Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@17:59:01 GMT

تثبیت ۳۵ درصد از اراضی ملی استان لرستان

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۲۲۲۵

هفتمین جلسه شورای اداری اداره کل ثبت اسنادو املاک لرستان با حضور مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان لرستان وکارشناسان ارشد این اداره کل و روسای واحد‌های ثبتی مورخ ۱۹ بهمن ماه در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار گردید.

خبرگزاری میزان - مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان لرستان اعلام داشت: استان لرستان در سال جاری با توجه به محدویت‌های کرونایی و حجم وسیع کاردر بحث تعویض و صدور سند مالکیت باصدور ۱۸ هزار فقره سند مالکیت رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است که نائل آمدن به این جایگاه را مرهون همت و تلاش روسای واحد‌های ثبتی و کارکنان ثبت استان دانست و از ابتدای اجرای قانون حدنگار تاکنون نیزاز ۳۰۰ هزار سند مالکیت دفترچه‌ای ۶۰ هزار جلد سند مالکیت کاداستری گردیده که تعویض یک سوم از این تعداد درسال جاری اقدام گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشاره کرد: در بحث برون سپاری تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستر به پست این اداره کل در سطح استان به خصوص در چند شهرستان بسیار موفق عمل نموده است. وی در ادامه به صدورسند ۱۵۰ فقره موقوفات استان در سال جاری اشاره نمودوابراز امیدواری نمود در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ تمام اراضی وقفی و دولتی و ملی استان تثبیت گردیده و تلاش به سمت و سوی کاداستر شهری سوق داده شود.

باقری ادامه داد: رئیس هر واحد ثبتی باید کاملا مسلط به وضعیت آمار شهرستان خود در تمام زمینه‌های زراعی، وقفی ودرجریان دقیق تمامی اراضی ملی و مستثنیات شهرستان خود باشد وتصریح نمود با توجه به اینکه اجرای کاداستر محور و اولویت اصلی کشور میباشد لذا بایدرونداجرای عملیات کاداستر در سطح استان و شهرستان با نظارت ودقت بیشتری پیگیری گرددو جدیت ثبت استان به جهت جلوگیری از زمین خواری ورفع تظلمات در مبحث تثبیت املاک و اراضی تمامی ارگان‌ها باعث شده که اکثرارگان‌ها پای کارآمده وجایگاه ثبت اسناد در دید اذهان کاملا جاافتاده است واگر در آیتمی عقب باشیم به دلیل عدم همکاری دستگاه مربوطه بوده است.

بیشتر بخوانید: بیش از ۵۳۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی کردستان رفع تصرف شد

وی گفت: تثبیت اراضی ملی استان در سال گذشته؛ ۲۰۲ هزار و نهصدوشصت و دو هکتار بوده حال آنکه این میزان تثبیتی درده ماه سال جاری ۷۹۵ هزار و یکصدوهشتاد و دو هکتار بوده که شاهد رشدقریب ۲۹۲ درصدنسبت به سال گذشته بوده ایم وتاکنون ۳۵ درصد از اراضی ملی این استان تثبیت گردیده است و اشاره‌ای به میزان تثبیتی سطح استان به تفکیک هر شهرستان گردید همچنین در بحث اراضی زراعی طی ده ماه سال جاری ۸۱۲۳ هکتار از اراضی زراعی استان تثبیت گردیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان لرستان تثبیت اراضی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تثبیت اراضی استان لرستان کل ثبت اسناد سند مالکیت اراضی ملی اداره کل سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان