Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@04:08:55 GMT

محمود کوشان درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۳۳۷۸

آفتاب‌‌نیوز :

محمود کوشان در سینمای ایران در مقام تهیه کننده ، کارگردان ، نویسنده ، مدیرفیلمبرداری و مونتور فعالیت داشت. او روز 15 بهمن ماه به دلیل بیماری در کالیفرنیا درگذشت.

محمد بانکی، تهیه کننده و کارگردان سینما که با کوشان سابقه همکاری و دوستی طولانی مدتی داشته است، با ابراز تاسف فراوان از درگذشت این هنرمند، از او به عنوان اولین فیلمبردار سینمای ایران یاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانکی می‌گوید: محمود عزیز مرد بسیار دوست داشتنی و دلسوز و متعهد به کار بود. او اولین فیلمبردار تاریخ سینمای ایران است که اولین فیلم با روش اسکوپ رنگی را فیلمبرداری کرد و همچنین برنده جایزه بهترین فیلمبرداری در اولین دوره جشنواره سینمایی سپاس در سال ۱۳۴۸ شد و بعد از دکتر کوشان بیشترین فعالیت هنری را در پارس فیلم داشت.

بانکی که در زمینه عکاسی هم فعالیت دارد، با اشاره به دوستی طولانی مدت خود با کوشان یادآوری می‌کند: سابقه دوستی صمیمانه و همکاری مستمری که با ایشان داشتیم، از سال ۱۳۴۰ و از پارس فیلم آغاز شد که بیشتر در زمینه عکاسی و بازیگری بود و بعد از انقلاب مدیرفیلمبرداری فیلم‌هایمان از جمله «شاهین طلایی» ، «تهاجم» ، «حمله خرچنگ‌ها» ، «حسنک» ، «حامی» و ... بود و کارگردانی فیلم «سمندر» را به عهده داشت و به طور مشترک کارگردانی فیلم «کمینگاه» را انجام دادیم.

او از عشق کوشان به ایران نیز سخن می‌گوید و ادامه می‌دهد: محمود عاشق ایران و به فیلمسازی در ایران بسیار علاقمند بود. ایشان تا سال ۱۳۸۵ بیشتر در ایران بود و حدودا تا سال ۱۳۹۰ به ایران رفت و آمد داشت ولی به علت پیگیری درمانش، از سال ۹۰ به بعد به ایران بازنگشت.

بانکی در پایان می گوید: درگذشت دوست عزیز و فرهیخته و هنرمندمان جناب آقای محمود کوشان را با تمام وجود به خانواده ایشان و خانواده بزرگ سینما تسلیت می‌گوییم. درد جانسوزی است فراق دوست شفیق و عزیزی که بسیاری از اوقات پنجاه سال گذشته را با هم گذراندیم.

زنده یاد محمود کوشان، متولد سال 1311 در تهران، فیلمبردار و کارگردان سینما بود که ساخت فیلم‌هایی همچون «سمندر»، «سکوت بزرگ»، «نفس‌گیر»، «شیر خفته»، «کمینگاه» ( به طور مشترک با محمد بانکی، کارگردانی شده است) و ... نیز فیلمبرداری آثاری مانند «مردها و جاده‌ها»، «اشک‌ها و خنده‌ها»، «تهاجم»، «شاهین طلایی»، «حمله خرچنگ‌ها»، «شیخ صالح» ، «مرد دو چهره»، «حسین کرد»، «حسنک»، «حامی» و ... بخشی از فعالیت‌های او به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمود کوشان سینمای ایران کرونا ویروس محمود کوشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شدند و یک اتفاق بزرگ در تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی درباره بدهی‌های گذشته این دو باشگاه به بانک شهر، بانکی که سهام‌دار ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس است صحبت کرد.

به نقل از ورزش سه او در ابتدا درباره این بدهی گفت: مانده بدهی باشگاه پرسپولیس به بانک شهر حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال هم ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این جدای وجه التزام است که من از آن صرف نظر می‌کنم و عدد حدودی را در اینجا ابراز می‌کنم. هر دو باشگاه ۲.۵ میلیون یورو بابت بحث تسویه مطالبات با بازیکنان و کادری قبلی بدهی دارند. از زمان خصوصی سازی، چون سازمان مکلف کرد که فقط با یک بانک کار شود، بانک شهر این کار را کرد. من بدهی به نظام بانکی را عرض کردم.

او همچنین خاطرنشان کرد: ما آن موقع برای اینکه می‌دانستیم باشگاه‌ها درآمد ارزی ندارند، شخص وزیر ورزش و اقتصاد با تضمین این دو عزیز این وام را پرداخت کردیم و این مطالبه باید از دولت پیگیری شود و در سال بعد این را پیگیری می‌کنیم تا از طریق ذی حساب وزارت بتوانیم این مصوبه را دنبال می‌کنیم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899490

دیگر خبرها

  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • عضو سابق تیم ملی جودو ایران درگذشت
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان