Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛  دو روز پیش بعد از انتشار صحبت‌های بایدن مبنی بر عدم لغو تحریم‌ها برای بازگرداندن ایران بر سر میز مذاکره، قیمت دلار در بازار نقدی تا ۲۴۷۰۰ و در معاملات پشت خطی شبانه تا ۲۴۸۰۰تومان بالا رفت ولی این هیجانات به بازار دیروز سرایت نکرد و تا بعد از ظهر دلار در محدوده ۲۴۵۰۰تومان قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی روند بازار ارز تا پایان روز دوباره تغییر کرد و دلار در آخرین ساعات معامله به ۲۴۹۰۰تومان رسید و بعد از بسته شدن بازار نقدی معامله‌گران موفق شدند نرخ این ارز را در معاملات پشت خطی به کانال ۲۵هزار تومان برسانند؛ در بازار ارز امروز دلار با یک پله عقب‌نشینی یعنی با قیمت ۲۴۹۰۰تومان کار خود را آغاز کرد ولی طولی نکشید که نرخ این ارز به ۲۵۰۵۰تومان افزایش یافت و به این ترتیب قیمت اسکناس آمریکایی پس از حدود یک ماه ماندگاری در محدوده ۲۴هزار تومان توانست به کانال حساس ۲۵هزار تومان دست یابد.

دلار صرافی‌ملی چهار پله پیشروی کرداگرچه قیمت دلار صرافی‌ملی چند روزی بود که در سطح ۲۳۷۰۰تومان درجا می‌زد، اما امروز پا در مسیر صعودی گذاشت و با افزایش چهار پله‌ای به ۲۴۱۰۰تومان رسید، همچنین قیمت یورو نیز در بازار آزاد و صرافی‌بانکی افزایش یافت و به ترتیب ۳۰۳۰۰ و ۲۹۱۰۰تومان اعلام شد.

تغییر کانال دلار در تابلوی صرافی‌هاامروز نرخ ارز در صرافی‌های رسمی نیز همپای بازار آزاد و صرافی‌ملی با افزایش رو‌به‌رو بود تا جاییکه دلار کانال ۲۴هزار تومان را پس گرفت و در تابلوی صرافی‌ها با قیمت ۲۴۳۰۰ و یورو ۲۸۸۰۰تومان برای فروش نمایان شد، نرخ خرید دلار هم در این بازار به ۲۳۸۵۰ و یورو به ۲۸۳۵۰تومان رسید.

درهم در آستانه ورود به مرز حساسروند صعودی که نرخ درهم از سه روز گذشته در پیش گرفته یکی دیگر از عوامل تاثیر‌گذار بر افزایش قیمت دلار بوده؛ تا اوایل هفته جاری درهم در سطح ۶۶۰۰تومان جولان می‌داد اما در بازار امروز با رشد ۳۳۰تومانی به ۶۹۳۰تومان افزایش یافته است.

به گفته تحلیلگران، دلار ۲۵هزار تومانی که امروز بازار ارز به خود دید متناسب با نرخ فعلی درهم نیست و جو روانی تنش‌های لفظی ایران و غرب بر سر برجام باعث شده دلار بالاتر از قیمت واقعی‌اش قرار بگیرد، حالا در چنین شرایطی افزایش نرخ درهم به سطح ۷۰۰۰تومان روند صعودی دلار را تشدید خواهد کرد.بلاتکلیفی معامله‌گران تا سوم اسفنددرحالیکه تا چند هفته پیش تصور می‌شد با حضور بایدن در کاخ سفید تحریم‌های ایران به سرعت لغو شود، حالا با افزایش تنش‌های لفظی بین دو کشور انتظار معامله‌گران کاملا تغییر کرده و تردید نسبت به آینده جای امیدواری را گرفته است.

البته تغییر رفتار بازار ارز طی این مدت صرفا تحت تاثیر اخبار و اظهارنظر‌های سیاسی بوده و هنوز در عمل اقدامی برای برجام و تحریم‌ها صورت نگرفته است؛ به همین دلیل خرید و فروش‌ها همچنان در سایه احتیاط انجام می‌شود و فعالان بازار به افزایش قیمت دلار چندان دل خوش نمی‌کنند زیرا با انتشار هر خبر سیاسی نرخ ارز در لحظه تغییر خواهد کرد.

اما درواقع معامله‌گران چشم انتظار سررسید مهلت ظریف به آمریکا هستند زیرا همانطور که گفته شده در صورت عدم لغو تحریم‌ها، ایران سوم اسفند ماه اجرای پروتکل‌های الحاقی را متوقف خواهد کرد؛ بنابراین طی این مدت هر خبر سیاسی منفی می‌تواند نرخ ارز را به رقم‌های بالاتری برساند و حتی ممکن است با دخالت بازارساز و یا انتشار اخبار مثبت دلار مجددا کانال ۲۴هزار تومان را پس بگیرد.

پربیننده ترین قیمت دلار ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۱بهمن واکنش شبانه بازار ارز به اخبار برجام/ دومین شکست دلار برای صعود به قله ۲۵هزار تومان قیمت دلار ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ پیش بینی قیمت طلا در روزهای هیجانی دلار/ تقاضا برای سکه افزایش یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار ارز ۲۵هزار تومان معامله گران قیمت دلار بازار ارز تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند

به گزارش صدای ایران از تسنیم،سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است.

دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله م‌شود.

فعالان بازار ارز می‌گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته‌های قبل است.

بازاری‌ها می‌گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین‌تر خرید کنند.

دیگر خبرها

  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند