Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «نورالرحمان اخلاقی» روز سه شنبه در نشستی خبری در کابل گفت که از این آمار یک میلیون و ۴۷۰ هزار تن آن‌ها دارای مدرک، حدود ۹۵۰ هزار تن دارای کارت آمایش، ۴۵۰ هزار تن دارای گذرنامه خانوادگی و ۷۰ هزار نفر دیگر نیز دارای گذرنامه اقامت طویل مدت هستند.

وزیر مهاجرین افغانستان افزود که این وزارت کارت‌های مهاجرت افغان‌های مقیم ایران را برای یک‌سال تا پایان ۱۳۹۹ تمدید کرده و همچنین روند تمدید گذرنامه خانوادگی مهاجران را از ۱۵ بهمن امسال آغاز کرده و قرار است تا آخر سال ۱۴۰۰ ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که در مجموع در سال ۱۳۹۹ حدود ۸۵۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند

به گفته او، عامل اصلی مهاجرت و بی‌جاشدگان طی ۲۰ سال گذشته گروه طالبان بوده و در حال حاضر ۶.۵ میلیون مهاجر افغان در بیرون از کشور به سر می ‌برند.

اخلاقی افزود که ۲.۵ میلیون مهاجر افغانستان در پاکستان زندگی می کند و حدود ۷۰۹ هزار و ۵۴۹ تن دیگر نیز در کشورهای اروپایی بسر می برند.

براساس گفته وزیر مهاجرین افغانستان حدود ۲۰۰ هزار مهاجر افغان نیز در ترکیه زندگی می‌ کنند و برای رسیدگی به وضعیت آن‌ها وزارت امور مهاجرین طرح ایجاد یک راهکار تفاهم ‌شده میان دو کشور را پیشنهاد کرده است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران مهاجران پاکستان افغانستان ایران پروندهٔ خبری ماجرای به آب افتادن مهاجران غیرقانونی افغان در مرز ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران مهاجران پاکستان جمهوری اسلامی ایران مهاجران پاکستان افغانستان ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران