Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر کشور گفت: راه اندازی ۱۵ بازارچه مرزی به تصویب دولت رسید تا برای ساماندهی کولبران مورد استفاده قرار بگیرد.

قدس آنلاین:حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در نشست خبری معاونان وزارت کشور ضمن تبریک دهه فجر با اشاره به عملکرد دولت گفت: با توجه به اعتباراتی که از دولت و مجلس به وزارت کشور تعلق گرفته، حدود ۳۰۰ کیلومتر انسداد مرز و ۲۲۷ پاسگاه مرزی افتتاح شد؛ همچنین بیش از یک هزار کیلومتر جاده‌ بازی ایجاد شد؛ افزون بر این گاز رسانی و آبرسانی به ۳۲۵ پاسگاه مرزی خدمات ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه با اعتباری که تخصیص داده شده امیدواریم خلاهای مرزی شرق کشور نیز پوشش داده شود.

ذوالفقاری درباره صید ترال اظهار کرد: صید ماهی به‌ شکل ترال متوقف شد و دستورالعملی برای دولت ارسال شد تا منافع مرزنشینان تامین شود.

او افزود: با هماهنگی وزارت خارجه حدود ۱۵۰۰ زندانی که در کشورهای پاکستان، عراق و... زندانی بودند استرداد شدند که در اینجا دوران مجازات خود را بگذرانند؛ همچنین در حوزه مین زدایی حدود یک میلیون هکتار  زمین پاکسازی و در اختیار کشاورزان تعلق گرفت.

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه لایحه توسعه و امنیت پایدار تدوین شده است، افزود: تدوین این نامه بازارچه‌های مرزی و سامانه فروش سوخت مرزی  برای مرز نشینان  تدوین شده که حدود ۲۰ درصد از فروش سوخت مرزی به ۸ استان تعلق گرفته و بناست سه استان آذربایجان شرقی اردبیل و خراسان شمالی به آن‌ها اضافه شود؛ همچنین ۱۵ بازارچه مرزی در سیستان و بلوچستان، کردستان آذربایجان و خراسان دیده شده است. 

ذوالفقاری با بیان اینکه با همکاری وزارت کشور و دادگستری ۱۵۰۰نفر از زندانیان ایرانی در چهار کشور آزاد شدند و به کشور آمدند، گفت: همچنین در پاکسازی مناطق مین‌گذاری شده،  یک میلیون هکتار زمین پاکسازی شد.

او گفت: پرونده ۴۹۷ نفر از شهروندان در مرزهای مشترک با عراق تکمیل شد که ۹۵ مورد از آن مربوط به شهدا و ۴۰۲ مورد مربوط به جانبازان است.

ذوالفقاری ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهم سامانه API است که الان در مرحله واگذاری به مجری است تا بتوانیم اطلاعات مسافرانی که به کشور سفر می‌کنند ثبت و مورد بهره برداری قرار گیرد.

او تصریح کرد: راه اندازی ۱۵ بازارچه مرزی به تصویب دولت رسید تا برای ساماندهی کولبران مورد استفاده قرار بگیرد و بتوانیم فعالیت مرز نشینان را در قالب فعالیت‌های مرزی کنترل کنیم.

معاون امنیت وزارت کشور در تشریح فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل گفت: ۲۵ دوره آموزشی برگزار شد و ۵۰۰ نفر مربی مسلط به این حوزه در حال فعالیت‌های آموزشی هستند تا بتوانیم جامعه را برای شرایط متغیر آماده کنیم.

او با اشاره به فعالیت‌های وزارت کشور در ساماندهی اتباع خارجی اظهار کرد: در طول این مدت ۸ مرحله آمایش اتباع افغانستانی بین حدود ۸۵۰ هزار نفر صورت گرفت و ازدواج اتباع خارجی با ایرانی سازماندهی شد.

ذوالفقاری ادامه داد: در بخش دادن تابعیت به افراد خاص ۵۹۷ نفر توانستند آن را کسب کنند و قانون جدیدی در خصوص ارائه گرفتن تابعیت توسط فرزندان ماحصل مردان خارجی با زنان ایرانی تصویب شده که پرونده آن‌ها در حال بررسی است.

ذوالفقاری تصریح کرد: ضرورت یک سامانه کامل که بتواند موارد مربوط به اتباع خارجی را ثبت کند، تکمیل شد و الان مورد بهره برداری دستگاه‌های همراه است.

او در ادامه عنوان کرد: خدمات رسانی به صورت الکترونیکی شده در کمتر از ۱۰ دقیقه کارت آمایش برای افراد صادر خواهد شد.

او درباره امنیت انتخابات بیان کرد: در حال تدوین زمینه‌های امنیت برای مراحل مختلف انتخابات هستیم، این برنامه ربزی‌ها رویکردهای مختلفی را شامل می‌شود که شامل سه مرحله قبل انتخابات و ایام تبلیغات، روز انتخابات و پس از آن است که به نظر شخصی من رقابت بین نامزدهای انتخابات می‌تواند برای نشاط مردم کشور و افزایش امنیت انتخابات موثر باشد؛ ما معتقدیم که فضای انتخابات باید به سمت رقابت سالم و برنامه ای به سمت رادیکال شدن پیش برود.

معاون امنیتی وزارت کشور با اشاره به دستگیری چند نفر در غرب کشور بیان کرد: افراد دستگیر شده در غرب کشور ارتباطی با داعش نداشتند و مرتبط با گروهک تروریستی پژاک بودند.

او در پایان با اشاره به نقش مردم در مهار بیماری کرونا در روزهای پایانی سال گفت: در این روزها نگران بازگشت بیماری هستیم که از مردم می‌خواهیم همکاری های لازم را در رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند؛ چنانچه هر زمان شاهد افزایش بیماری باشیم، دستورالعمل‌ها را افزایش خواهیم داد و محدودیت‌ها را بیشتر خواهیم کرد، ضمن اینکه ورود به شهرهای زرد و نارنجی ممنوع خواهد بود و محدودیت‌های شبانه فعلا ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضاییه ترور شهید سلیمانی عراق ۱۵ بازارچه مرزی معاون امنیت وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است

حجت الاسلام حمیدی بر رفع موانع تولید در استان کرمان تاکید کرد و گفت:دستگاه قضائی استان حمایت از بنگاه‌های تولیدی و تحقق شعار سال را تکلیف خود می‌داند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان بیان داشت: نامگذاری سال به نام جهش تولید با مشارکت مردم اقدام هوشمندانه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب بود که مردم را در فعالیت‌های تولیدی دخیل کردند.

رییس شورای قضایی استان کرمان افزود: مسئولان باید درخصوص مشارکت مردم در تحقق شعار سال اعتماد سازی کنند تاسرمایه‌های خرد و کلان مردم به سمت تولید سوق داده شود در صورتی که زمینه سرمایه گذاری مردم در تولید فراهم نشود، این سرمایه‌ها به سمت بازار‌های دلالی (از جمله طلا و سکه) می‌رود.

وی گفت: هرکجا که مردم پای کار اقتصاد آمدند و سرمایه گذاری کردند شاهد بهبود وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم هستیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی گلایه مندند که مسئولان همکاری نمی‌کنند و برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر است و مانع از صادرات یا جهش تولید می‌گردد.

بايد سرمایه مردم به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود

او افزود: بایستی مسئولان تدابیری بیاندیشند و آسیب شناسی کنند تا سرمایه مردم به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل دادگاه‌های تجاری، مهم و ضروری است و بایستی هرچه سریعتر راه اندازی شود، گفت: آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس است و هنوز تصویب نشده در حالی که لایحه کارشناسی و خوبی است و خیلی از مسائل قضایی و حقوقی بنگاه‌های تولیدی در ان لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه این لایحه تشکیلات خوبی برای دادگاه‌های تجاری در نظر گرفته، افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر به صحن علنی مجلس برود و تصویب شود تا بشود از فعالان اقتصادی حمایت‌های قانونی صورت بپذیرد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • حداقل حقوق بازنشستگان 35 درصد افزایش یافت
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!