Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@17:05:40 GMT

صد سالگی باشگاهی با اصالت در فوتبال اسپانیا

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۳۱۴۰

صد سالگی باشگاهی با اصالت در فوتبال اسپانیا

حالا صد سال از تاسیس باشگاه قدیمی و با اصالت آلاوس می گذرد.

به گزارش "ورزش سه"، در تاریخ شنبه، 23 ژانویه 100 سال از تاریخچه تاسیس باشگاه آلاوس گذشت و برای پاسداشت این مناسبت، چه رویدادی بهتر از یک بازی خانگی مقابل رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی در لالیگا؟ حالا مقطع هیجان انگیزی برای هواداری از باشگاهی است که در سال 1921 تاسیس شده و در فصل 1929 برای  اولین بار به لالیگا صعود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان آبلاردو اکنون پنجمین فصل متوالی خود را در لالیگا سپری می کنند و شاید در بهترین شرایط خود در تاریخ باشگاه قرار گرفته اند.

 

البته مشهورترین فصل تاریخ آلاوس به فصل 01-2000 باز می گردد. آنها در آن فصل به فینال جام یوفا صعود کردند، اما در وقت اضافی با نتیجه 5-6 مقابل لیورپول شکست خوردند. البته لحظات سختی نیز وجود داشته است، از جمله سقوط به دسته سوم در یک دهه پیش. اما این باشگاه در سال 2016 به بالاترین سطح فوتبال در اسپانیا بازگشت و آلاوس از آن مقطع سال به سال قوی تر می شود. این تیم حتی در سال 2017 به فینال کوپا دل ری نیز رسید.

 

 

فلسفه این باشگاه، جذب ترکیبی از استعدادهای اسپانیایی و بین المللی است: کاپیتان بومی این تیم مانو گارسیا، مهاجمانی آماده به نام های لوکاس پرز و ژوسلو ماتو، دروازه بان این تیم فرناندو پاچکو یا وینتا جوتا پلتئیرو، همچنین حضور استعدادهای خارجی مانند مدافع مرکزی و برزیلی به نام رودریگو الی و مهاجم برزیلی دایورسون. آلاوس تیمی است که با سرعت بالا و سبک مستقیم فوتبال بازی می کند و تیم های مهمان در استادیوم مندیزوروتزا همیشه باید برای یک مبازره فیزیکی و ذهنی دشوار آماده باشند.

 

از بازیکنان برجسته و سابق آلاوس می توان به خانیتو کویین کوزس، مدافع افسانه ای دهه 1930 فوتبال اسپانیا، خورخه والدانو قهرمان جام جهانی 1986 آرژانتین، جان آلوسی، بازیکن افسانه ای و اهل استرالیا و یوردی کرایف، ملی پوش هلندی اشاره کرد. آلاوس همچنین یکی از معدود باشگاه های لالیگا است که تیم بسکتبال نیز دارد؛ تیم حرفه ای ساسکی- باسکونیا که در این شهر بسیار محبوب هم است.

 

 

آلاوس در طول تاریخ لالیگا خود پیراهن راه راه آبی و سفید پوشیده و به همین دلیل لقب این تیم "سفید و آبی ها" است. لقب های دیگری از جمله "El Glorioso" و "Babazorros" نیز برای آلاوس در نظر گرفته شده که ترکیبی از کلمات باسکی به معنای "کیسه های لوبیا" است.

 

آلاوس همچنین در این فصل از نشان جدید خود در صدمین سالگرد تاسیس باشگاه نیز رونمایی کرده است. این نشان جلوه ای مدرن به پرچم مشهور آبی و سفید آلاوس که از سال 1924 تاکنون وجود داشته و مخفف ارزشهای کلیدی باشگاه با واژه هایی چون فداکاری و تعهد بوده، داده است. همچنین سرودی جدید برای بزرگداشت تاسیس 100 سالگی آلاوس توسط میکل ایزال، ستاره راک اسپانیایی اجرا شد که مورد تحسین منتقدان نیز قرار گرفت. این سرود برای ادای احترام به "100 سال افتخار"، ارزش های آلاوس و پایگاه بی نظیر باشگاهی بود که به یکی از پرشورترین و متعهدترین تیم های فوتبال اسپانیا مشهور شده است.

 

 

برای خاص تر شدن جشن صدسالگی، آلاوس همچنین برای رویارویی برابر رئال مادرید از پیراهن ویژه یادبود نیز رونمایی کرد. ویتوریا-گاستیز، شهر اصلی تیم در استان آلاوا در شمال اسپانیا، با غذاهای محلی از جمله خورشت های دلچسب گوشت و لوبیا، بازدید کنندگان و هواداران تیم های رقیب را نیز مورد استقبال قرار می دهد. این شهر 250 هزارنفری همچنین "سرسبزترین" مرکز استان اسپانیا نیز محسوب می شود. تنوع زیستی فوق العاده و سیاست های سازگار با محیط زیست باعث شد این شعر در سال 2012 به عنوان پایتخت سبز سال اروپا انتخاب شود.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

آلاوس رئال مادرید

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آلاوس رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید جاویدالاثر علی اربابی آسمانی شد

ابوطالب اربابی پدر شهید جاویدالاثر علی اربابی در سن ۸۷ سالگی به علت کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع پدر شهید علی اربابی امروز دوشنبه ساعت ۱۲ ظهر در  غسالخانه قاین و مراسم تدفین ساعت ۱۴ در روستای کرغند برگزار می‌شود.  

شهید علی اربابی در سال ۱۳۶۶ در ماووت در سن ۱۸ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امضاء پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران بین فائو و ایران
  • پدر شهید جاویدالاثر علی اربابی آسمانی شد
  • تنها باشگاهی که به رئال تبریک نگفت
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • متئو لاهوز: به خاطر زدن تونل افتخار برای رئال مادرید، محروم شدم!
  • (تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • اشباع‌نشدنی؛ کریستیانو رونالدو به رکورد فوق‎‌العاده 66 هت تریک رسید! + عکس