Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو در گفت و گو با یک رسانه روسی اعلام کرد: ایران می تواند در آینده صادرکننده واکسن اسپوتنیک وی باشد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، محمدرضا شانه ساز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک به امکانات ایران و روسیه برای همکاری در عرصه تولید مشترک واکسن ضدکرونای «اسپوتنیک وی» اشاره و آن را طرح مهمی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این پرسش که آیا ایران می تواند پایگاهی برای تولید واکسن اسپوتنیک وی باشد و حتی این واکسن را به کشورهای دیگر صادر کند؟ اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه خلیج فارس و در کنار کشورهایی که دوست هستند و ارتباطات خوبی دارند و هم کشورهای شرقی و هم کشورهایی که در بعد جغرافیایی نسبت به ایران قرار گرفته اند، امکان تامین نیازهایشان با توجه به زیرساخت هایی که طی این سالها در ایران به وجود آمده است در صورت همکاری با شرکت های روسی فراهم خواهد بود.

شانه ساز خاطرنشان کرد: این یک بازی برد- برد است برای تمامی گروه ها و بخش هایی که در این معادله حضور و شرکت دارند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: گام اصلی، برطرف کردن بخشی از نیازهای ایران است و گام بعدی صادرات خواهد بود. در بازدید از زیرساخت هایی در روسیه که داشتیم امکان همکاری در امر تولید واکسن کرونا را بررسی کردیم و چند شرکت ایرانی تایید شده است که می‌توانند با توجه به نیاز بسیار گسترده‌ای که در دنیا وجود دارد از توان شرکت های ایرانی هم برای بالا بردن این ظرفیت و تولید بیشتر واکسن می‌توانند استفاده کنند.

شانه ساز تاکید کرد، همانطور که عرض شد در گام اول بخشی از نیاز کشور ایران و مردم باید تامین شود و در گام بعدی صادرات آغاز می شود که حتما می‌تواند باعث ارزش افزوده برای هر دو کشور و هم شرکت های ایرانی و هم شرکت های روسی شود.

وی در مورد انتقال دانش تولید واکسن اسپوتنیک وی به ایران و امکان سفر متخصصان ایرانی به روسیه برای کشب تخصص های لازم در این عرصه اظهار داشت: همینک پلتفرم های مختلفی داریم که دارند در ایران در بحث واکسن کار می‌کنند، اما به هیچ عنوان به این معنی نیست که ما از دانش کشورهایی که به هر حال در این زمینه کار کردند و می‌توانند انتقال دانش فنی را به ما داشته باشند خودمان را محروم بکنیم.

وی افزود:به خصوص کشوری مثل روسیه که پتانسیل های زیادی برای همکاری وجود دارد. ثبت و تایید سلامت دارو از وظایف سازمان غذا و دارو هست و این سازمان خود چیزی را تولید نمی‌کند و انستیتوی پاستور در امور تحقیقات و پژوهش فعالیت می کند و بیشتر در جنبه‌های رفع نیازهای فوری جمهوری اسلامی ایران کار می‌کند. ما امیدواریم که در قالب همکاری بخش خصوصی با شرکتهای روسی بتوانیم تولید مشترک را به زودی در ایران آغاز بکنیم.

شانه ساز در مورد واکسیناسیون عمومی شهروندان ایران با واکسن اسپوتنیک وی هم گفت: واکسن برای دریافت کننده نهایی، برای ایرانی‌ها رایگان خواهد بود. آن قیمتی هم که ما با همکارانمان در روسیه درموردش توافق شده در قالب یک تفاهم نامه امضا شده و در حال اجرا است ولی در نهایت برای مصرف کننده ایرانی رایگان است.

وی در مورد تهیه واکسن اسپوتنیک وی در ایران هم گفت که ایران واکسن اسپوتنیک وی را که دریافت می کند، در سامانه ای ثبت می کند. در زمان حاضر گروههایی که دریافت می‌کنند، گروههای اولویت دار هستند که رایگان دریافت می‌کنند. اینکه در ماههای بعد واکسیناسیون چگونه خواهد بود برنامه آن هنوز اعلام نشده و آن طور که رئیس جمهوری ایران اعلام کردند، فعلا واکسن به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

همزمان با سفر معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران به مسکو، روز دوشنبه یادداشت تفاهم همکاری در حوزه توسعه و تحقیقات مربوط به بیماری کووید ۱۹ بین ایران و روسیه امضا شد.

شانه ساز روز یکشنبه در راس هیاتی وارد مسکو شد. و بازدید از خط تولید کارخانه واکسن سازی روسیه در یکی از استان های این کشور در روز سه شنبه در برنامه سفر وی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شانه ساز صادرات واکسن روسی اسپوتنیک وی واکسن اسپوتنیک شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال