Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر مرتضایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیشنهاد تصویب این روز ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی  در نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های منطقه شمال استان اصفهان در کاشان به دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد شده بود.

وی ادامه داد: نشست شورای فرهنگ عمومی کشور امروز برگزار و پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی منطقه شمال اصفهان درخصوص نامگذاری اول محرم به عنوان روز ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه کاشان خاطر نشان کرد: محتشم کاشانی از شاعران نامدار و برجسته آیینی در دوره صفویه است که مرثیه ترکیب بند عاشورایی و مشهور این شاعر بلندآوازه «باز این چه شورش است»، در مصیبت واقعه‌ کربلا و سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، در ضمیر هر ایرانی با شور و شعور حسینی غوغا می‌کند.

خطه عالم‌پرور کاشان با تربیت و پرورش مفاخر بزرگ ملی در عرصه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، فقهی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی در دوره معاصر همواره مایه افتخار و مباهات ایران و ایرانیان در سراسر جهان بوده است.

کاشان با پیشینه‌ای به قدمت سیلک به عنوان پایگاه تاریخ تمدن بشری درخشان از نام استادان، عالمان و فقیهان و ادیبان نامداری چون نراقی‌ها، ملاحبیب‌الله و ملافتح‌الله شریف، ملامحسن فیض کاشانی، قطب راوندی، سیدابوالرّضا فضل‌اللَّه راوندی، غیاث‌الدّین جمشید کاشانی ریاضیدان برجسته و معروف، آیت‌الله آمیر سید علی یثربی، آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی در عالم سیاست و در عالم هنر سهراب سپهری، کمال‌الملک و هزاران ستاره نامدار و شهیری است که آوازه نامشان افتخار ایران در جهان است.

این شهرستان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی فرمانداران کاشان محتشم کاشانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی فرمانداران کاشان شورای فرهنگ عمومی فرمانداران کاشان محتشم کاشانی اخبار کنکور شورای فرهنگ عمومی محتشم کاشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه «شیر و شکر» از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران