Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@16:02:41 GMT

تاکید روسیه بر لزوم لغو تحریم‌های ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۲۴۱۸

تاکید روسیه بر لزوم لغو تحریم‌های ایران

یک مقام بلندپایه روس از موضع دولت جدید آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای استقبال کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری نووستی تاکید کرد که بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) می بایست با رفع تمام تحریم هایی که پیش از این علیه ایران اعمال شده است، همراه باشد و تهران نیز به اجرای کامل تعهدات خود ذیل توافق بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولیانوف اظهار داشت: پیوستن مجدد آمریکا به توافق هسته ای می تواند تاثیر مثبتی در راستای برقراری ثبات داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: من بر این باورم که در بحث های مقدماتی، رفع احتمالی تحریم ها بدون پیوستن مجدد به برجام حتی مورد بررسی هم قرار نگرفت. همه چیز به عنوان یک کل در نظر گرفته شده است. تحریم ها باید برداشته شوند و ایران نیز به طور کامل تعهداتش را اجرا کند.

این مقام روس تاکید کرد: تمامی این ها می بایست به عنوان بخشی از بازگشت احتمالی ایالات متحده به توافق انجام شود.

اولیانوف همچنین گفت: تغییر موضع واشنگتن (با روی کار آمدن دولت جدید) درقبال برجام در مجموع مثبت است و ما از آن استقبال می کنیم. ما آماده هرگونه همکاری مثبت و سازنده با طرف آمریکایی در چارچوب اجرای توافق هستیم.

 مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به موضع گیری دولت آمریکا مبنی بر اینکه ایران ابتدا باید به به طور کامل به برجام بازگردد، تاکید کرده اند که آمریکا به عنوان طرفی که پیش از این توافق را نقض کرده و از آن خارج شده است باید ابتدا به آن بازگردد و با لغو تمام تحریم ها  حسن نیت خود را ثابت کند.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز دوشنبه در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد که ما به آتش‌بس دائم در غزه نیاز داریم.

فیصل بن فرحان اظهار داشت که باید تلاش بیشتری در جبهه فلسطینی صورت گیرد و مسیری را در پیش بگیریم که در نهایت به تشکیل کشور فلسطین منتهی شود.

وی همچنین در ارتباط با موضوع روابط ریاض و واشنگتن، افزود: ما به گام های آخر در راستای رسیدن به توافقات دو جانبه با آمریکا نزدیک می شویم.

کد خبر 6092392 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه