Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@16:02:00 GMT

استان تهران رتبه سوم تولید محصولات کشاورزی را دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۳۶۵۶

استان تهران رتبه سوم تولید محصولات کشاورزی را دارد

امیر عباس کاری جعفری روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: استان تهران با رتبه سوم خود با استانهای خراسان رضوی، اصفهان، اذربایجان شرقی و غربی رقابت می کند و این رتبه با توجه به محدودیت سطح اراضی در استان تهران بسیار قابل توجه است.

وی گفت: در استان تهران۱۶۱ هزار اراضی باغی و زراعی داریم و در حدود ۵۰ هکتار مختص محصولات باغات، گلخانه، قارچ، گیاهان دارویی و موارد مرتبط باغبانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه تولید کننده های نمونه عمدتا از استان تهران هستند، اظهار داشت:  استان تهران امسال در تولید محصولات: گیلاس، قارچ، شیر، تخم مرغ، گل و گیاه زینتی و شاخه بریده رتبه نخست را به دست آورده و برای اولین بار در تولید انگور از استانهای قزوین و آذربایجان سبقت گرفتیم.

کاری جعفری با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، اظهار داشت: کاهش نزولات آسمانی و پایین رفتن سفره های آسمانی ایجاب می کند که ما سراغ محصولات کم آب بر و یا روشهای نوین آبیاری برویم و این رویه در واحدهای کاشت گلخانه ای اجرا شده است.

وی گفت: در سطح استان تهران ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار گلخانه داریم که از این تعداد ۲۶۰۰ هکتار آن سبزی و صیفی  و ۱۱۰۰ هکتار گل و گیاه شاخه بریده و در حدود ۲۰۰ هکتار  گل و گیاه گلدانی و آپارتمانی است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره با ظرفیت های مختلف شهرستان ها ، اظهار داشت: هر یک از شهرستان های استان تهران ظرفیت متفاوتی دارند و در این راستا از شهرستان پردیس انتظار داریم که از حداقل اراضی حداکثر بهره وری را داشته باشند که در شهرستان پردیس با کشت گلخانه ای این رویه  به خوبی اجرا شده  و قابل تقدیر است.

گشت گلخانه ای در پردیس از ۱۰۰درصد هم گذشت

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار شهرستان پردیس گفت: سهمیه شهرستان پردیس برای گشت گلخانه ای ۲۵ هکتار تعیین شده بود که با کاشت ۳۰ هکتار میزان کشت گلخانه ای در شهرستان پردیس از ۱۰۰درصد هم عبور کرده است.

مهدی حسین نژاد با اشاره به میزان تسهیلات ارائه شده به متقاضیان،اظهار داشت: در سال ۹۹ برای توسعه کشت گلخانه ای برنامه ریزی شد و در حدود ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنعت، کشاورزی و خرید تراکتور درخواست های متقاضیان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بررسی و واجدان شرایط برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

اشتغالزایی برای ۴۴۳ نفر در بخش کشاورزی ایجاد شد

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: سه واحد منتخب دامداری و کشاورزی با اعتبار ۸۳۷هزار میلیون ریال با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۴۳ نفر به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

محمد قریشی ادامه داد:  یک واحد پرورش گوسفند ایلدوفرانس، یک واحد پروش اسب ایرانی و کلنگ زنی یک واحد گلخانه ای و ارائه۸۱ پروانه به واحدهای متقاضی در راستای توسعه دامداری و کشاورزی شهرستان با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان به بهره برداری رسید.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس افتتاح طرح اراضی کشاورزی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس افتتاح طرح اراضی کشاورزی شهرستان پردیس افتتاح طرح اراضی کشاورزی دهه فجر اخبار کنکور شهرستان پردیس استان تهران گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه ضمن اعلام اختصاص بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی دیم به کشت علوفه های دیم گفت: بهترین راه برای جبران کسری علوفه و اقتصادی شدن دیم زارها، تبدیل دیم زارهای کم بازده جهت تولید علوفه دام است.

پرویز امجدی ادامه داد: کشت نباتات علوفه ای از جمله خلر، ماشک، شبدر، اسپرس، گاودانه و ... در تناوب با گندم به جای آیش به کشاورزان و بهره برداران توصیه می‌شود که می تواند در افزایش عملکرد محصول آتی و حاصلخیزی خاک بسیار تاثیرگذار باشد و کمکی برای تولید علوفه دامداران محسوب شود.

وی ادامه داد: کشاورزان منطقه به دلیل عدم آشنایی با این محصولات و مزایای آنها چندان راغب به کشت و کار این محصولات نبوده و بایستی اقدامات ترویجی و آموزشی برای بهره برداران صورت گیرد.

امجدی  درخصوص زمان کشت این محصولات گفت: این علوفه های دیم را می توان به صورت بهاره و پاییزه و کشت انتظاری کشت نمود.

از ابتدای سال زراعی جاری به منظور ترغیب کشاورزان و ترویج این محصولات ۳۹۷۵ کیلوگرم بذر رایگان و ۶۰۰۰ کیلوگرم بذر یارانه دار در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند