دام و طيور کاشمر دهه فجر اخبار کنکور بهره برداری میلیارد ریال تولید گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این محصول که بدون بو و با طعم مطبوع است، با یک پنجم قیمت نمونه‌های خارجی به تولید تجاری رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند