Web Analytics Made Easy - Statcounter

توافقات ایران و عراق در مذاکرات دو جانبه آیت‌الله رئیسی و فائق زیدان روسای قضایی دو کشور، دارای ۵ محور اصلی بود.

خبرگزاری میزان - محورهای مذاکرات رسمی هیئت‌های قضایی ایران و عراق که امروز سه‌شنبه در محل شورای عالی قضایی عراق در بغداد با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق برگزار شد، به شرح ذیل است:

پیگیری مجدانه پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی

در خصوص این پرونده، طرف عراقی ضمن تأکید بر پیگیری کامل این جنایت و برخورد با تمام عوامل دخیل در آن، جزئیاتی را از روند تحقیقات تا صدور جلب رییس جمهور آمریکا را بازگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأکید بیش از پیش بر مبارزه همه‌جانبه با فساد

آیت الله رئیسی: مبارزه با فساد در حکومت‌ها باید جدی گرفته شود. توسعه اقتصادی مانند یک پنجره‌ای است که گشوده می‌شود و نظارت و بازرسی‌ها مانند توری هستند که مانع گذر حشرات موذی که در واقع همان مفسدانند می‌شوند. شفافیت اموال و دارایی‌های مسئولین می‌تواند بازدارندگی از فساد را در پی داشته باشد.

انتقال تجربه کشورمان در زمینه راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی‌های مسئولان

در این نشست طرف عراقی برای برخورد با مفسدین متواری و استرداد آن‌ها به ایران اعلام آمادگی کرد.

توافق مهم برای ایجاد محاکم تخصصی برای تسریع در رسیدگی‌ها و تسهیل روابط تجاری بین دو کشور

در این دیدار آیت الله رئیسی پیشنهاد تأسیس محاکم تخصصی برای رسیدگی آسان و سریع در خصوص اختلافات احتمالی در روابط تجاری بین تجار ایران و عراقی را مطرح کرد که مورد توافق واقع شد.

با این توافق به اذعان تجار و اتاق‌های بازرگانی ایران و عراق روند سرمایه‌گذاری در دو کشور با به وجود آمدن شرایط امنیت سرمایه‌گذاری به یک باره چندین پله صعود خواهد داشت.

وضعیت تابعیت بانوان ایرانی که همسر عراقی دارند

بیش از ۳۵ هزار زن ایرانی همسر عراقی دارند، اما وضعیت تابعیت آنان مشخص نیست. طرف ایرانی در این دیدار به صورت جدی حقوق این بانوان را پیگیری کرد و در نهایت با توافق حاصل شده بین دو طرف یک کمیته مشترک متشکل از قوه قضاییه و وزارت خارجه ایران و همچنین نماینده ویژه فائق زیدان ایجاد شد تا این مسئله به سرعت مرتفع شود.

رایزنی و توافق بر سر عفو و بخشش تعداد قابل توجهی از زندانیان ایرانی و عراقی در زندان‌های دو کشور

با رایزنی‌های آیت الله رئیسی و فائق زیدان، دو طرف به این توافق رسیدند که بخش قابل توجهی از زندانیان ایرانی شامل عفو ریاست جمهوری عراق قرار گیرند و سایر زندانیان نیز برای گذراندن ادامه محکومیت به ایران عودت داده شوند.

آیت الله رئیسی نیز از پیشنهاد عفو تعدادی از زندانیان عراقی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و موافقت رهبر معظم انقلاب با این پیشنهاد خبر داد.

مقرر شد تعدادی از زندانیان ایرانی که در عراق تحمل حسب می‌کنند برای سپری کردن ادامه محکومیت به ایران عودت داده شوند.

بیشتر بخوانید: آمریکا مدعی مبارزه با تروریسم بود، اما قهرمانان مبارزه با تروریسم را هدف قرار داد

انتهای پیام/

برچسب ها: آیت الله رئیسی فائق زیدان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله رئیسی فائق زیدان آیت الله رئیسی فائق زیدان ایران و عراق دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه ۲۶ آوریل، یک مرد مسلح سوار بر موتور سیکلت اینفلوئنسر معروف شبکه‌های اجتماعی عراقی غفران سوادی معروف به ام فهد را در بیرون خانه‌اش در بغداد در منطقه زیونه به ضرب گلوله کشت.

به گفته مقامات امنیتی عراق، مهاجم ناشناس وانمود کرده که در حال تحویل غذا است و در موقعیت مناسب به امفهد در خودرواش شلیک کرده است. ام فهد به خاطر ویدیوهای رقصش با موسیقی عراقی در تیک تاک شده بود.

در فوریه ۲۰۲۳، دادگاهی او را به دلیل به اشتراک گذاشتن «تضعیف عفت و اخلاق عمومی و ویدئوهایی حاوی سخنان ناشایست» به۶ ماه زندان محکوم کرد.

وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد قتل اینفلوئنسر عراقی در بغداد است. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که یک «تیم کاری تخصصی» برای بررسی شرایط مرگ ام‌فهد، تشکیل شده است.

دولت عراق سال گذشته کمپینی را برای پاکسازی محتوای رسانه‌های اجتماعی که «اخلاق و سنت های عراق» را نقض می کند، آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۸، مدل و اینفلوئنسر تارا فارس توسط افراد مسلح در بغداد به قتل رسید.

کد خبر 847474 برچسب‌ها حوادث جهان عراق قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله