Web Analytics Made Easy - Statcounter

فقهی زاده از برگزاری همایش تکریم خادمان قرآن کریم در اوایل هفته پیش رو با حضور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «عبدالهادی فقهی‌زاده»،با اشاره به برگزاری مراسم تکریم خادمان قرآن کریم،‌ گفت:‌ در پرتو عنایات خداوند متعال و توجهات حضرت ولیعصر(عج) در آغازین روزهای هفته پیش رو و در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور محترم، رسماً از خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در دوره‌های بیست و چهارم و بیست و پنجم تجلیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:‌ تجمیع دو دوره ۲۴ و ۲۵ در یک مراسم از جهت هم‌زمانی به خاطر اصرار معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برای حضور رئیس جمهور بود که طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرر بود در ماه مبارک رمضان در بهار ۱۳۹۹ برگزار شود، اما به خاطر شیوع بیماری کرونا به تأخیر افتاد. خوشبختانه با توجه خاصی که دفتر رئیس جمهور محترم انجام داد و نیز پیگیری‌های موثر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، این امکان عملاً برای آغاز هفته آینده محقق شده است و مراسم تکریم خادمان قرآن کریم در اوایل هفته آینده به صورت حضوری برگزار می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه تکریم خادمان قرآن کریم با هدف الگودهی به جامعه و معرفی اسوه‌ها و قله‌های قرآنی در حوزه‌های گوناگون انجام می‌شود، تصریح کرد: ان‌شاءالله این اقدام به جریان‌سازی‌های موثر فکری، فرهنگی و گفتمانی در حوزه قرآن کریم و فرهنگ اسلامی ختم شود؛ این هدف بسیار مقدسی است که در برگزاری آیین‌های انتخاب و معرفی خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران نیز وجود داشته و معاونت قرآن و عترت عملاً در حال استمرار بخشیدن به همان اهداف متعالی مسئولان ارشد قرآنی در سال‌های گذشته است. سنت مبارکی خواهد بود که ان‌شاءالله بتوانیم در آینده در حوزه‌های دیگری نمود جدی‌تری ببخشیم و بتوانیم بخشی از اهداف متعالی و سازمانی خودمان را در قبال فرهنگ سازی و ترویج گفتمان قرآنی انجام دهیم.

 

فقهی‌زاده بیان کرد: این خادمان در مجموع ۱۸ نفر هستند و از بزرگان و فعالان قرآنی در حوزه‌هایی همچون حفظ قرآن، خوشنویسی و کتابت قرآن، امور هنری، مدیریت قرآنی، قرائت قرآن، آموزش و داوری و تحقیق و پژوهش‌های قرآنی، هستند. با افزوده شدن این ۱۸ نفر به مجموع خادمان قبلی حدوداً ۲۵۰ نفر خادم قرآنی در دوره‌های گوناگون به جامعه معرفی شده‌اند که بسیاری از اینها منشأ آثار و خدمات بزرگ قرآنی تلقی می‌شوند.

 

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد افزود: با اتمام آیین معرفی خادمان قرآن کریم در دو دوره ۲۴ و ۲۵ حرکت جدی خودمان را با هماهنگی انجمن خادمان قرآن کریم برای انتخاب خادمان قرآن کریم در سال ۱۴۰۰ و دوره ۲۶ آغاز خواهیم کرد. این دوره بر اساس برنامه باید در ماه مبارک رمضان انجام شود. مقدمات لازم را پیگیری می‌کنیم تا این اتفاق مبارک در رمضان سال آینده رخ دهد و اگر با تأخیر روبرو شود، در ماه‌های بعد از آن برگزار شود، تلاش خواهیم کرد تا پایان مأموریت خدمتگذاری دولت دوازدهم بیست و ششمین دوره انتخاب و تکریم خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از سوی این معاونت برگزار شده باشد.

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم عبدالهادی فقهی زاده رییس جمهور تکریم خادمان قرآن کریم کریم خادمان قرآن کریم خادمان قرآن کریم حضور رئیس جمهور قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل

اولین نمایشگاه ملی قرآن کریم با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" به مدت هفت روز باهدف انس با قرآن و ترویج معارف قرآنی در قصر دارالامان کابل برگزار شد.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، این نمایشگاه را در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی مهم خواند و گفت: مهم‌ترین رسالت ما این است که نسل جوان ما با ارزش‌های اسلامی و قرآنی آشنا شوند.

او گفت: اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان یک ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

مفتی شفیع الله ثاقب، رییس دعوت و ارشاد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان هم در این نمایشگاه گفت: قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

او نیز بر اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است

این نمایشگاه با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • برگزاری دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان