Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ در خریدهای مبتنی بر نمودار معاملات روز گذشته، آنچه مشهود بود آنکه وضعیت فنی کوتاه مدت در بازار فلزات گرانبها اندکی بهبود یافته است. بر این اساس دیروز، طلای آتی آوریل با 19.70 دلار افزایش به قیمت 1832.80 دلار در هر اونس و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با 0.536 دلار افزایش به قیمت 27.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

555 دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند افزایشی یافت به گونه‌ای که در بازارهای آسیایی شاخص‌ها به سطح رکوردی خود نزدیک شدند. در ایالات متحده نیز هر سه شاخص اصلی با ادامه روند صعودی موفق به ثبت رکوردهای جدید شدند. اگرچه همچنان نگرش معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در نخستین روز هفته همچنان «در معرض خطر» ارزیابی شده است. این در حالی است که یکی از کارگزاران اصلی روز گذشته طی یادداشتی عنوان کرد: کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا، ادامه توزیع واکسن و بسته محرک 1.9 تریلیون دلاری آمریکا از ادامه روند صعودی در بازارها حمایت خواهد کرد. جنت یلن وزیر خزانه داری دولت بایدن در همین راستا روز یکشنبه اعلام کرد اگر کنگره بسته محرک پیشنهادی را به تصویب برساند، اقتصاد ایالات متحده تا سال 2022 به اشتغال کامل بازخواهد گشت.

دیگر خبرها از بازارهای مالی حاکی از آن است که قیمت بیت‌کوین روند افزایشی قابل توجهی در پیش گرفته و روز گذشته پس از خرید 1.5 میلیارد دلاری شرکت خودروسازی تسلا از این بازار، برای نخستین بار مرز 42 هزار دلار را رد کرده و تا پایان روز به روند افزایشی خود ادامه داد. تحلیل‌گران بر این باورند که بازار فلزات گرانبها می‌تواند همزمان با افزایش قیمت بیت‌کوین پیشروی کند، بر این اساس افزایش قیمت رمزارزها می‌تواند موجب شکل گیری روند نزولی در شاخص دلار آمریکا و بر همان مبنا افزایش قیمت طلا و نقره شود.

در بازارهای مهم خارجی شاخص دلار آمریکا پس از دستیابی به بالاترین سطح دو ماهه خود در روزهای پایانی هفته گذشته، دیروز اندکی روند کاهشی داشت. اگرچه در مقایسه با دیگر ارزهای اصلی دلار همچنان روند افزایشی خود را ادامه می‌دهد. قیمت نفت خام نیمکس نیز روز گذشته به بالاترین سطح 13 ماه گذشته خود رسید و به قیمت 58 دلار در هر بشکه معامله شد، همزمان قیمت معاملات آتی نفت خام برنت به 60 دلار در بشکه رسید. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز در محدوده 1.195 درصدی معامله شد که بالاترین سطحی است که پس از شیوع و همه گیری کرونا به آن رسیده است.

 (نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای آوریل همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارهای روزانه در یک روند نزولی چهار هفته‌ای قرار گرفته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت جامد 1878.90 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی و کمترین قیمت معاملات ماه نوامبر یعنی 1771.30 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1840.60 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی 1850 دلار در هر اونس قرار گرفته است. همچنین سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1807.30 دلار و سطح پشتیبانی دوم 1800 دلار در هر اونس عنوان شده است.

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره مارس همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار و همچنان در تلاش است تا روند صعودی قیمت‌ها را در نمودار روزانه از سر بگیرد. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی 30.25 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی قطعی 25 دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت نخست نقره دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 27.695 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 28 دلار ارزیابی شده است این در حالی است که سطح پشتیبانی نخست نقره 27 دلار و سطح پشتیبانی دوم 26.50 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

پربیننده ترین قیمت دلار ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۱بهمن واکنش شبانه بازار ارز به اخبار برجام/ دومین شکست دلار برای صعود به قله ۲۵هزار تومان قیمت دلار ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا نقره معاملات روز گذشته دلار در هر اونس روند افزایشی سطح پشتیبانی قیمت معاملات بالاترین سطح سطح مقاومت روند صعودی قیمت دلار هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی به محدوده ۷۰ هزار تومان هم رسید، اما از ده روز پیش روند کاهشی به خود گرفته و پس‌از گذشت ۴۰ روز قیمت دلار از کانال ۶۰ هزار تومان به کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت.

هم‌اکنون دلار در بازار آزاد روی پله ۵۹ هزار تومان قرار دارد؛ با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست و دلالان در سایه رفتند به نظر می‌رسد قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه دهد و به قیمت‌های پیایین تر نیز برسد.

براساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال‌های پایین‌تر خواهیم بود.

کد خبر 6090852 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت